• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

antagligen är det bara hormonerna, men jag har banne mig fått nån släng av jävla åldersnoja /kroppsnoja.

Jag är 30 år och väntar mitt 5:e barn! SHIT!!!

Min kropp är banne mig helt förstörd av alla graviditeter och jag känner mig som en TANT! Och så finns alla de där fräscha 30 åringar som har massor med energi, tid, kroppar och är ute och röjer och har kul...

Och nu säger jag inte att jag inte är nöjd med mitt liv, för det är jag....jag är jätte nöjd med allt vad det innebär att vara gift (skulle aldrig vilja vara utan min man), småbarnsförälder (älskar mina barn), studerande (kul och utvecklande), boende i villa (skönt)....så himla svensson!

Men jag känner mig som en tant....ÄR jag en tant???

Jag saknar min kropp...min ogravida kropp som orkar skogspromenader, orkar ha sex, bara ORKAR! Och så mycket som jag än älskar vår lilleman, så saknar jag ibland det liv vi hade innan småbarn. Jag längtar såååååå efter att lillebror är född, att kunna komma i form igen, få min kropp för mig själv liksom!  Och sedan längtar jag efter att lillebror blir tillräkligt stor så båda små kan sova över hos typ svärföräldrarna och mannen och jag kan vara bara han och jag, dricka vin, ut och dansa en kväll och ha massor av sex....det saknar jag.

Så, nu har jag fått ur mig detta...nu kan jag återgå till att vara en småsnorig skittrött småbarnsmorsa som är gravid i v29 med noll ork och en smidighet som en flodhäst. Tack för ordet   

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-19 20:40:43 följande:
    KUL! Vad sägs om vid huvudentren? Tycker inte fiket inne i skolan är så bra och då kan vi ju gå till ett annat därifrån  
    Åhhhh...jag vill också fika med er flickor! Ni har inte vägarna förbi Jönköping eller Malmö ;P
  • rontgensyrran

Var inne och snokade på Nataliesliv ´s blogg. Det verkar som om nästa trådbebis är på g :D

BF +3

Nu har värkarna satt igång! Men det är fortfarande en olidlig väntan hemma innan de kommer så tätt att vi "får" åka in. De är inte regelbundna och har väldigt olika styrka. Ibland gör de verkligen skit ont men tur går de över inom en minut. Fast å andra sidan vill jag ju att de ska komma igång nu så att vi får ut vår bebis!

• rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2010-11-21 10:04:52 följande:
    Var inne och snokade på Nataliesliv ´s blogg. Det verkar som om nästa trådbebis är på g :D

BF +3

Nu har värkarna satt igång! Men det är fortfarande en olidlig väntan hemma innan de kommer så tätt att vi "får" åka in. De är inte regelbundna och har väldigt olika styrka. Ibland gör de verkligen skit ont men tur går de över inom en minut. Fast å andra sidan vill jag ju att de ska komma igång nu så att vi får ut vår bebis!

Obs. Detta var igår :)
  • Längtan efter liten

Odd. Du är ju så söt. Du, gammal? 30 är ingen ålder på en ko. Sen kan jag förstå att din kropp är lite trött , men hur konstigt är det med allt den gått igenom både psykiskt och fysiskt? Orken går upp och ner, men jag är säker på att när allt lagt sig med bebis o allt kommer din ork tillbaka. Kram

Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2010-11-21 10:25:42 följande:
    Odd. Du är ju så söt. Du, gammal? 30 är ingen ålder på en ko. Sen kan jag förstå att din kropp är lite trött , men hur konstigt är det med allt den gått igenom både psykiskt och fysiskt? Orken går upp och ner, men jag är säker på att när allt lagt sig med bebis o allt kommer din ork tillbaka. Kram
    Gulle dig! *kraaaaam*

Ja, jag tycker ju inte heller att 30 är någon ålder...skulle aldrig i livet vilja vara 25 igen utan trivs hur bra som hellst med att vara 30. Men jag känner mig som en GAMMAL 30-åring....inte alls som alla jämnåriga man ser typ. Dem känns liksom så mycket yngre än mig....så då känner jag mig som en 30-årig TANT. (skulle det finnas tant-poäng skulle jag ha högsta möjliga...jag lovar)

Men jo, jag har vart med om mycket och min livserfarenhet är nog mer än många av "dem där andras"...men måste man känna sig gammal för det? Orättvist ju

Nu ska jag ge lilleman lite lunch och lägga snorungen för sin middagstupplur. Första veckan tillbaks i förskolan efter 2 veckors sjukdom och se där, snorig och hostig IGEN. Hur ser din söndag ut?

*bamsekramisar*
  • kajsalisa

Haha, söta Odd. Jag hade samma funderingar igår när vi hade vår lilla baby shower. Blev alldeles full i skratt när vi stod i köket framåt nio och bryggde kaffe. Vad hände??? När gick vi från att dricka vin och röja en lördagskväll till att dricka kaffe och äta muffins? Tantvarning? ;)

• Odetta
    kajsalisa skrev 2010-11-21 11:31:03 följande:
    Haha, söta Odd. Jag hade samma funderingar igår när vi hade vår lilla baby shower. Blev alldeles full i skratt när vi stod i köket framåt nio och bryggde kaffe. Vad hände??? När gick vi från att dricka vin och röja en lördagskväll till att dricka kaffe och äta muffins? Tantvarning? ;)
    Åh vad mysigt med en baby-shower!!! Hade du roligt? Vad lekte ni för lekar? Oh vad fick du för frösenter?

Jag har haft en liiiiten baby shower och det var när jag var gravid med minsting tösen i USA. det var såååå kul! Vi mätte magen och gissade och så fick jag söta presenter av mina 3 vänner. Tycker alla borde ha baby-shower här i sverige med...det är ju så mysigt att fira graviditeten och den kommande bebisen

Förresten: välkommen in i tant-klubben
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-21 10:02:11 följande:
    Åhhhh...jag vill också fika med er flickor! Ni har inte vägarna förbi Jönköping eller Malmö ;P
    du kan annars komma till Eskilstuna och joina oss!

Är det inte lite häftigt då att vi hänger i samma tråd på internet och så visar det sig att vi går på samma skola! haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-11-21 11:58:11 följande:
    du kan annars komma till Eskilstuna och joina oss!

Är det inte lite häftigt då att vi hänger i samma tråd på internet och så visar det sig att vi går på samma skola! haha
    Ja, det tycker jag med! Världen är en stor plats, men iböand är den väldigt liten
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma