• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-11-07 19:44:25 följande:
    mallanis: Underbart med lyckat VUL, alltid skönt att se krabaten leva livet i magen.

Muffe80: Jag fyndade fina jeans på H&M i somras men vet inte vad de har i sitt sortiment nu. Har fått massor av fina kläder från syrran samt fyndat lite då o då :) Det är tråkigt att det inte finns mycket mammakläder att få tag på och som du skriver är det lite svårt att köpa på nätet. Tradera kan du ju fynda och ge man inte för mycket så får man chansa att kläderna passar någongång i graviditeten.

Imorgon ska jag på TUL, ska bli spännande att se vår krabat nu när jag gått 32 fulla veckor så är den ju rätt stor. Det är första UL jag inte är nervös inför då det inte går att missa att bebis är aktiv i magen och lever.

Kram på er alla!
    Spännande. Jag ska på mitt nästa måndag. Undrar vad de kommer att tro om bebsiens födelsevikt? Du får berätta sen vad din blev. :)
  • kajsalisa

Hej tjejer. Tillbaka från en långhelg i Umeå och besök hos vänner. Underbara nyheter Mallanis... Sofy; läskiga grejer det där, men skönt att liten verkar må bra iaf. Bev; härligt att höra ifrån dig. Helt sjukt hur fort tiden har gått. Jag har påbörjat v 33 nu och det känns inte alls som det var länge sen vi båda väntade rastlöst på bim i den andra tråden. Du är säkert jättefin i din stora mage. Har du tid och ork vore det spännande om vi fick se dig i magbildstråden...

• Längtan efter liten
    Bev skrev 2010-11-07 19:59:26 följande:
    Hej tjejer!
    Jag finns med er och läser men jag skriver sällan, finner liksom ingen ro att skriva...

Muffe: Kolla in www.lillamirakel.se de har jättefina kläder. Snabbleverans oxå!

Röntgen: Läste om eländet, tänker på dig och hoppas att det ordnar sig till det bästa. Kramar om dig!

Happiness: En liten Sofia! Vad härligt! Vad har ni sedan innan?

Ego: Jag mår bra och är TJOCK! Inte gått upp så mycket i vikt men har en mage som är rättfram och stöter i det mesta. Går in i vecka 32 idag så att det är inte så jättelänge kvar. Helt galet. Och en vild liten prick har vi oxå, lever om och busar som tusan. Vilket är fantastiskt skönt då tankarna fortfarande är i oro ibland. Hur är det för er andra har ni lyckats släppa och njuta eller är ni oxå lite oroliga?

TÄNKER PÅ ER ALLA! KRAM från Bevvan
    ååh kära bev.. tänk att du snart är i mål, helt otroooligt *:D
    Längtan efter liten är stor
  • färnik

Idag har jag vägt mig, helt otroligt, men jag har gått upp 3kg sedan innan graviditeten (5 sedan inskrivningen), detta trots att jag fortfarande spyr varje dag! Hur har det gått till!?! (nog för att jag är lite förstoppad, så där kommer säkert lite av vikten in, men ändå!

• Mabaja
    färnik skrev 2010-11-07 23:26:49 följande:
    Hur mkt har ni andra gått upp i ungefär samma vecka? (v21)
    jag stod på +-0 i vecka 21... och då är det från mitt plus jag utgår ifrån. :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80

Vecka 16 idag!!!

Trodde ju att illamåendet hade gett med sig lite grann men helgen var hemsk med spyor minst 4 gånger per dag och idag redan en.... ska det inte sluta snart?

Har som sofy även fått huvudvärk som nu är inne på 5.e dagen kanske. Alvedon hjälper för stunden men vill inte äta det hela tiden heller.
    Bör man kolla blodtryck eller ringa bm, eller bara låta det vara?

Det känns overkligt att man är gravid tycker jag haha, även om jag mår illa så växer ju inte magen ngt än tycker jag! VÄX!!

• kajsalisa
    Muffe80 skrev 2010-11-08 08:46:40 följande:
    Vecka 16 idag!!!

Trodde ju att illamåendet hade gett med sig lite grann men helgen var hemsk med spyor minst 4 gånger per dag och idag redan en.... ska det inte sluta snart?

Har som sofy även fått huvudvärk som nu är inne på 5.e dagen kanske. Alvedon hjälper för stunden men vill inte äta det hela tiden heller.
    Bör man kolla blodtryck eller ringa bm, eller bara låta det vara?

Det känns overkligt att man är gravid tycker jag haha, även om jag mår illa så växer ju inte magen ngt än tycker jag! VÄX!!
    Svårt det där. Som jag nämnt tidigare i tråden så hade jag ont i huvudet varje dag under en period mellan v 15 och 17 typ, och det är tydligen rätt vanligt. Men.... Jag spydde ju inte som du gör, så jag behövde ju inte oroa mig för att bebisen inte mådde bra. Om jag vore du skulle jag nog ringa och prata med bm iaf...
  • kajsalisa

Dagens ego:
    Nyss klar hos bm, v 32+3, och allt såg bra ut. Magen hade växt 3 cm på två och en halv vecka, så nu är måttet 31 cm. Inte konstigt att jag har börjat känna mig otymplig senaste veckorna...
    10 kg upp i vikt sedan början av graviditeten, och det lär nog bli 2-3 kg till innan jag är klar så det är ungefär vad jag hade räknat med med en startvikt på 63 kg och längd 170 cm.

Hjärtljud 132, och det bekräftar mer och mer mina misstankar om att det är en liten kille därinne, men man vet ju aldrig. Liten ligger iaf med huvudet nedåt och förhoppningsvis stannar den så.

Ikväll är det dags för första föräldragruppsmötet. Får se hur det blir med tanke på att maken inte pratar svenska. Kanske slutar med att jag får gå resterande gånger själv...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma