• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Ja jag har nog illamående att tacka (!?) för att vågen inte visar mer, försöker äta mat med mer energi i än vad jag gjode innan men vikten visar fortfarande lite mindre än på inskrivningen. Men som sagt så kommer det nog vända snart!

• Längtan efter liten

jag har gått upp ung 3-4 kg och är i vecka 18... är rädd att det ska bli massor med +.. med dottern lev det 9,5 och behöver verkligen inget + på vågen alls..

Längtan efter liten är stor

Jaa du odd det är inte lätt när man inte kan röra på sig heller, jag verkar dock tappa muskler av att vara i sängläge så snart kan inte jag heller gå cola och godis äter jag oxå, måste bara ha men det räcker med någon bit så är jag nöjd. Förutom piggelin som jag kan äta till förbannelse! 30 piggelin har jag tryck i mig på ca 14 dagar... Och imorgon måste sambon köpa ett nytt storpack! Botar illamående, trötthet, sötsug och något jag inte kan sätta fingret på!

• Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 22:19:30 följande:
    Jaa du odd det är inte lätt när man inte kan röra på sig heller, jag verkar dock tappa muskler av att vara i sängläge så snart kan inte jag heller gå cola och godis äter jag oxå, måste bara ha men det räcker med någon bit så är jag nöjd. Förutom piggelin som jag kan äta till förbannelse! 30 piggelin har jag tryck i mig på ca 14 dagar... Och imorgon måste sambon köpa ett nytt storpack! Botar illamående, trötthet, sötsug och något jag inte kan sätta fingret på!
    åh piggelin är ju super gott :D
    Längtan efter liten är stor
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-25 22:20:53 följande:
    Mabaja, jag önskar att jag oxå landar npgon stans där du landade! Låter lite lagom med 11 kg! Det mest är ju bebisgrejer ändå!
    Jag blev besviken för mitt mål var att inte bli tvåsiffrig.. men samlade på en del vätska sista veckorna och sen levde jag på onyttigheter! Tänkte "va f*n jag ska ju snart banta så lite måste jag unna mig"... sen gick jag på övertid och då fanns det ingen hejd. haha

Sen blev jag besviken över vad vågen visade när jag bara gått ner fyra kg! och bara Wilda vägde 3.5... sen blodförlust på 1.6 kg, moderkaka på 1.3 kg och vattnet som hade gått och så! min matematik går inte riktigt ihåg med vad vågen visar! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-10-25 22:33:25 följande:
    Jag blev besviken för mitt mål var att inte bli tvåsiffrig.. men samlade på en del vätska sista veckorna och sen levde jag på onyttigheter! Tänkte "va f*n jag ska ju snart banta så lite måste jag unna mig"... sen gick jag på övertid och då fanns det ingen hejd. haha

Sen blev jag besviken över vad vågen visade när jag bara gått ner fyra kg! och bara Wilda vägde 3.5... sen blodförlust på 1.6 kg, moderkaka på 1.3 kg och vattnet som hade gått och så! min matematik går inte riktigt ihåg med vad vågen visar! :)
    Men du...direkt efter förlossningen hade du nog vätska kvar i kroppen...det brukar man samla på sig lite extra dagarna innan. Och nu, om du har dolly parton bröst, så väger ju faktiskt dem 3 kilo var
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-10-25 22:40:29 följande:
    Men du...direkt efter förlossningen hade du nog vätska kvar i kroppen...det brukar man samla på sig lite extra dagarna innan. Och nu, om du har dolly parton bröst, så väger ju faktiskt dem 3 kilo var
    Tro mig! Måste man beställa en bh i storlek 75H så har man Dolly-tuttar! Man kanske ska slänga upp tuttarna på vågen och se hur mycket det väger. haha

Nu har jag iaf 4 kg kvar! Så inte så farligt efter två veckor!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com

Mabaja: konstigt men det kommer nog rasa av dig snart, nu har du ju regnkläder så att du kan ta med dig Wilda ut och bränna lite fett det är ju ändå bara 2 veckor sedan hon föddes så ännu ska du inte misströsta!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma