Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

Stort grattis Sofy!!!!!!! Vad underbart att komma in och läsa detta! Bra kämpat!
    Kramar till dig och den lille!

• Pancakes
    LittleJunia skrev 2011-04-12 19:12:37 följande:
    Kommer bli första kontrollen på lördag om inget hänt. Men ser allt bra ut kommer jag ju få gå några dar till *suck*
    Åh, stackare! Är det jobbigt? Jag bara känner på mig att jag också kommer gå över tiden massor och att jag kommer vilja mörda alla som ringer och kollar om "det hänt sånt". Antar att man blir tokig? Hur länge får man gå över där du bor? I Stockholm är det 14 dagar tror jag men det är lite olika på olika ställen.
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-13 08:13:30 följande:
    Mys med bebis!

Å snart är det Little Junia... är det jag sen? Hjäääälp...
    I morse kom jag på ngt helt underbart. Har i flera veckor plågats av att trosor skaver in men inte köpt nya eftersom bebis snart är ute, men i morse lånade jag sambons boxer å fasen så skönt det var att inte ha ngt som sticker in i magen och skaver Dock vet han inget om mitt lån än
    Jajemen, jag tror det är du på tur sen! Och sen jag! Hjääälp var ordet :)

Jag har gjort precis samma upptäckt och lagt undan stringtrosorna nu. Mammahipsters i ekologisk bomull i jättestorlek är helt underbart! Snyggt? Njae..
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-04-12 20:32:34 följande:
    Herregud så jäkla overkligt.. han är den mest perfekta lilla bebis jag nånsin sett!! Vi är så sjukt stolta. Hade värkar nonstop i 16 timmar, o krystvärkar i 10-16 min står de i förlossningsjournalen, ja är helnöjd såhär i efterhand me hur allt gick. De va en jävla smärta men fyfan så värd det, kommer knappt ihåg något efter kl 10 idag.. men mamma va me som stöd o Charlie va fantastisk!! Blont krulligt hår.. åååh va fin han är!! Jag kräktes under hela förlossningen o har inte ätit sen igår förmiddag, fick zofran som inte hjälpte.. nä men återkommer imorn när vi sovit lite! Nu ligger vi i vårt rum på BB o myser!

Kram o tack till er allihop!!!
    Åh, vad roligt att höra! Mys och ha det underbart! kram
  • Pancakes

Men åååååh, så söt han är Sofy! Instämmer med att man känner igen honom från 3D-bilderna. Stort grattis till er fina kille!

• Pancakes

Neeej, vad är det för blödningar Safiree och Sugarrush fått nu då?? Förstår att ni blir rädda men ni har båda gått så himla långt nu och fått se bebis på ultraljud så det är säkert bara slemhinnor. Åker ni in och kollar ändå?

• Pancakes

Sofy, helt undrebar bild! Så jäkla söt är han! Åh, vad man längtar nu. Känns helt overkligt att man snart är där själv och har en sån där liten söt sak!

Helt galet vad han är lik sig från 3d-bilden på den där bilden. Häftigt!

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-14 13:05:30 följande:
    Sofy, vad SÖT han är! Gull-ungen!

Pancakes: En liten fråga: När du går på Core, vad ersätter du övnngarna med där man vanligtvis ligger på mage? Ska nog på ett pass imorrn om jag mår bra...
    Jag står på alla fyra och göra lite olika grejer typ kissande hunden, diagonal arm och ben ut-in-ut och byt ben, eller "kuta rygg´-och-svanka" är en bra övning som inte är så jobbig träningsmässigt men rätt bra för ryggen om man är gravid. Sen när magen blir större är det svårt att göra raka situps så då brukar jag göra sneda. Men raka kanske funkar fortfarande för dig?
  • Pancakes
    pixerpie skrev 2011-04-14 13:08:42 följande:
    Grattis Sofy till en perfekt lite kille! Å, hoppas, hoppas.. det snart är min tur med...

Sugar vilken fin mage i v 14... sån vill jag också ha...

Kram alla här inne!! Hoppas på att joina er snart!!
    Kram själv! Vi vill ha dig här inne också! Du är snart här ska du se! Det är verkligen din tur nu!
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-04-14 13:14:22 följande:
    Tack snälla!
    Ja, kissande hunden och diagonala hunden borde funka fint som ersättning. Situps funkar fortfarande, även om jag känner mig svagare och svagare i magmusklerna. Men ja, att ligga på mage går bara inte längre.
    Jättestort tack för tipsen!

Så lite så :) Kul att det funkar med träning för dig! Det känns som det bara är fördelar med det! Jag trodde inte jag skulle vara så här pigg och totalt utan krämpor i snart vecka 34, blir nästan misstänksam men väljer att tro att det är träningens förtjänst.

Nej, att ligga på mage slutade jag med tidigt också, inte alls skönt.

Ja, magträningen blir jätteskum efter ett tag. Var på body pump igår och tränaren säger hela tiden "känner mig magstödet?" och "ljuda S för att få med magen" och jag KAN verkligen inte. Det finns inga magmuskler där liksom. De är väl undantryckta nånstans :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma