Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-03-29 20:04:23 följande:
    Nu tittade jag på En Unge I Minuten från igår.
    SHIT vad det verkar smärtsamt att föda barn. Jag kommer leva i förnekelse tills jag väl ligger där tror jag.
    Ja, det tyckte jag också. Första gången jag kollade på programmet eftersom jag försöker undvika sånt där för att inte skrämma upp mig, men nu tyckte jag det var dags. Aj aj...måste man???
  • Pancakes
    Odetta skrev 2011-03-30 07:36:07 följande:
    sugarrush skrev 2011-03-29 20:04:23 följande:
    Nu tittade jag på En Unge I Minuten från igår.
    SHIT vad det verkar smärtsamt att föda barn. Jag kommer leva i förnekelse tills jag väl ligger där tror jag.
    Tips från coachen

Lev inte i förnekelse! Jag var INTE förberedd inför min första förlossning och den kunde jag inte hantera, nära till panik flera gånger och ONT hade jag. Men inför andra läste jag på och förberedde mig mentalt och se där, det gick MYCKET bättre!

Är man väl förberedd och MÖTER värkarna istället för att kämpa emot så gör förlossningen mindre ont plus att det  faktiskt går snabbare.

Så förbered dig väl, läs allt du kan hitta och sätt fokus på "det här klarar jag galant" så kommer det gå hur bra som hellst! Vi kvinnor är skapta för att fixa detta, och det utan att lida...det har naturen sett till. Och visst tusan gör det ont att föda barn, men det är skillnad på smärta och smärta

*kram*
    Jag har läst på en massa om bedövningar och ställningar och de olika faserna etc. Ska se till så maken läser det också när det börjar närma sig. Vi ska gå föräldrakursen också och sen blir det väl att man pratar om det sinsemellan också. Mycket mer kan man väl inte göra för att förbereda sig eller? Jo, kolla på dig när du är med i TV såklart :)
  • Pancakes

Åh, vilka "härliga kommentarer" man fick på lunchen idag då. Gaaa, kan man inte få vara ifred?? Jag kanske är en riktig hormonbitch men jag vill inte bli analyserad alls av folk. Man kan få ge en komplimang om magen om man vill men jag vill inte bli analyserad och jämförd och få massa klyschor som "vänta du bara...." och sånt där. Usch, jag var nog riktigt otrevlig och fräste en massa tror jag och nu tycker alla att jag är ett gravidmonster..

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-30 13:33:48 följande:
    låt mig gissa: sa de "vänta du bara" om livet efter man fått barn? Att man inte har tid till nåååååt annat och att livet tar slut? så gillar många att säga till mig i alla fall...
    Absolut, den gamla godingen kom upp :) Och sen var det att de kilona får man leva med hela sitt liv sen och kroppen blir aldrig sig lik och så blev jag synad uppifrån och ner och man kunde konstatera att mina kilon sätter sig framför allt runt mage, stuss och lår och inte upptill. Tack tack, jag som inbillar mig att jag har mest mage och inte så mycket extra rumpa...skönt att någon påpekade att så är inte fallet alltså!
  • Pancakes

Tack snälla Smålandsjäntan för att du delade med dig! Usch, låter inget vidare och vilken jäkla läkare som skällde på dig för att du rörde dig. Skönt att du ändå kan se positivt på det och vara glad över din fina son.

Jag har ju försökt undvika att läsa sånt här och se på tv och sånt men har nu tagit tjuren vid hornen och började med att kolla på "en unge i minuten" i måndags, läst förlossningsavsnittet i min bok och så nu din berättelse och det är inte alls farligt. Det slutar ju lyckligt liksom! Och akut snitt är något man alltid måste vara beredd på och man får vara glad att de är så proffsiga och vet hur man gör och räddar bebisen!

• Pancakes

Åååh, så fina! Vilket litet underbart leende!

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-30 14:48:11 följande:
    Slutligen till ALLA: NJUT!!! jag saknar redan min magen, fast ändå inte. Och på tal om vikten, oroa er inte! Jag gick upp 18kg vägde mig efter 10 dagar och hade bara 2 kg kvar då! Nu har jag ställt undan vågen, blir lätt fixerad, för nu är det äta, dricka vatten och amma som gäller! NJUT istället ni har något fantastiskt vackert som växer i era magar!
    Åh, vad skönt att höra! Du anar inte hur glad man blir av att höra sånt! Jag har viktångest big time verkligen och pratade med BM om det igår faktiskt. Gammal ätstörning som spökar och väckts till liv igen. Och så jobbiga kommentarer från folk på jobbet idag. Jag har lagt in en ny bild i galleriet idag...såååå stor är jag väl inte?? Ledande fråga kanske, haha Flört

Bra att du ställt undan vågen! Du är jättefin på bilden!
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-30 15:13:52 följande:
    Pancakes, du har en jättefin mage! Inte alls stor utan du ser sådär helt perfekt ut! I din vecka var jag stor som ett hus... Men mig störde det aldrig när folk tyckte jag hade stor mage, det är ju en bebis där inne ju!

Helt rätt inställning! Så är det ju självklart! Och man vill ju inte vara jättesmal på bekostnad av att bebisen inte växer som den ska, verkligen inte.

Folk tänker nog sig inte för helt enkelt och jag får sluta vara så känslig. Blir bara så mycket fokus kring magen och graviditeten och hur man ser ut och jag är inte bekväm med det. Vill bara bli behandlad som vanligt.

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-30 15:34:27 följande:
    Hormoner och allt att skylla på pancakes! vänta tills du börjar amma, då börjar man grina så fort någon säger något elakt, snällt, dumt, fint, roligt, tråkigt ja you name it! Haha skönt att kunna skylla på något iaf!
    Haha, kan tänka mig det! Man måste väl börja grina så fort man kollar på sin lilla bebis liksom. Blir alldeles rörd när jag ser dina bilder! Så fint!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma