Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Godmorgon på er! Här har det hänt grejer!

Längtan efter liten, stort grattis till pojken!

Sofy, grattis till datumet! Sjukt spännande ju! Du har verkligen varit en trogen trådanhängare så det känns nästan som att man känner både dig och Devin liksom :)

MCT, jag tänker på dig idag! Hoppas allt går smidigt, lätt och fort.

Sötfilur, jag går i precis samma tankar som du och oroar mig. Rör den sig mycket så undrar jag om den mår dåligt på nåt sätt och försöker slingra sig loss och har fastnad och rör den sig lite undrar jag om den är slö och mår dåligt. Sen ändras känslan hela tiden, ibland är det sprattel och ibland är det sega rörelser liksom. Men man får ju bekräftat hos barnmorskan hela tiden att allt är bra så det lugnar ju lite eller hur?

Sugarrush, låter som en mysig dag! Ska du köpa kläder eller mer stora grejer som barnvagn och sånt?

• Pancakes

Kul med RUL snart! Det är ju en milstolpe verkligen, sen lugnar man sig lite.

Kom precis tillbaka från lunchspinning. Är glad att jag fortfarande kan köra men magen börjar bli lite i vägen. Undrar hur länge man kan hålla på. Har BM-besök idag, kanske ska fråga henne.

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-29 13:21:17 följande:
    Men shit, att du orkar kvinna!! Själv har jag varit orörlig från v 25 typ

Jag ska också till bm idag, för lite extra blodprover och kolla hur han ligger nu...
    Ja, jag är nöjd med att det funkar samtidigt som man nojar sig och tänker "det här är för bra för att vara sant, borde jag inte vara liiiiite trött och har lite kramper..känner mig ju knappt gravid". Men försöker slå bort såna tankar. Trodde jag skulle lagt av för länge sen men det går bra. Har dock lagt av helt med aerobics och den typen av pass, nu är det bara styrketräning och spinning som går.

Jag har som sagt BM-besök idag och hoppas innerligt att SF-måttet är bra. Låg ju lite i underkant förra gången.

Kul att du också har BM idag! Går du varannan vecka nu?
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-29 13:34:54 följande:
    ja de e de verkligen.. längtar så efter att få se mitt lilla pyre igen.. fast h*n kanske inte e så liten längre då..

jag tror du kan fortsätta så länge du känner dig bekväm med de.. men fråga henne:)
    Ska ni ta reda på vad det blir?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-29 14:09:18 följande:
    Vad duktig du är Pancakes!
    Min tränare på gymmet sade att man kunde hålla på med spinning så länge man orkade och kände sig bekväm. Han tipsade om att höja styret när magen började bli i vägen.
    Muffe skrev 2011-03-29 13:21:17 följande:
    Men shit, att du orkar kvinna!! Själv har jag varit orörlig från v 25 typ

Jag ska också till bm idag, för lite extra blodprover och kolla hur han ligger nu...
    Hehe, jag sitter som en tant med styret högt och rak i ryggen :)
    Hur går det själv, tränar du också? Har rädslan för missfall släppt lite så du känner dig bekväm med att träna?
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-29 14:09:18 följande:
    Ja, det ska bli kul att åka dit. Synd att tönt-gubben (som jag skrev om igår) ska med och förpesta tillvaron... nej nu ska jag inte vara sådan... Imorrn får jag kanske ta ett snack med honom om att jag tyckte han behandlade mig respektlöst. Vi får se. Kanske beter han sig civiliserat och ber om ursäkt.. hoppas det!
    Förresten, jag tyckte du hanterade den där idioten jättebra och du överreagerade inte alls. Fy vad taskigt att göra så av honom!
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-29 13:51:55 följande:
    japps. jag e så nyfiken.. e säker på att de e en pojke å maken en flicka. hihi. fast jag e glad för vilken som.
    Ja, man är ju supernyfiken men tog inte reda på det i alla fall.
    Vad kul att ni tror olika! Ska bli spännande att se vem som har rätt och om vi tjejer har rätt intuition för att det är vår mage den växer i. Jag tror jag har en pojke i magen men hela omvärlden tror på flicka och kallar den för "hon".
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-29 14:31:21 följande:
    Själv har jag spinning + core på programmet imorrn. Jag försöker hålla igång nu när första trimestern är passerad, och det känns jätteskönt även om jag inte tar i lika mycket som jag brukade som o-gravid. Så minst ett pass i veckan, helst två. När jag är där passar jag på att köra lite ryggövningar med vikter också, bara tio minuter, men det gör verkligen skillnad!
    Det låter jättebra! Man behöver inte alls ta i som vanligt, bara man rör på sig tror jag är jättebra.  Jag har som sagt tränat hela tiden fram tills nu (vecka 32) och har inga krämpor nånstans än, peppar peppar. Men snart blir man väl drastiskt tyngre så vi får väl se hur länge det håller i sig.

Kul, spinning och core var det jag var på idag. Är det på SATS du går också?
    Core är ju lite begränsat men det funkar rätt bra ändå om man modifierar övningarna lite.
  • Pancakes
    kalmar brud skrev 2011-03-29 14:23:57 följande:
    började du testa då direkt efter mens eller hur gjorde du??
    Jag började testa 10 dagar efter mens också tror jag. Har man extremt oregelbunden mens kan man ju börja innan men det blir ju rätt många test som slösas ifall ÄL inte kommer förrän dag 14.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-29 15:39:52 följande:
    Ja, jag går också på Sats!
    Vilka övningar brukar du justera så att de blir gravidanpassade förresten? Jag brukar mest tänka på att undvika snedbelastning, alltså göra symmetriska övningar.
    Jag har inga problem med foglossning (än...) så jag kör assymetriska också. De kan enligt barnmorskan inte framkalla foglossning utan det beror på andra saker att man får det säger hon. Annars så struntar jag i övningar där man ligger på mage (går helt enkelt inte längre) och så gör jag plankan på knäna för annars blir det så mycket sammandragningar. Jag försöker också att göra mest sneda situps och inte så mycket raka och aldrig såna där man lyfter benen och rullar ihop som en liten boll typ. Men jag tror inte du behöver anpassa så mycket än, din mage är väl inte så stor att den är i vägen ännu väl?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma