Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Kom nyss tillbaka från BM-besök. Nu är jag äntligen tillbaka på min kurva istället för att ligga under den vad gäller SF-måttet.

Vecka: 34
    SF: 32 cm
    HB: 112 (hade minskat från 128 som det var sist..)
    Socker: 5,5
    Vikt: +11 kg

• Pancakes
    Evve81 skrev 2011-04-11 08:58:24 följande:
    Pancakes: Värdena var ju bra! Skönt att SF måttet gått upp.

Jag ska till bm imorrn och kommer då att ta om mina järnvärden allihopa så håll nu tummarna för att de inte gått ner varken HB eller Ferritinet för har de gått ner för mycket blir det järnsprutor 2ggr/vecka på förlossningen........
    Jag håller tummarna! Är det över 100 det ska vara helst?
  • Pancakes

En helt annan fråga.. Nån som vet var man kan få tag i väggdekorationer till barnrum i form av Mumintrollet eller Barbapappa? Har bara sett dekorationer på Bauhaus men de är så himla könsstyrda dvs antingen Spiderman eller princessor liksom..

• Pancakes

Pinklove, tack för din berättelse! Den avskräcker inte, den slutar ju så lyckligt :) Vad duktig du var som kämpade så länge och skönt att din sambo var ett sånt himla bra stöd.

Förresten, jag är i vecka 34 och bebisen ligger åt fel håll har jag fått konstaterat hos BM idag. Vad som helst kan hända fortfarande va? Eller bör jag oroa mig. BM sa att vi skulle kolla igen om två veckor om det ordnat upp sig tills dess. Vad tror ni? Vet att Sötfilur har samma sak men hon ligger ju några veckor före mig..

• Pancakes
    acure skrev 2011-04-11 14:31:28 följande:
    Vad skönt att jag inte skrämt upp dig! Det är ju sant som du säger, den slutar ju lyckligt. :)

Jag tror att bebisen kan vända på sig självmant om den vill det, har hört att det inte är någon tvekan om den vänder på sig då du kommer känna det med råge. Så liten plats att vända sig på nu mot slutet. Inte alls många veckor kvar nu. Känns det pirrigt?
    Ja, det är pirrigt. Lite läskigt men mest roligt ändå. Ska bli kul att träffa den lille. Får väl se om den vänder sig självmant. Den bökar omkring som sjutton där inne i alla fall.

Det jag är mest stressad över är om den skulle komma för tidigt då vi håller på att renovera och är ganska försenade med det och har inget ordentligt hem just nu. Men jag har inga tecken alls på att den verkar vara på väg så ska inte tänka så mycket på det.

Matilda, vilket fint namn förresten!
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-11 14:45:11 följande:
    Idag mätte jag bebbens hjärtljud! 156slag per min! :) vet jag inte ska lyssna ofta men idag behövde jag höra de. höra mitt mirakel!
    Vad roligt! Kanske en tjej då om man ska tro statistiken här i tråden (som visserligen inte stämmer på alla) Min hade 135 i hjärtljud idag.
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-11 16:30:38 följande:

Hahaha! Busbebis eller vad sa vi? Han va ju ruckbar i fredas, jo tjena.. idag låg han fel igen, så dom har nyss vänt han rätt o kommer därför inte sätta bardkateter för då tror dom han flyttar på sig igen eller spränga hinnor än för dom kommer inte åt (?) för han har huvudet för högt upp, så nu blir de cytotec o ny koll om 4 tim =)

Vilket busfrö! Hur mår du?

Cytotec???
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-11 16:30:10 följande:
    Vad gullig du är... hoppas också jag är tillbaka på "riktigt" snart!
    Hoppas jag med!!!! Saknar dig! Gillar din nya sidfot förresten! Skönt att du är mer hoppfull nu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma