Inlägg från: Pancakes |Visa alla inlägg
  • Pancakes

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-04-11 16:35:41 följande:
    Haha no shit ;) Ja mår toppen! Sjukt peppad, skojar me alla o lääängtar efter värkar haha! ;)

Jepp, livmodersammandragande ju ;)
    Aha, såklart. Förknippar det liksom bara med missfall så det lät så konstigt. Underbart att du är peppad! Det här kommer gå skitbra!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-11 16:37:10 följande:
    Hahaha! Japp! Nu ser vi framåt! Även om det såklart kommer tårar emellanåt! =)
    Det är ju helt naturligt och så blir det nog tills man har ny bebis på g. Så var det för mig i alla fall. Det är liksom det enda som kan ge tröst. Snart är ni där! Nu verkar du ju få bättre hjälp eller hur? Odds historia ikväll är ju peppande också, fyra hemska missfall och så nåt så underbart på slutet!
  • Pancakes

Sötfilur, fy vad jobbigt. Stackare! Huu, jag får nog snart vara med om samma sak då min ligger med huvudet upp och fötterna ner har jag fått veta idag :(

Finns det en chans att din bebis kan vända sig av sig själv? Hoppas nästa försök funkar! Vad tapper du är!
    Kram!

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-11 16:46:26 följande:
    Nja de trodde inte chansen var så stor att den vänder sig själv nu, men chansen fanns i alla fall även om den var liten. den har ju legat så länge och huvudet är verkligen fastborrad under mina revben typ så de kunde inte rucka på den så jättemycket trots enorma krafter från utsidan!
    Usch, vad tråkigt! Hur känner du inför KS nu då? Känns det fortfarande lika jobbigt?
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-11 17:03:24 följande:
    alltså, man inser ju mer och mer att det kanske är enda utvägen och barnet måste ju ut....
    men det skulle kännas snopet och ledsamt faktiskt, har sett fram emot en vaginal förlossning så himla länge och vill ha den känslan av lycka när man får upp barnet på magen efter flera timmars kämpande.

men blir det planerat snitt så är jag ju vaken, sambon är med, så det kanske blir en fin upplevelse det också. Men det är ju en operation så....

Vi får även föda i säte om vi vill (måste bara röntga bäckenet först) men jag tror vi väljer bort det alternativet faktiskt!
    Envisa bebis som inte vill ligga åt rätt håll! Men om ett par veckor så har ni er lilla sötnos och då kommer det nog inte ha spelat nån roll allt detta. Det finns ju massa bra historier om planerade snitt och massa skräckhistorier om vaginalla förlossningar och vice versa så man kan nog aldrig förställa sig hur det ska bli.
    Muffe skrev 2011-04-11 17:01:37 följande:
    pancakes, du ligger ju som tur var lite efter mig så jag hoppas att du slipper vända. Men sen är det så himla olika hur de ligger sa läkaren, en del är ju lätta att flytta medans en del sitter fast.
    Ja, det är ju ett par veckor kvar och BM tyckte inte alls att det var nåt konstigt än så länge. Men vi får väl se nästa gång. Orkar inte noja mig riktigt, det löser sig nog liksom.
  • Pancakes
    EeMe skrev 2011-04-11 17:04:18 följande:
    Hej alla söta blivande mammor!

Jag hoppas att jag får joina er här inom de närmsta dagarna. Har lite oklar bim denna månaden eftersom jag hade en mellanblödning (Ägglossningsblödning?) men bör vara som idag eller imorgon. Än sålänge inga tecken...

Hade MA i dec, vi får väl se om det blir denna månaden, nästa, nästa efter det eller när det nu blir, men snaaart, förhoppningsvis inom några dagar hoppas jag på att få bli stolt medlem i tråden :)
    Hej! Beklagar ditt missfall och hoppas det tagit sig denna gång! Du är så välkommen in i tråden när som helst. Den börjar tömmas på folk eftersom det föds så mycket bebisar :)

Om det inte blir nåt plus denna gång så finns den här urprungstråden som denna tråd är en "spin-off" på. Helt underbar och stöttande tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html
  • Pancakes

Halloj på er! Ingen Sofybebis än vad jag förstår?? Har tänkt på er hela kvällen och morgonen!

Instämmer med tidigare talare, shit vad duktig du var Odd! Imponerad! Och vilken go och mysig person du verkar vara och din man och mamma också!

• Pancakes
    MCT79 skrev 2011-04-12 09:58:42 följande:
    För en timme sen skrev Sofy att hon var hög som ett hus på lustgas och att hon nu skiter i oss till ungen är ute! ;)
    Oj oj, då är nog Devin snart här! Stackarn, hon verkar ha det jobbigt. Klart hon ska strunta i oss tills allt är klart. Men nyfikna är vi :)
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-12 10:01:40 följande:
    Haha, rolig tjej!! Men hon tänker ju ändå på oss eftersom hon skriver så ;)
    Blir så kul att höra om hur det gått sen!
    önskar det var jag som låg där och födde nu.... :)
    Du är snart snart snart där! Bara några veckor kvar nu ju!
  • Pancakes
    Odetta skrev 2011-04-12 10:39:48 följande:
    Men ta ett test kvinna! Om inte för att du vill veta så för att JAG är nyfiken

*bamsekram*
    Instämmer!!! Nu får det vara nog med att hålla oss på stäckbänken :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma