Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 13:57:40 följande:
    Fast Äl visar pos behöver det inte betyda att ägget har fäst sig utan det kan ta längre tid !
    Om du skrev att du såg ett hjärta slå och allt var bra för neg nu ?
    vem har skrivit om äl-test, jag pratar om sexet och ff
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:02:04 följande:
    men den börjar ju växa först i livmodern och det kan ta några dagar... Jag vet när Wilda blev till.. Vi hade sex sista gången på söndagen och äl på tisdagen.. Ändå blev jag flyttad åt FEL håll... men hon lever i allra högsta grad.. Just nu ligger hon i gymmet och försöker åla sig framåt!
    jag hade sm den 16 januari, sex 30 jan och äl 31 jan så befruktningen måste ha skett senast natten mot tisdagen den 1 feb och jag testade plus 11 dagar efter 2 dgr före bim och det kom direkt innan urinen nått till kontrollrutan.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 14:04:44 följande:
    Vet du Telgebo.. det finns MÅNGA här inne som har haft så oerhört mycket mer otur än vad du har haft. DET ÄR LIVET, det enda du någonsin kan  VETA säkert med livet är att du kommer att dö! Det är det enda vi alla vet med säkerhet!
    okej  ja jag har ju bara förlorat 4 barn så det är ju inget att deppa över. en på 5 och en på 6 så det är ju inget.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 14:05:46 följande:
    upp till 3 dygn för och efter äl
    hade ju bara sex dagen före äl och i böckerna står det att befruktningen sker 30 min-2 tim efter samlaget och sedan tar det 1 vecka att ta sig till livmodern så det kom väl ner då den 7 feb och sen simmar det runt ett tag innan det implanteras så kanske den implanterades den 8 eller 9 feb och jag kände symtom 2 dagar efter sexet ända tills plusset.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:09:10 följande:
    Olika historier hela tiden. Häromdan bara ett MA innan.

Men skitsamma. Beklagar ditt MA, hoppar du över till systertråden nu då?
    jag har varit gravid 6 ggr och fött 3 barn, en abort för många år sedan 1996 på nacka, en son på 6,5 år, en dotter 5 år i maj i år och en dotter som fyller 3 år den 12 som jag förlorat, sedan ett ma och så nu detta då

tack för att önskar mig till systertråden känns ju riktigt trevligt schysst.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-04 14:10:12 följande:
    Fast telgebo, har du flera personligheter? Jag har själv läst att du SÅG att det var ngt som rörde sig och det sa läkaren att det var hjärtat... vad skulle de annars vara? En propeller som var inopererad under huden på ungen???
    ja inte fan vet jag heller läkaren höll ju på och sa ja nej ja nej ja och håll på så hon ville väl bara få mig att tro, det är för jävligt att ni håller på alltså

orkar ju knappt
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 14:11:28 följande:
    Snurrig inlägg ..
    Men varför skulle läkaren ljuga ?
    telgebo skrev 2011-03-04 14:05:45 följande:
    jag hade sm den 16 januari, sex 30 jan och äl 31 jan så befruktningen måste ha skett senast natten mot tisdagen den 1 feb och jag testade plus 11 dagar efter 2 dgr före bim och det kom direkt innan urinen nått till kontrollrutan.
    Jag hade sista mens 10 mars jag fick stegring redan 4 dagar efter mensens slutgång och vi hade sex hade stegring i 6 dagar och vi sexade på alla 6 dagar jag fick stegring igen och hade stegring i 3 dagar.
    Enligt mensens sista dag skulle jag ha BF 15 dec enligt min läkare men enligt LITEN bebbe så enligt UL och RUL BF 22 dec
    Hon sa till mig ägglossningen behöver inte vara så man fått stegring utan det kan ta längre tid.
    jag hade ju äl den 31 dec, har haft äl dag 15 länge nu och hade typiska känningar dag 15 i cykeln och sexlusten ökar då med annars har jag aldrig nån.
    jag fick ju symtom kissade 30 ggr om dagen 2-3 dagar efter äl som var den 31 januari och sedan kom tolömma bröst 1 vecka efter äl.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

nej inte 31 dec utan 31 januari ska det vara

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-04 14:15:27 följande:
    Väölkommen tillbaka till tråden lite senare Telgebo! Det är verkligen skittråkigt att du får ett MA till men systertråden stöttar verkligen jättebra och där finns andra i samma situation! Hoppas de hjälper dig med svar på alla dina frågor och att du får hjälp av sjukvården med alla dina MA:n.

Men till nästa grav. kanske du ska ta det lugnt och låta det går som det går. Att man får missfall betyder ju faktiskt att barnet inte hade överlevt senare heller, eller att det är gravt handikappat. Det är ju lika bra att det sker tidigt och inte  i v 35 eller när barnet är fött, eller hur?

Lycka till i framtiden!
    skitkul att läsa man känner sig riktigt välkommen.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:15:44 följande:
    Ja, men om du haft ett MA till nu ska du ju inte va här i tråden för oss som väntar barn?

Häromdan hade du bara haft ett MA.
    jag har haft 1 ma ja och jag hade ingen lust att hänga ut min livshistoria här för alla eftersim det skulle bli ett så jävla hallå var jag rädd för för det är jobbigt och svårt att prata om så jag skrev om dottern för att kunna prata om min graviditet och när jag pratat om att jag hadft tex olika saker så kan det var från olika graviditeter som sonen 2003/904 eller min stora tös 2005/06 eller min ynfsta tös 2007/08 men den misstänka vattenavgå ngen och alla turer till sjukan och inläggning det var 2008.
    Nr bm inte fann hjärttslag i v.35 och min äldsta tös var nöra på att dö i v.35 så var det 2006.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma