Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-19 16:43:23 följande:
Så nu har jag varit på mvc å träffat en Hemsk bm.. jag hade reservationer mot min ordinarie men nu e hon rena drömmen..
Första hon kommentera va min mage.. "vilken liten mage du har" jag menar shit jag e i v16+5 vad förvänta hon sig en val? men jag sa att jag visste att pyret mådde bra där inne för jag känner den sprattla å buffa. fick som svar " jasså redan?" jag sa att ja känt den sen v13 å hon fick som svar " e du säker på att de e den du känner. brukar bara va tarmarna!!"
Sen mena hon att vara yr å nästan svimma va inget man behövde springa hos mvc för.. jag sa att jag vill bara kolla mina värden för att se så alla dom e ok då de kan ju bero på min sjukdom.
Hon tog mina blodvärden de va ok 135 så de va inte därför jag e yr. så fick jag lägga mig ner å hon skulle klämma å känna på magen. Sen ville hon lyssna på bebisen å jag sa att jag visste att den gömde sig för den hade precis buffat runder där inne å peka på magen var hon kunde lyssna.. Nääää hon börjar i andra ändan av magen å står å suckar å stönar för hon inte hittar nåt.. sen när hon kommer där jag pekat så guess what.. där låg den!! hon såg lite sur ut då! haha jag bara skratta innombords..
sen tog hon mitt blodtryck å de låg jätte högt!? jag trodde man bara blev yr av lågt tryck,. då blev de en annan ton på henne.. då va jag inte en nojjig gravidkvinna längre.. hade 148/95. fick order om stödstrumpor å sträng vila till min läkar tid imån bitti. å skulle jag svimma igen skulle jag åka in till gyn akuten.
jaja nu sitter jag här i soffan med mina sexiga stödstrumpor å väntar på att maken ska komma hem! å sen får han serva mig ikväll..haha
Men oj, högt blodtryck låter inte bra. Kan det vara påverkan från någon slags stress som dispyten med den där dispyten medfört? Bra att hon tog dig på allvar till slut, även om hon var ett komplett pucko innan.
Tur att hon inte är din ordinarie BM den där käringen.. ja vissa undrar man varför de valt det yrket de har...
Ta det lugnt nu vännen och VILA! Kram!