Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Prommis: Har funderat på killnamn till dig. Kanske Tage, Knut, Tor eller Sven?

• sugarrush

LittleJunia, vilken fantastisk berättelse! Jag har tårar i ögonen. Du är helt makalös, jag är så imponerad!
    Jättekram och ett enormt GRATTIS!

• sugarrush

Prommis: två namn till dig - Eskil och Walter!

• sugarrush

Vad bra kjaam att du fick en tid så snabbt! Jag tycker det låter som lågt blodtryck. Jag hade en sådan där yrselattack för några veckor sedan, när jag var i vecka 16. Obehagligt, men med lite vila blev det bättre.

Sötfilur: hoppas bebisen ligger tätt och lugnar ner sig lite. Tänker på dig, kram!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Grattis Melika! Vad härligt!

Idag är jag så sjukt GLAD!
    Jag har varit inblandad i en tvist under en lång tid med ett ex. När vi sålde ett hus för några år sedan så lurade han till sig en stor summa pengar, som var mina. Det senaste året har varit ett helsike med advokater, förbedelser för rättegång och annat skit, för att jag ska få tillbaks det som är mitt.
    Det här har tagit så oerhört mycket energi, och ibland har jag lekt med tanken på att ge upp för att jag knappt har orkat. Jag har varit otroligt nervös att träffa exet på stan och mått så dåligt... Men min advokat har stöttat mig (världens bästa advokat) och hävdat att mitt ex inte har en chans i en rättegång, för det är JAG som har bevis  (till och med skriftliga sådana) på att det är mina pengar han har roffat åt sig. Mitt ex har inte någonting, inget bevis, bara tomma påståenden som är rena lögner. Han har förmodligen enbart varit bitter, det var nämligen jag som lämnade honom.

Nu är det 2 veckor kvar till rättegång och häromdagen veckan ringde hans advokat och erbjöd mig en rätt stor summa pengar för att släppa målet innan rättegången. Anledningen är förmodligen att mitt ex (eller hans advokat) insett att de inte har skuggan av en chans att vinna. Han kommer bara förlora massor av pengar SAMT sitt goda anseende då det kommer bli offentligt att han stulit av mig. Ett tag funderade jag på att inte godta det, bara för att få sätta dit honom (den jäveln), men sedan tänkte jag om. Jag vill inte sitta där och vara gravid och provocera honom ännu mer, så att han kanske blir ännu mer hämndgirig. Jag känner att jag inte orkar med stressen som en rättegång förmodligen skulle medföra.

Så, jag ringde hans advokat imorse och gav dem ett nytt bud, lite högre än hans förlag. En kvart senare ringde hans advokat och sade att han accepterade mitt bud.

Nu är jag så sjukt glad! Även om vi inte gick till rättegång så känner jag att JAG HAR VUNNIT! Han har gett upp! Är så jävla glad, äntligen ska den jävla idioten försvinna ur mitt liv, äntligen ska rättvisa skipas och äntligen, kan jag lämna den här jävla skiten bakom mig!!!
    Hade jag inte varit gravid hade jag svept en flaska champagne i detta nu!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Åh tack Sofy! Jag är så glad så ni anar inte.

Men HERREGUD vilken fantastiskt söt liten son ni har! Så söt så man vill röva bort honom! Hur lyckas man få ett så perfekt barn????? Hjärta Jag blir så bebissjuk!!!!!!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Tack gulle-tjejer! Ni är underbara!
    Det här har faktiskt varit så jobbigt att jag knappt orkat prata om det med någon, vare sin med min familj, vänner eller ens min psykolog. Kan inte riktigt fatta att det är över!

Om jag stöter på honom på stan efter detta (vilket har varit min stora skräck sedan detta drog igång) så kommer jag nu känna som en vinnare. Och förhoppningsvis kommer han skämmas, där bakom den hotfulla fasaden, jag vet ju nu att han är fullt medveten om vad han gjort. Menmen, jag ska försöka gå vidare nu och på något sätt förlåta honom så det inte tar mer energi av mig. Vill ju fokusera på glada saker, som vår fina sparkande BEBIS. Hjärta

Sofy, du får nästan inte publicera sådana bilder, man dör ju av avund och längtan...
    Pussa pojken från mig! Hur går det med amning och sånt där?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Haha, idag på jobbet sade en tjej att hon trodde min mage vuxit över helgen, nu var den ju så stor.
    Åååååh 1,5 jobbdag kvar, sedan blir det påsklov!!!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Kjaam, åh stackare! Fy fan för pissiga läkare som inte ger intyg när man verkligen behöver.
    Och nu när du är gravid och allt.. bra att du anmält honom!
    Hoppas verkligen det ordnar sig för dig.

Jag skulle köpa en ny gravid-bh idag eftersom jag tappat bort min ena. Gick in på twilfit.
    Efter lite provande inser jag att mina boobs har vuxit från kupa B/C till kupa F!!!!!! Herregud, de ser inte ens ut som bröst längre, de ser ut som juver på en ko!  

De hade inga BH:ar i så stor storlek inne, det krävdes en specialbeställning! Hur ska detta sluta undrar jag... dessa bröst kommer äta upp mänskligheten! Och snygga är de då INTE!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Safireee skrev 2011-04-19 14:44:03 följande:
    Hihihi.. Mina växte också gigantiskt mycket förra gången. De gick ner lite efter amning men nu är de stora igen... Vet inte ens vilken storlek jag har just nu, men det är väl 80E eller nåt sånt? Tur att det finns många rymliga amnings-BHar att köpa i alla fall. 
    Ja, fast det var ju amnings-bh:arna jag kollade på! Grrr!
    Får väl nöd-köpa något på H&M, i nästan rätt storlek, och hålla tummarna för att det funkar.
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma