Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-03-04 17:08:37 följande:
    Gisses vilket liv det är här i tråden. Har suttit LÄNGE och läst i kapp det ni skrivit mycket är på sandlådenivå! Men skyddat boende får man i alla fall inte bara så där!

Sofy: Lycka till och du tar väl med dig gubben va?! Snart kommer han nog din prins. Då menar jag alltså bebis

Småland: Hoppas bowlingen gör susen!

Marlyn: Skickar en bamsekram till dig och hoppas att du kommer åter till tråden snart!

Jag har varit till bm idag eftersom jag inte klarar av järntabletterna. Jag fick göra 2 stick i fingret och hon kollade blodvärdet 4 gånger och fick resultat mellan 122-137?! Känns ju verkligen som att det var betryggande. Hon tyckte inte att jag behövde äta mer järntaletter förrän jag pratat med min tarmdoktor så jag hoppas han ringer innan tisdag när jag ändå ska på sjukhuset. Blir det en järnspruta får man tydligen den på förlossningen. Känns ju verkligen motiverat i v 19...
    mitt ex har det iaf annars kan du ju få hans namn så kan du ringa skatteverkert och få höra själv att det är skyddat om du nu misstror mig.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 17:30:11 följande:
    Jag tror inte det är nån fara med ditt blodvärde iofs.. man hade aldrig fått 137 om du inte hade ett högre förstår du? SÅ jag tror mer att det är närmare 130 än något annat.
    Olustigt att hon inte verkar ha koll? Kan du byta?

Jag har givit injektion med järn nångång och jag vet att den ska ges väldigt långsamt.. först ger man en testdos och ser att patienten klarar av det å sedan resten..saaaakta.. förmodligen därför de vill göra det på förlossningen där man har mer koll på dig och tillgång till allt ifall du skulle reagera. Det har man ju inte på en mödravårdsmottagning på samma sätt.
    Jag blev erbjuden järninjektioner på mvc och inte på förlossningen när jag väntade min yngsta dotter, men dret blev aldrig av. Har läst om andra här på fl som fått järnintravenöst som fått det på mvc.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

ska laga mat hungrig

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-04 17:42:35 följande:
    Telgebo: Jag tror dig men det finns ju en anledning till att man får skyddat boende och då får du säga vad du vill. Jag tänker inte diskutera det och jag är inte ett dugg intresserad av ditt ex och varför han har skyddat boende.

Min bm sa att hon brukar ge järninjektioner också men det var min tarmdoktor som sa att man får injektioner på sjukhuset för att man ska ha riktig koll för en del blir riktigt dåliga och behöver intensivvård. Då ska man såklart ha mycket otur men jag skulle inte ta risken. Min bm har som sagt ingen koll på vad som gäller med min tarmsjukdom
    Jag har faktiskt ingen koll på varför exet har skyddad adress men det är väl soc som vanligt som har för livlig fantasi och tror jag ska komma med en ak4 och skjuta han, herregud säger jag bara
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-04 14:16:45 följande:
    Dottern skulle ju få en my little pony, men det blir ju svårt om man inte vet adressen!
    jisses ja läs vad jag skriver, träffar barnen 2 tinmmar så vi ska fira henne annars vet jag vad exet jobbar så.
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:15:44 följande:
    Ja, men om du haft ett MA till nu ska du ju inte va här i tråden för oss som väntar barn?

Häromdan hade du bara haft ett MA.
    ja har jag påstått nåt annat eller?

marlyn vadå hypokondriker? Hört talas om ordet oro kanske?
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:14:49 följande:
    Vet också om de gamla nicket o har heller aldrig hört om nån treåring, hörde bara att de enda var att det här var hennes enda chans till egna barn. (Vid hennes förra MA!) Konstigt att hon umgås me dottern men inte vet nånting om henne också.

Jaja, schizo.
    Vaddå vet om mitt gamla nick och vadå inte vet nåt om min 3 åring? Vad pratar du om?
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:14:52 följande:

och vadå förlorat? Är de döda? Bor de hos sina pappor? Eller är de familjehemsplacerade. ? eller bortadopterade?

Förlorat och de bor hos sin pappa
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

Nu måste jag få ett svar på 2 frågor av olika karaktär

1. Vem sprider ut mitt förra nick?

2. När visar CB digital  gravid 3+? Redan 20 dagar efter sexet eller? gravid 3+ bertyder ju att man är i v.5 minst eller hur? 12 dagar senare gör jag VUL och då borde jag ju vara i v.7 så jag fattar ingenting hur det då kan vara för litet och ingen hjärta slog som bm sa och så känner jag mig nada gravid idag, tycker det borde kännas mer för jag har mått skrutt dom andra gångerna i den här veckan.

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-04 18:13:50 följande:
    Lyssna inte på dom andra Sofy. Hur man upplever förlossningen har väldigt mycket att göra med vad man har varit med om tidigare i livet, om man är van vid smärta eller inte. Har ju läst tidigare att du har varit skadad en del i samband med ditt skidåkande osv så du kommer klara det galant.
    Visst gör det ont, superont faktiskt, men det är en jäkligt cool upplevelse. Jag tyckte att jag hade bedrövligt ont, med en lååång förlossning, men jag varken grät eller skrek, och det kommer inte du heller göra.
    Kram på dig
    när jag var in på huddinge var det fasligt skrikande aldrig på danderyds, bb stockholm eller södertälje.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    lsabelle skrev 2011-03-04 18:00:19 följande:
    hur gick vulet då telgebo?
    vill inte prata om det just nu.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-04 18:05:06 följande:
    åh nej! Nu börjar det igen... (Har varit en del dispyter om det)
    vad är det för nån taskig kommentar du slänger ur det att åhh nää nu börjar det igen.
    Känns jävligt trist att ni behandlar mig såhär.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma