Plus igen efter mf/ma
SHIT vad det verkar smärtsamt att föda barn. Jag kommer leva i förnekelse tills jag väl ligger där tror jag.

Åh, vilka "härliga kommentarer" man fick på lunchen idag då. Gaaa, kan man inte få vara ifred?? Jag kanske är en riktig hormonbitch men jag vill inte bli analyserad alls av folk. Man kan få ge en komplimang om magen om man vill men jag vill inte bli analyserad och jämförd och få massa klyschor som "vänta du bara...." och sånt där. Usch, jag var nog riktigt otrevlig och fräste en massa tror jag och nu tycker alla att jag är ett gravidmonster..
Tack snälla Smålandsjäntan för att du delade med dig! Usch, låter inget vidare och vilken jäkla läkare som skällde på dig för att du rörde dig. Skönt att du ändå kan se positivt på det och vara glad över din fina son.
Jag har ju försökt undvika att läsa sånt här och se på tv och sånt men har nu tagit tjuren vid hornen och började med att kolla på "en unge i minuten" i måndags, läst förlossningsavsnittet i min bok och så nu din berättelse och det är inte alls farligt. Det slutar ju lyckligt liksom! Och akut snitt är något man alltid måste vara beredd på och man får vara glad att de är så proffsiga och vet hur man gör och räddar bebisen!
Åååh, så fina! Vilket litet underbart leende!

Helt rätt inställning! Så är det ju självklart! Och man vill ju inte vara jättesmal på bekostnad av att bebisen inte växer som den ska, verkligen inte.
Folk tänker nog sig inte för helt enkelt och jag får sluta vara så känslig. Blir bara så mycket fokus kring magen och graviditeten och hur man ser ut och jag är inte bekväm med det. Vill bara bli behandlad som vanligt.