Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Åh vad fina ringar ni verkar ha här i tråden! Stål låter coolt, 2barnsmamma!
    Mimmi, hur blir titanet efter några års användning? Förändras färgen eller ytan, eller är den helblank fortfarande?

Kjaam, vad praktiskt att det funkade att byta ringar er emellan!

• sugarrush

Oj vad många fina ringar! Så kul att få höra om hur det blev just de ringarna! Havsklippan, vad härligt att höra, det låter jättefint, stort grattis i förskott! Kjaam, vilken sötnos du har! Gullunge! Färnevik, vilken fin sten du har i din ring! Mimmi, tack för feedback om material! Schysst med lite halvmatt slipning, de ska kollas upp! Sötfilur: det var fantastiskt att sova på ishotellet! Vi sov såååååå gott, i en varm dubbelsovsäck, på en renfäll, i ett iglooliknande rum med gjutna sittmöbler i is.. Så snyggt, det var liksom in inbyggd belysning här och där i isen i rummet. På morgonen väcktes man av personalen som kom med en kopp varm lingondricka. Jo, igår kväll var jag supertrött och ville mest sova... Vi gick till vårt isrum för att lämna sovsäcken där... På vägen stannade sambon och gav mig en stooor kram och släppte mig inte, så vi stod där under en stor iskristallkrona och kramades. Det var inga andra där, så det var helt tyst. Han sade "nu när vi är här så ville jag fråga, ska vi gifta oss?" Min första reaktion var "Här? Nu?" Jag minns inte vad han svarade, men ungefär så svarade han att han inte menade just nu, utan senare.... Jag sade "JA, självklart ville jag gifta mig med dig!" Så fiskade han upp sin ring ur fickan, en snygg enkel ring i betong och silver och det kändes så häftigt, stort och nästan lite läskigt, men samtidigt helt fantastiskt! Sen gick vi och skålade i juice och whisky i baren!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Herregud, inga radbrytningar.. SORRY! Iphonen som bråkar....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Prommis, ja det finns fogar både fram och bak som man kan få ont i. Var rädd om dig!
    Var i fjällen är ni förresten? Vi är i Abisko, strålande sol och helt underbart!

• sugarrush

Mimmi, ja vi var lite sugna, men bestämde att vi skulle spara det till nästa gång.
    Här är sååå skönt, vi har skidat på isen över Torne Träsk idag och det var så varmt att sambon körde topless

Turist-stationen här är verkligen kanon, så bekvämt att bo här, med affär och restaurang för de dagar man inte orkar laga mat själv. Sedan så finns ju både alpin åkning och längdåkning runt knuten. Nere på isen fanns folk som pimplade och en massa folk som åkte skidor med sina hundar i sele.
    Jag har tänkt massor av gånger att HIT skulle man åka med sin lilla familj, det hade varit otroligt mysigt!

• sugarrush

Väldigt vad det är tyst i tråden idag... Hoppas ni är ute och njuter av solen tjejer!

• sugarrush

Vad härligt sötis, snart snart får ni träffa er lille prins (eller prinsessa..). Tänk vad underbart när du sitter där med bebisen i famnen och ringer runt till familjen för att berätta att bebisen kommit. Jag är säker på att den är såååååå söt! Och vad bra att bebisen är fixerad nu, då blir det nog den vaginala förlossningen som du önskade dig!

Fokusera nu och proppa i dig kolhydrater som inför ett maraton, jag VET att du kommer fixa det här! Jag kommer hålla tummarna och tänka på dig massor!
    KRAM och lycka till!!!

• sugarrush

Haha, känns så himla häftigt i magen! Bebisen hittar liksom specifika punkter i magen som den krafsar på, förut var det på vänstra sidan en stund, nu är det på mitten. Det kittlar som sjutton...

• sugarrush

Sötis, jag har läst ditt mail men kan inte svara från mobilen... Återkommer när jag hittat en dator! KRAAAM!

• sugarrush

Tack snälla ni! Känns väldigt stort och "vuxet" att vara förlovad. Nu funderar vi på, ska vi ha vigseln i sambons hemland eller här? Ska vi kanske ha vigseln i ett land och festen i det andra? Och NÄR ska vi gifta oss: ska vi ha en minivigsel innan bebisen och festen ert tag senare, eller ska vi skjuta upp rubbet till efter att bebisen kommit?

Och vågar man köpa förlovningsring nu, när man är gravid, eller ska man skjuta upp det och ha en provisorisk tills barnet fötts? För tänk om min fingrar redan svullnat lite utan att jag märkt av det... Kan de ha gjort det? Vad tror ni?

Påskpuss på er!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma