• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-11-08 09:15:21 följande:
    Dagens ego:
    Nyss klar hos bm, v 32+3, och allt såg bra ut. Magen hade växt 3 cm på två och en halv vecka, så nu är måttet 31 cm. Inte konstigt att jag har börjat känna mig otymplig senaste veckorna...
    10 kg upp i vikt sedan början av graviditeten, och det lär nog bli 2-3 kg till innan jag är klar så det är ungefär vad jag hade räknat med med en startvikt på 63 kg och längd 170 cm.

Hjärtljud 132, och det bekräftar mer och mer mina misstankar om att det är en liten kille därinne, men man vet ju aldrig. Liten ligger iaf med huvudet nedåt och förhoppningsvis stannar den så.

Ikväll är det dags för första föräldragruppsmötet. Får se hur det blir med tanke på att maken inte pratar svenska. Kanske slutar med att jag får gå resterande gånger själv...
    Även jag har vart hos barnmorskan idag. Blodtrycket var bra. Hb som vanligt lågt, 108. Så det blir fortsatt plågan av dubbeldos järntabl :( Hjärtljuden varierade mellan 130-150. Även min lilla låg med huvudet neråt men ej fixerad. Min barnmorska sa att jag kommer troligvis att se att den lilla ligger med huvudet neråt på TUL på måndag nästa vecka. Innan v 35 så ville de att barnet skulle vara fixerat med huvudet neråt.

Vikten var +9,5 kg och idag är jag i v 31+3. Så antar att det är rätt normalt. SF-mått 29 så lite i underkant, men inte mig emot, jag tar tacksamt emot en lite mindre bebis. ;P

Min barnmorska är sååå go. Hon erbjöd mig oftare tid hos henne nu när jag berättade att mannen och jag låg i skiljsmässa och sa att det bara var att ringa om jag var minsta orolig och ville kolla hjärtljud eller så. När bebis har födits är tanken att jag kommer att bo lite här och lite i Jkpg, det gick och lösa smidigt tydligen med bvc. Så det känns jätteskönt. Gjorde dock misstaget att ringa fd mannen och prata lite praktiska grejer, han har ju inte gjort ett skit sen förra veckan, går inte att prata med normalt och jag känner mig ännu gladare efter vårat samtal att slippa nån som är så jävla dryg och otrevlig. Allt får jag lösa själv. Sen får han det dessutom som att låta att det är mitt fel att han är sån, han har ingen självinsikt!!! BLÄÄÄÄÄÄ för trista idioter till karlar!

Ska bli spännande sen Kajsalisa och se om du har rätt med att det är en liten påg som gömmer sig :)
  • miraclee
    Rontgen;

Jag väntar o väntar på mail.. ;) Nejrå, förstår om du har mycke just nu!! :/ Va härligt med bra BM, ok värden och lite mindre bebis ;)

Energitjuvar är inge bra, usch! :(

Massa kram!
  • Muffe80

En fråga, skulle ni flyga till USA eller annat ställe ca 10-12 timmars flygresa bort? Visserligen med ngt byte.
    Är det otäck som gravid i v 20 typ?

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-08 15:39:30 följande:
    En fråga, skulle ni flyga till USA eller annat ställe ca 10-12 timmars flygresa bort? Visserligen med ngt byte.
    Jag åkte till Egypten i v 25-27. Gick hur bra som helst!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80

Blev du magsjuk? Har jag blivit varje gång där

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-08 15:44:15 följande:
    Blev du magsjuk? Har jag blivit varje gång där
    Jajemän! andra dagen... Var magsjuk i tre veckor... Fick inte behålla någonting utan satt på toa 15 min efter att vi ätit.. och när vi inte hade tillgång till toa spydde jag som en räv.. Jättekul! :) men är glad att kroppen fungerade så iaf! haha...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bjornis
    Muffe80 skrev 2010-11-08 15:39:30 följande:
    Jag flög ju till Vietnam i v 13 och sen hem i v 16. 17 timmars resa. Gick bra. Hade hoppats att jag när jag flög hem skulle känna nåt sprattel (vissa säger ju att bebisen gärna sparkar vid take off), men inte då. Haha. Jag har en kompis som reste runt i Thailand mellan v 22 och 26 och det gick väldigt smidigt. Jag tror mer du ska känna efter hur du mår. Känner du dig pigg och så så absolut, flyg iväg! Det enda jag tyckte var läskigt vara att vi var i Vietnam och mitt upp i bergen med typ 3 hoppiga busstimmar till närmsta lite större sjukhus och jag mådde illa och hade lite ont i magen (oroade mig för bebis, galla och blindtarm på samma gång...)! Men annars gick det bra.

Röntgen: Så impad av din styrka! Skönt med bra bm också!!! Skitstövlar till karlar är ju bara onödig övervikt!
  • miraclee

De har inte gått bra alls me o äta sen jag kom hem från sjukan i lördags :( Fick knappt i mig något då, o igår fick ja i mig två rostmackor o nåra skedar nudlar, idag en kopp välling för vuxna.. blä! Mår skit igen.. ska upp o hämta ut näringsdryckerna nu, så ja hoppas på bättre mående + viktuppgång!!

• mallanis

Röntgen_ Vilken gullig BM och skönt att allt såg bra ut. Håller med gör inget om den skulle vara lite liten ;)  Kämpa på du, du verkar vara en riktig kämpe! Tänk visst är det konstigt att en mäniska som man tror man känner så väl kan betee sig så konstigt! Var likadant med ett ex till mig man blir fundersam på om det är samma människa som man en gång var tillsammans med och älskade?  Men det är ju skönt sen när man fått distans till altihopa, men förstår att det inte känns så nu! Kämpa på gumman du e stark!!

Björnis- Hur går det med dig/er nu? Visst är du hemma nu va =) hur går det har du fullt upp på dagarna eller bara längtar tills han kommer ut?

Miracle- Skit att du fortfarande har svårt att få i dig något!  Hoppas du får i dig näringsdryckerna iaf!

EGO: Har bokat tid hos BM idag! Hon fixade tid till mig redan i veckan. Ja de flesta ringer ju strax efter de har plussat vi behöver ju prata lite mat vad du ska och inte ska äta..(hhha har du hört sofy  ;) vilket trams va ;)  ) . Lite skrattretande då jag jobbat med mathygien och hade bättre koll än min förra BM vad man skulle äta och inte..... hmmm inte för jag följer det (nja jag äter ju så klart inte sånt man inte ska ;) ) men här gäller det också att få i sig lite bara men så himla nyttig är jag inte....

Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Skönt att allt såg bra ut Röntgen å vilken bra bm det verkar vara...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma