Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 11:16:23 följande:
    Snälla tjejer HJÄLP MIG! Jag håller på att bli galen! Det kliar så in i h*****e på min mage, tror nästan att jag kommer att klösa ut ungen snart! Vad ska jag göra/testa? Går utan tröja, potatismjöl, mandelolja, rotborste, mjukgörande salva, barnolja. Har fått som plitor och magrn är helt sönderklöst! Går inte att låta bli att klia har aldrig varit med om detta vidriga kliande! Snälla kom med förslag på vad jag kan göra!!!
    Jag hade ju hepatos under alla mina 3 graviditeter och det kliar kan jag lugnt säga som in i helvete, det jag fick testa var duscja svalt, dra på mentolsprit, potatismjöl och Tavegyl tabletter som är helt ofarligt för bebisen.
    Du kan ju testa nåt av det, eller blöt en liten handduk med svalt eller kallt vatten vrid ur och lägg på magen.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-03-06 12:35:25 följande:
    förstår att du är nervös...
    men kunde hon mäta något?
    Det var svårt då det var litet så hon skrev bara in v.6+3 vilket motsvarade den vecka och dag jag var i när jag var där.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-06 15:37:02 följande:
    Vad tror ni om detta till middag?  www.arla.se/Default.aspx?id=17653&RecipeID=14...
    Låter gott, åt nåt liknande till middag igår, stekte kyckling och blandade i en burk CF paprika vhili och så kokt pasta till, gott och så mättande. Blir mycket fotare mätt nu än tidigare.
  • telgebo

imorgon kväll börjar äntligen En unge per minut, ska bli kul att se.

• telgebo

Denna frusenhet börjar verkligen bli sjukt jobbigt nu att gå och spänna sig hela tiden som man gör automsatiskt när man fryser. När går det över? Spelar ju ingen roll hur mycket jag än klär mig så fryser jag.

Några bra tips. Elementen är på högsta men är bara fisljumma.

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 17:57:16 följande:
    Sådär ja, nu har jag pratat med FL, de verkade ha fullt upp ikväll, skulle avvakta till imorgon (om jag kunde) och ringa BM för att ev ta prover för att kolla levervärdena och ev kunna få tavegyl utskrivet Annars har jag gjort allt rätt. Ska testa med hydrokortisonsalva nu till kvällen. Men hoppas givetvis på att förlossningen startar istället!
    men jar du kläda under fötter och i handflator? De är ju typiska symtom på höga gallsyra värden och levervärden dvs Hepatos.
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 18:33:51 följande:
    Telge: nej ingen klåda på varken händer eller fötter, bara magen. Men de vill antagligen utesluta hepatos...

Jo och det är ju bra, men jag tror du kan vara lugn att det inte är det. Jag har haft det under alla mina 3 graviditeter och det började under fötterna och handflator och sedan sprd det sig och var även på magen, bröstet och ansiktet och halsen, sjukt jobbigt var det iaf.
    MCT79 skrev 2011-03-06 18:51:52 följande:
    Jag frös som f-n första veckorna... egentligen bara sista veckan som jag blivit varmare... Nätterna är jag som en kamin numera!
    nu jeklar...

Det är jobbigt att frysa såhär och vet inte hu´r jag ska göra för att slippa det. På nätterna klarar jag mig bra. snart kommer man väl tycka att det är för varmt istället, aldrig är man nöjd ;.) Men jag oroar mig för att min enorma frusenhet kan ha med fel dos av Levaxin att göra för då frös jag också såhär mycket.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-06 19:39:58 följande:
    Kajsalisa: Aha kommer din sambo därifrån då antar jag att det är därför ni ska flytta dit så småning om. Vore häftigt att åka dit någon gång men min make är så flygrädd att han bara kommer åka inom europa och jag är sjukt rädd för ormar så det blir nog aldrig
    Också sjukt rädd för det och jag drömde en så jädra otäck dröm om det under min graviditet att jag hittade en hel kasse med uppbrända ormar på balkongen, gissa om jag vaknade helt vettskrämd och kallsvettig och gråtfärdig. fattar inte var alla sjuka drömmar kommer ifrån. Det sägs ju att dessa djur står för sexulaitet men det vette fan om jag var så frustrerad efter det då.
  • telgebo

inga som har tops hur man kan slippa frysa så förbannat.

• telgebo
    lsabelle skrev 2011-03-06 22:54:23 följande:
    ett varmt bad. tända ljus?
    Har inget badkar, nersläppt i källaren och står längst in och tända ljus har jag men fryser så mycket ändå.

På onsdag får jag kanske förklaringen till detta och då kanske jag blir varmare för nu är det bara jobbigt får ju ont i hela kroppen som går och spänner sig av kölden.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma