Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Förresten, har ni andra bestämt namn till era bebisar? Nån mer förutom Sofy?
    Vi satt med namnlistor hemma igår och diskuterade och vi tycker hyffsat lika tack och lov. Alla mina är dock väldigt vanliga tyvärr men det kan inte riktigt hjälpas. Vill inte hitta på nåt ovanligt bara för att liksom.

Här är några kandidater, vad tycker ni?

Tjej: Emma, Julia, Amanda, Emilia
    Kille: David, Oskar, Jonathan, Hugo

• Pancakes

Mimmi och MCT, skönt att ni känner så. Jag tyckte likadant. Sen är det så många här som haft flera missfall och utredningar och tagit blodförtunnande och proggisar och massa annat och nu sitter de där med friska och fina bebisar och det är ju helt fantastiskt! Det löser sig liksom alltid!

Vi vill hur som helst jättegärna ha er här i tråden oavsett om ni är gravida eller inte! Ni är så himla starka och duktiga och härliga och kommer med så mycket kloka inlägg!

• Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 09:53:40 följande:
    Vi har bestämt. vi va överens direkt konstigt nog!

Pojke Theo
    Flicka Julia

Jag gillar alla dina namn, men minst gillar jag emma å hugo.
    Vad kul! Då kanske vi får samma då :)
  • Pancakes
    FruW skrev 2011-04-07 09:54:31 följande:
    Lite kul, min syster heter julia Amanda, min bror Jonathan

Själva önskar vi oss en Rasmus o en Signe
    Vad lustigt! Mimmi är ju fint också kom jag på nu. Heter du det på riktigt också?
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 09:56:44 följande:
    Pojke - Emilio Armando Flicka - Nelli Margit (Min mammas tjej namn)

Nästa bebbe jag får bli namnet dessa

Nästa bebbe? Det blir en till alltså :)

Är nån av er italienare eller har italienska rötter? Med tanke på namnen alltså..
  • Pancakes

Fick precis höra: "Oj, vad tjock du är nu!" på jobbet. Gillar det inte. Varför kan man inte bara säga "fin mage" eller nåt.

• Pancakes

Tack för er input på namn! Får väl se när bebisen föds vad den "ser ut att heta".

• Pancakes

Längtan, vilken underbar bild! Supersöt! Och grattis till sonen! Vad heter han?

Sötfilur, jag har valt Danderyd för tycker det verkar mysigt med BB-hotellet. Vad jag hört så är kompisar nöjda med Danderyd, KS och SÖS men har hört några som inte varit så nöjda med Huddinge och Södertälje. Men det kan ju vara tillfälligheter.

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-07 11:11:39 följande:
    JAG tycker helt klart KS Huddinge och Solna. KS i allmänhet gillar jag liksom ;) Jag har förstått att Huddinge har en av dom bästa neo avdelningarna om de skulle behövas vård, så de känns finfint! KS i Solna är lite rörigt nu för där bygger dom om.

Sös tycker jag känns rörigt, känns inte kul alls, o vet inte hur de är me deras eftervård osv där.

Danderyd kan ja inte uttala mig om då ja bara varit på deras gynakut, men de duger nog :)
    Som sagt, det verkar variera lite. SÖS tycker jag själv verkar rörigt pga att man måste ta sig in till stan och krångla. Tänk om det är rusningstrafik, vad stressigt.

Huddinge är jag själv född på och det gick ju bra :) Men hade en kompis som inte var så nöjd men det säger ju ingenting egentligen. Så kan det ju vara överallt.
  • Pancakes

Sötfilur, slutsatsen verkar bli att du ska satsa på Huddinge, KS Solna eller Danderyd helt enkelt :)
    Men ta det som är bäst geografiskt. Var bor du?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma