Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 07:45:57 följande:
    Jag är GRAVID fattar inte vad det är som hänt inget var planerad jag gjorde 1 test nu inne i toan för att se om jag hade hormoner kvar i kroppen och VIPIS vad händer JO DETTA !!!
    What??? Vilken bomb du släpper! Hur känns det?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-03-31 09:31:56 följande:
    Ego-  Bebis är mycket lugnare just nu och bökar inte alls runt särkilt mycket just nu ..... då blir man ju direkt lite oroligt !! Rynkar på näsan bläää har det varierat mycket för er...?  i lördags natt kunde jag inte somna för den levde runt så, i söndags så väckte den mig för att den var så våldsam i sina kickar.... och nu på dag två känner jag bara enstaka puffar och känt att den har haft lite hicka..  Och har den hicka så borde den ju iaf leva =)
    Både jag och Sötfilur har haft samma nojor och det skiljer ju bara några veckor mellan oss tre och alla säger att det är för att den växer mycket och har mindre plats att röra sig och kan inte leva om på samma sätt. Jag tyckte det var mer sprattel förut men nu är det sega rörelser och den verkar sova mycket.

När jag nojgar brukar min man lägga örat mot magen och lyssna på hjärtljuden och det funkar faktiskt oftast om man letar en stund. Det lugnar lite varje gång han gör det och man får bekräftat att hjärtat slår, så prova det! Kan dock vara lite svårt ibland beroende på hur den ligger och det gäller att inte förväxla med ens egen puls, fast å andra sidan har ju bebisen 140 i puls och man själv ca 60-70 så det är inte så svårt att urskilja.
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 09:38:47 följande:

HAHAHAHA det är 1 apil flickor

Det är ju imorn Knasfia! :)
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-31 09:52:26 följande:
    Haha 1 april är ju som sagt imorgon
    kopm igen då med ett nytt skämt

Min bebis har för det mesta varit lugn i magen tycker jag.

Pancakes, var din lilla med huvudet nedåt nu?
    Jag vet inte, BM sa inget om det och tror inte hon kollade det. Borde hon ha gjort det? Jag är rätt säker på att den ligger lite snett på tvären.
  • Pancakes

Apropå BM-besök så tog BM varken järn eller socker eller nåt häromdagen när jag var där. Jag trodde de gjorde det varje gång men hon sa att vi inte ska göra det förrän nästa besök i vecka 34. Men man får väl inte järnbrist så där över en vecka väl så det borde väl vara lugnt?

Pulsen på bebisen var 135 nu. Jag frågade om det där med att pojkar har lägre puls var sant och hon sa att det var en myt och slumpen som gör det bara. Men jag tror fortfarande på pojke. Bara "känns" så. Får se om man har rätt.. :)

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-31 16:48:12 följande:
    NU jävlar har satt mig framför datorn!

Jo, såhär var det!
    Var tror ni om den här myten "snabba hjärtslag=tjej, långsamma hjärtslag=kille". Hur har det stämt för er? I vilken veckor mätte ni hjärtslagen, och vilken frekvens fick ni?
    Min krabat verkar ha konstant typ 156 hjärtslag per minut...!

Pusspuss på er!
    Vi diksuterade det precis nån sida bak här. Jag frågade BM om det i måndags och hon sa att det är en myt men att man lätt tror på det för ca 50% av de man frågar säger "jo, men det stämde för oss" och det är ju 50% chans att det blir en tjej eller kille liksom :)

Men Sötfilur och jag har båda rätt låga pulsar på våra och vi tror både på kille så vi får väl se...
  • Pancakes
    LittleJunia skrev 2011-03-31 20:15:56 följande:
    Ludvig låg mellan 130-150 (så det stämmer ju)
    Denna i magen har legat mellan 125-150 ... vet inte vad det är som gömmer sig där inne.. men gissar på en pojke till! Snart får vi veta! BF imorrn!  
    Åh, grattis till BF-datumet idag då! Vi väntar med spänning!
  • Pancakes

Det står även på den där kinesiska könsuträkningen att det i 50% av fallen stämmer. Haha, det är lite roligt..klart som sjutton att det gör!! 50% chans att det är tjej ch 50% chans att det är kille så klart!

Jag fick tjej i den uträkningen men pulsen ligger på 135-140 och magkänslan säger kille så det blir spännande. Sötfilur, vad fick du i den kinesiska uträkningen?

Nej, nu har jag spammat klart här! Nån annan som är vaken? :)

• Pancakes
    Cat79 skrev 2011-04-01 08:57:13 följande:
    Gud vad tiden går fort och det kanske ni inte känner med era magar eller gör ni det. Nu är min Lovis 3 månader och det inleder hon med 8 timmars sömn inatt - jag är så nöjd Flört. På lördag är det hennes dop och jag hoppas det går bra.

Kram på er fina gravida (saknar min mage ibland...)
    Åh, vad skönt! 8 timmar låter ju som en dröm. Går du själv och lägger dig när hon somnar då?
    Vad kul med dop! Klart det kommer gå bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma