• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-25 22:42:25 följande:
    Tro mig! Måste man beställa en bh i storlek 75H så har man Dolly-tuttar! Man kanske ska slänga upp tuttarna på vågen och se hur mycket det väger. haha

Nu har jag iaf 4 kg kvar! Så inte så farligt efter två veckor!
    Jag har 75 H i vanliga fall ;) Fast ja har bara en BH också.. annars blir de ngn sportbh! :) Vill icke veta slutresultatet på dom sen.. uuh..
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 22:42:48 följande:
    Mabaja: konstigt men det kommer nog rasa av dig snart, nu har du ju regnkläder så att du kan ta med dig Wilda ut och bränna lite fett det är ju ändå bara 2 veckor sedan hon föddes så ännu ska du inte misströsta!
    Vi kommer vara toksnygga i våra regnkläder... Jag har rosa och min man har blå, vadå könsbaserat! :) Jag misströstar inte ännu. Ska försöka ta mig iväg till gymmet iveckan och börja träna axlar och armar! :) Kan ju behövas när Wilda blir tyngre så som hon äter! :) och 4 kg är ju inte helt omöjligt att tappa! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-25 22:42:25 följande:
    Tro mig! Måste man beställa en bh i storlek 75H så har man Dolly-tuttar! Man kanske ska slänga upp tuttarna på vågen och se hur mycket det väger. haha

Nu har jag iaf 4 kg kvar! Så inte så farligt efter två veckor!
    ååh jag älskar dolly :D
    Längtan efter liten är stor
  • Pancakes

Godmorgon alla!
    Tycker era viktuppgångar låter jättenormala allihop. Jag går in i vecka 10 idag och har gått upp 2,5 kg. Är inte alls nöjd med det och fattar inte hur det gick till. Kanske att jag trappat ner på träningen.

• Muffe80
    Pancakes skrev 2010-10-26 08:57:54 följande:
    Godmorgon alla!
    Tycker era viktuppgångar låter jättenormala allihop. Jag går in i vecka 10 idag och har gått upp 2,5 kg. Är inte alls nöjd med det och fattar inte hur det gick till. Kanske att jag trappat ner på träningen.
    Det är nog helt klart för att du inte tränar, när man sen kommer i gång med det mer så löser det sig nog.
    Jag är i v 14 och har möjligen gått upp ett kilo, men det sitter mest på magen och brösten som blivit större.

Har ju också mått illa och mår illa, så det kanske dröjer innan jag går upp.

Åh, det är så himla roligt att berätta för folk att vi ska ha bebis... men detkänns inte verkligt för det, det känns som man lurar folk haha! Men nu börjar jag få en lite mer bebismage, som troligen bara jag ser, men det är mysigt
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-26 09:01:07 följande:
    Det är nog helt klart för att du inte tränar, när man sen kommer i gång med det mer så löser det sig nog.
    Jag är i v 14 och har möjligen gått upp ett kilo, men det sitter mest på magen och brösten som blivit större.

Har ju också mått illa och mår illa, så det kanske dröjer innan jag går upp.

Åh, det är så himla roligt att berätta för folk att vi ska ha bebis... men detkänns inte verkligt för det, det känns som man lurar folk haha! Men nu börjar jag få en lite mer bebismage, som troligen bara jag ser, men det är mysigt
    Åh, vad kul! Roligt att du kan slappna av lite mer nu!
    Vi har bara berättat för sambons mamma och några nära vänner. Ska berätta för min mamma nästa gång vi ses också. Jobbet väntar jag länge med.

Skulle gärna vilja veta hur ni andra tänker med UL. Jag har ju varit på ett nu i vecka 9 och fick ju betala för det. Ska jag gå på ett till i typ vecka 13 bara för att lugna mig igen? Det finns ju egentligen ingen anledning till det. Jag kommer aldrig få remiss från BM, hon tycker jag ska vänta till RUL i vecka 18 så då får jag gå privat igen. Hur skulle ni gjort? Min skräck är så klart att den levde nu i vecka 9 och sen så dör den nu snart och så ligger den kvar i magen till vecka 15 eller nåt och jag går runt och tror att jag är gravid och berättar för jobbet  etc.
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-10-26 09:01:07 följande:
    Jag tränar 3 gånger i veckan nu till skillnad från 5-6 som jag brukar göra. Antar att det gör sitt på vikten. Sen har jag större bröst...kanske kan låtsas att de väger 2,5 kg Glad
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-26 09:06:16 följande:
    Åh, vad kul! Roligt att du kan slappna av lite mer nu!
    Vi har bara berättat för sambons mamma och några nära vänner. Ska berätta för min mamma nästa gång vi ses också. Jobbet väntar jag länge med.

Skulle gärna vilja veta hur ni andra tänker med UL. Jag har ju varit på ett nu i vecka 9 och fick ju betala för det. Ska jag gå på ett till i typ vecka 13 bara för att lugna mig igen? Det finns ju egentligen ingen anledning till det. Jag kommer aldrig få remiss från BM, hon tycker jag ska vänta till RUL i vecka 18 så då får jag gå privat igen. Hur skulle ni gjort? Min skräck är så klart att den levde nu i vecka 9 och sen så dör den nu snart och så ligger den kvar i magen till vecka 15 eller nåt och jag går runt och tror att jag är gravid och berättar för jobbet  etc.
    Hej tråden läser men har inte fått tummen ur och komentera på ett tag

PC- jag kommer nog försöka att få ett nytt ul men jag fick ju förra också gratis men helst skulle jag vilja ha ett när jag gått in i v 15! I så fall kunde jag slappna av då man gått förbi de mest kritiska veckorna och kan berätta för släkten 2 veckor efter på julafton =)  Har du funderat på  NUPP/KUB test visst får man ett vul då?
    Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

Shit, nu fick jag press på mig. Har bara berättat för närmsta chefen att vi ska ha barn och tänkte vänta ett tag med att berätta för "ledningen", för då sprids det ju ut till alla...
    Nu frågade chefen när jag tänkt berätta för dem andra, för att det kommer ta tid att sätta ut platsannons, lära upp en ny etc.... Shit, för mig känns det ju skitlångt kvar.

Det är ett litet företag, så visst kanske det är snällt att tänka på dem också, men jag kommer ju jobba till slutet av mars iaf.... men tiden går väl fort.

• sofy

Hmm.. min läkare ringde mig imorse och bad mig komma dit kl 13 idag för UL, IGEN! Hon hade sett mitt KUB svar i min journal och ville kolla tillväxten på den lille pga mina sköldkörtelvärden.. eh?! HAPPI, äre någe du fått göra eller så? Hon sa att dateringen var konstig o ville mäta själv för o se, skumt.. men jaja..

Hur många UL kan man göra egentligen? Är nog uppe i 10 st nu, och så har jag RUL kvar..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma