Plus igen efter mf/ma
Pancakes... jag tror inte jag skule våga på en sätes... Modigt om du gör det!
Dock har jag hört mkt positivt om KS från vänner som gjort det (planerat KS), det behöver inte alls vara fel.
Pancakes... jag tror inte jag skule våga på en sätes... Modigt om du gör det!
Dock har jag hört mkt positivt om KS från vänner som gjort det (planerat KS), det behöver inte alls vara fel.
Välkommen hem 2barnsmamma! Hoppas ni har haft det riktigt härligt!
Kan det inte vara några mellanblödningar som har dykt upp? Sådana kan ju vara sjukt irriterande... Jag har fått sånt ibland ett par dagar innan den riktiga mensen drar igång....
Safireee: det låter jättejobbigt! Kan du ringa BM och fråga, eller kanske få komma in och få en bedömning? Kanske kan du få hjälp med foglossningsbälte om det är det som är problemet...?
Shit, idag när jag berättade för en kollega att min moderkaka ligger i framvägg frågade hon mig om det var beslutat att jag skulle få KS då... Det har jag inte ens tänkt på! Jag har ju en bekant som fick KS just för att moderkakan låg i framvägg/framför öppningen... Hoppas den drar sig uppåt efter hand så att man kan få en vanlig förlossning.
Igår blev jag lite ledsen på sambon, jag ville att han skulle ta kort på min mage. Men det tyckte han var onödigt, vi hade ju kort på bebisen från ultraljudet, det var ju det som var intressant, tyckte han. Jag blev jätteledsen och det kändes som om han ratade mig, att han inte ville se på min "nya" kropp....
Egentligen känner jag mig inte ful eller så alls, men det är SÅ tydligt att min sambo inte tycker det är snyggt alls med de här nya stora hängpattarna. Och nej, det ÄR ju inte snyggt, men det är ju kvinnligt och moderligt och det är ändå lite spännande att kroppen förändras... Och det vill jag ju dokumentera, minnas och spara!
Jag grinade en stund och han lovade att ta kort på magen idag men nu känns det ju inte alls kul, han VILL ju inte, det blir ju som om jag tvingar honom... usch, tänk om han tycker mina bröst är fula och äckliga! ![]()
Melika och kjaam: ja det tycker ju jag också, att det finns inget vackrare än en gravid kvinna! Håller helt med!
Nej smidiga är de inte minsann karlarna... men nu får vi väl hoppas att min sambo skärper till sig lite!
Melika, hoppas du hittar något bra att ersätta fisken med. Det var ju lite bra tips här i tråden. Antar att du inte äter skaldjur heller, annars är ju det ett alternativ.... Jag är säker på att din bebis kommer må kanon även om du byter ut fisken till något annat, äter man varierat i övrigt så får man ju i sig det mesta.
Jag är mest sugen på surt och syrligt. Inte så mycket godis eller glass utan frukt och sånt.
Haha, jag drömde om lemoncurd flera nätter i rad förra veckan så i söndags bakade jag en key lime paj (till min sambos stora förtjusning!) Mmmmmmm!
Hmm.. kan alltså detta också tyda på att jag väntar en tös? Spännande!
Kjaam: Jag gillade läsk i början, typ under de där illamåendeveckorna. Men efter det har de tbara varit BLÄ med läsk. Juice går bra dock!
Jag är väldigt sugen på kryddstarka saker, typ stark tacosås, jalapenos och chili. Vad betyder det tror ni?
Oj leaeva, vad spännande! Håller tummarna för att MINST en bebis håller sig kvar.
Hade dock varit otroligt coolt om alla tre stannade kvar och blev friska små fina barn. Det hade varit en riktig jackpot efter att ha fått flera missfall tidigare! ![]()
Safireee: grattis till bebis-sparkarna! Det är så underbart att känna bebben! Själv längtar jag efter riktiga sparkar, tror att det blir mer verkligt för sambon då.
Nu har jag nog själv kommit såpass långt att jag ibland vågar tro på att det blir bebis, känns skönt! Det känns helt overkligt och fantastiskt att tänka att det faktiskt finns en riktig människa därinne, samtidigt känns det rätt läskigt och skrämmande. Kommer jag/vi fixa det här? Tänk om jag inte blir en bra mamma?