Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-03-04 21:47:03 följande:
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 21:41:56 följande:
    Missade och fråga sofy, gjorde de VUL? Är du öppen inneifrån eller var det vid gyn undersökning de kände hur öppen du var?
    Imorn 33+0.. så om 1v stoppar dom ju inte om de drar igång,
    Är det inte v 35+0 som gäller, inte "i v 35"? (detaljer detaljer. Flört)

Jag tror inte Devin kommer stanna i 4 veckor till, knappast... Det blir nog snart! (bara jag får hinna före så är jag nöjd! Skrattande)

Fast ingen tordde väl att smålandes bebis skulle stanna till BF heller, men det gör han ju uppenbarligen! Drömmer
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-03-04 22:51:15 följande:
    Nooope faktiskt icke ;) 34+0 här! :D *lovar*

Haha okej, jag kniper tills du är färdig, promise!
    Då är det nog också en sådan där grej som är olika från ställe till ställe, för jag är tämligen säker på att de sa 35+0 till mig här. Förvånad

Låter bra att du låter mig komma först! Jag hoppas verkligen att det inte är många dagar kvar nu, och att vi har tösen utanför magen inom en vecka! Hjärta
  • färnik
    Muffe skrev 2011-03-05 10:46:22 följande:
    Kudde har vi ingen än men ska köpa, men VAD har bebis över sig?

Täcke i maj och sommar känns varmt? Läser att många har en filt med påslakan på, men är det ngn speciell filt eller vad har man då?
    Det är väl bra att ha lite olika att välja på där, beroende på temperatur... Ett TUNNT täcke och en bomullsfilt, typ gallerfilt, bör v'l täcka de flesta behov i ett normaltempererat hus tänker jag...
  • färnik

Nu är jag redo, nu får Tilde komma ut! Har köpt en enorm godispåse att ha med till förlossningen! Skrattande

• färnik

...eller ja, hon kan ju vänta tills i morgon kväll kanske, får hem babyskyddet i morgon... Glad

• färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-05 14:14:04 följande:

Min Guldklump mammas hjärta !
    Tänkte reta lite till Sofy och Färnevik och såklart till er alla andra bjuder jag live bilden på så här jag jag just nu mysigt !!!
    retsticka!!! Han är underbar...
  • färnik
    Sofy: alltså jag tycker det låter som om Devin tänker komma ut och se på världen rätt snart, åtminstone inte om så lång tid som en månad... (men kom ihåg ditt löfte nu! =))

EGO: I morgon är det stor dag för mig, TUL (+flöde+ctg) och igångsättningsbedömning. Jag är så nervös! Livrädd att de ska bedömma mig helt omogen och inget kunna göra... Jag vill ha ut den här ungen NU, om jag ska lyckas behålla mitt förstånd, känns det som... =/

Först psykologen 10, och sedan det här kl 11. Mitt absolut högsta önskan är förstås att jag inte ska komma hem igen förän bebis är UTANFÖR magen, men det är väl att hoppas på för mycket... Men en igångsättningstid ett par dagar senare, kanske? Det kan också vara okej...

• färnik
    pinklove och småland: jag tittade också, och håller med småland, titta inte pinklove, med tanke på förlossningsrädslan... Jag var inte så rädd innan för just den delen, men det omdelbara snittet var läskigt och jag blev rätt upprörd och orolig...
  • färnik

Annars är här en otroligt vacker vårdag; solen lyser och morgonen här började med en mycket BRA förlossning: vår ledartacka (föder upp eko-lamm) fick två välskapta pojkar och klarade av allt alldeles själv! De är födda 3½ vecka före beräknat datum, men starka och duktiga och inte alls små på något vis... I fjol fick denna tacka ett JÄTTELAMM vars navelsträng bara var 15cm lång och det var ett jäkla meck med hela lammningen och tiden efteråt, men i år var det helt okomplicerat! Hjärta

Det enda som stör mig... Hallå: jag var FÖRST! Inga lamm förän bebis var ute, hade vi ju sagt! Oskyldig

• färnik

Ha ha, ja! Men jag sov. Skäms När en annan orkade masa sig upp ur sängen var lammen redan ute och renslickade och försökte dia ju. Glad

Men jag har både foton på hela förlossningen, en en liten video med samma tacka för två år sedan, här MÅSTE ni gå in och titta, de är helt ljuvliga! Glöm inte ljudet... Glad

storaaleberg.blogspot.com/2009/05/en-lammning-i-bilder.html

Vi har 20 tackor, räknar med att få iaf en 50 lamm, så nog kommer jag ha att göra alltid. Det var inte helt optimalt att planera att föda barn samtidigt som tackorna ska lamma, men... Oskyldig Inte gick det att låta tackorna gå obetäckta ett helt år heller, det har vi inte råd med ju!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma