• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2010-11-22 18:04:45 följande:
    Hej tjejer. Är inne och läser titt som tätt, men försöker hålla mig från att skriva då jag har familjeliv-förbud från både bm och sambo. Men jag vill så gärna vara med på ett hörn i gemenskapen härinne ändå. Grattis på födelsedagen 2barnsmamma! Hoppas liten kommer ut snart så du slipper gå över tiden. Vad roligt att ni ska ses Odd och Mabaja. Nästa gång kanske jag kan hänga på. :) Bor ju i Västerås. Ego: vinterkräksjukan har kommit till jobbet.7 barn på avdelningen har insjuknat under helgen. Jag är LIVRÄDD att bli magsjuk när det redan är så kämpigt med graviditeten i övrigt. Jag funderar på det gamla husmorsknepet att svälja vitpepparkorn och blir orolig att det skulle vara farligt för bebisen. Är jag knäpp som tänker så? Vad tror ni, törs jag knapra vitpeppar ett par dagar? Stor kram till er alla
    Tack

Vintersjuka fy 17 är det dags redan åh herregud jag minns förra året haha jösses alla spydde och sket och mådde piss i veckor.
    Hoppas jag slipper nu skulle inte palla av Hahaha tänk och få då man ska FÖDA haha näh nu e jag dum.

Jag vet inte jag e såg feg när det gäller att ta något som inte e bra alls.
    du borde bara ha handsprit över hela kroppen och munskydd

Ja jag hoppas in i att dom plockar ut honom om ca 8 dagar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Cat79

2 barns mamma84: Grattis på din dag! Hoppas den har varit bra.
    Pancakes: Kan tänka mig att det var en omställning att komma hem till detta skitväder. Skönt att du mår bra o att ni haft det bra.
    Mabaja: Förstår att det är lite ensamt i andra tråden men inom kort är vi många där Flört
    Det är en spännande vecka med RUL för muffe80 och miracles.
    Lallan: Inte långt kvar nu..... spännande!

Finns säkert många jag borde kommentera men minnet är kort och orkar ej gå tillbaka i tiden....

I helgen var vi barnvakt åt min sambos brors barn 5 och 8 år. Vi var på ett lekland i några timmar o vadå trött sen... knappt sett så många barn på ett o samma ställe. Nu till helgen blir det att umgås med syrrans barn 2,5 o 5,5 år och lär vara trött efter det med.

Imorgon är det vår första träff på föräldrargruppen.
    Kram på er!

• miraclee

Seg dag idag! Hoppas på bättre sömn inatt :) Blir fullspäckad dag me skjuts av mannen till jobb, storstädning av lgh med svärmor, skjutsa sambons syster till halkbana, vänta in näringsdrycker, hämta mannen, sen kommer en o kollar på vår lgh.. puh! Men gött o göra något utanför lägenheten, haha!

Vilden i magen har härjat nästintill hela tiden idag, eller ja först hela morronen, sen sov jag iofs så då vet jag inte, men nu e han igång igen o buffar o sparkar.. mys!! :D

• Muffe80

åh vad roligt att du känner av den lilla så mycket miraclee, jag känner inget alls numera! Kände ju ngt för ett par dagar sedan men sedan dess är det lugnt.. däremot är magen stenhård på kvällen, vad beror det på?

Har faktiskt ätit skapligt idag... knäckemacka och två mjuka mackor i morse, äpple, älggryta, morot, knäckemacka, lite äppelpaj, tre mjuka mackor med paprika, juice, fil med grova flingor och blåbär Allt har stannat kvar i lilla magen!! *stolt* haha!

Men nu vill jag också känna sparkar!!!

Kram på er alla

• 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-11-22 21:00:29 följande:
    åh vad roligt att du känner av den lilla så mycket miraclee, jag känner inget alls numera! Kände ju ngt för ett par dagar sedan men sedan dess är det lugnt.. däremot är magen stenhård på kvällen, vad beror det på?

Har faktiskt ätit skapligt idag... knäckemacka och två mjuka mackor i morse, äpple, älggryta, morot, knäckemacka, lite äppelpaj, tre mjuka mackor med paprika, juice, fil med grova flingor och blåbär Allt har stannat kvar i lilla magen!! *stolt* haha!

Kram på er alla
    Haha du har varit hungrig idag va
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-22 21:00:29 följande:

Kram på er alla
    Haha jaa, skitmysigt äre!! Skrattande Och de börjar kännas nu, så ja hoppar till liksom..

Ingen aning, men min mage är stenhård när ja e kissnödig, annars ere ba hårt där han ligger ;D

Haha fan va du äter, brabra! :D Ja har ätit två rostmackor o en riskaka! :D
  • Mabaja
    acure skrev 2010-11-22 18:04:45 följande:
    Hej tjejer. Är inne och läser titt som tätt, men försöker hålla mig från att skriva då jag har familjeliv-förbud från både bm och sambo. Men jag vill så gärna vara med på ett hörn i gemenskapen härinne ändå. Grattis på födelsedagen 2barnsmamma! Hoppas liten kommer ut snart så du slipper gå över tiden. Vad roligt att ni ska ses Odd och Mabaja. Nästa gång kanske jag kan hänga på. :) Bor ju i Västerås. Ego: vinterkräksjukan har kommit till jobbet.7 barn på avdelningen har insjuknat under helgen. Jag är LIVRÄDD att bli magsjuk när det redan är så kämpigt med graviditeten i övrigt. Jag funderar på det gamla husmorsknepet att svälja vitpepparkorn och blir orolig att det skulle vara farligt för bebisen. Är jag knäpp som tänker så? Vad tror ni, törs jag knapra vitpeppar ett par dagar? Stor kram till er alla
    JAAA, vi träffas i Västerås nästa gång! Jag är på! kortare att åka då! :)

Ja det är ingen höjdare att vara magsjuk när man är gravid.. Jag åkte på magsjuka i påskas och sen blev jag utomlandsmagsjuk i somras och höll i sig i TRE veckor! Då tyckte jag synd om mig själv!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80

Godmorgon alla!

Fick iaf vara spyfri i några dagar innan det kom tillbaka

UL imorgon, fasen så spännande och lite nervöst. Vad exakt kollar man?
    vi har ju redan på KUB kollat moderkakan, lite av hjärna och så vidare. Vad mer kollar de?
    Tror ni det är lätt för våra ögon att se om det är kille eller tjej? Vi vill verkligen inte veta

• maria204
    Mamma till W skrev 2010-11-22 21:20:18 följande:
    JAAA, vi träffas i Västerås nästa gång! Jag är på! kortare att åka då! :)

Ja det är ingen höjdare att vara magsjuk när man är gravid.. Jag åkte på magsjuka i påskas och sen blev jag utomlandsmagsjuk i somras och höll i sig i TRE veckor! Då tyckte jag synd om mig själv!
    Jag var magsjuk när jag väntade nummer 2. Kräkningarna resulterade i värkar den 22/12. Jag fick åka in med en illamående sambo. Vi blev isolerade, jag fick en bedövningsspruta och värkarna avtog tack och lov! Det hade inte varit någon dröm att gå igenom en förlossning på fastande mage, matt efter att ha kräkts i ett dygn. Einar visste vad han gjorde och stannade kvar i magen tills den 28/12. Då hade jag hunnit äta och vila upp mig över julhelgen.

• Lallan
    Odetta skrev 2010-11-21 20:32:57 följande:
    Det är heeeeeeelt OK gumman! Du FÅR vara trött på att vara gravid...jisses, du bär ju liksom dubbel last!

Och angående dina svärföräldrar....skulle ni inte kunna säga att deras hund inte får följa med den här gången? Att ni inte har något emot hunden, men att ni gärna har det helt hundfritt när ni kommer hem med TVÅ nyfödda bebisar? Tycker annars att det låter som din mor ska vara barnvakt istället...ni kommer att ha så mycket att tänka på i alla fall med bebisarna att stress av en hund känns ytterst onödig.

Och nu hoppas jag att min glädje smittar lite för vännen...IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHH!
    Om senast 11 dagar har ni era bebisar!!!!! WOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

*bamsekramisar*
    Tack! Känns lite bättre faktiskt Bamsekramar tillbaks

Sov så gott som hela söndagen och somnade samtidigt som barnen igår vid 19,30 så nu är mitt humör något bättre men det är helt klart slutspurten nu!

2barnsmmamman: Grattis i efterskott, hoppas att du hade en bra dag!

Angående er åldersnojja, jag verkar vara näst äldst i tråden med mina 32år och kan känna igen mig emellenåt men tänker jag efter så var jag rätt nöjd med uteliv mm när vi fick första men visst lite mer barnvakt och vuxentid skulle helt klart inte skada.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma