• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-18 09:41:55 följande:
    Haha nu fick jag en så härlig bild i huvudet, när Ariel precis blivit människa och ligger utslagen på stranden och fiskmåsen skulle lyssna efter hjärtat och lyssnar på ena foten och beklagar! Haha miraclee tror inte heller att du finner några hjärtslag i fötterna *fnissar gott för mug själv med Arielbilden på näthinnan*
    HAHAHAHA! Att man inte tänkte på den scenen.... HAHAHA!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-18 19:16:54 följande:

Odd;

Gud va fina bilder du fått! Skrattande Skönt att allt såg bra ut och att han va såpass stor, ;) Mys!!

Får även gratta till vagnen! Jäkla kap! Förvånad

Och så får jag tacka, jag är supernöjd me vagnen! Min man blev lite besviken när jag inte fick me allt hem idag utan bara liggkorgen, hahaha! Och hans önskan om en Emmaljunga me "rallydäck" (som han kallar dom stabila vanliga lufthjulen) blev de ju inte ;) Men han verkade supernöjd me denna också och de va ju hans mamma som va me mig idag o provkörde alla, hon höll me mig om Emmaljungan vilket även många säljare gjorde (och sa att dom lämpar sig bra för terräng + vinter) men jag är ingen terrängmänniska och snö äre ju icke på sommarn! Så då fungerar de utmärkt me swivelhjul! Så gött att han blev glad också!

hahaha, jag har "rallydäck" på min emmaljunga och det är ju bra att den passar för terräng och vinter.. bor ju på vischan och vintern står ju för dörren! skönt att du är nöjd med vagnen...
    Cat79 skrev 2010-11-18 19:36:35 följande:
    Muffe80: Du ska stolt visa upp din lilla kula på magen. Ha en tajt tröja och kjol på kalaset. Vänta bara några veckor så kan det smälla till och det händer massor med magen.

Mabaja: Tråkigt med krångel med vagnen.... Kan inte tänka mig att du har stor mage kvar och som sagt du fick en dotter för några veckor sedan. Stor kram till dig.
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 21:23:44 följande:
    HAHAHAHA! Att man inte tänkte på den scenen.... HAHAHA!
    Skrattar du åt min dumma tanke nu? Grrrr.... Demon

Hahahaha nej de va faktist kul! :D
  • Mabaja

tack cat! jag har en rund mage men absolut ingen "höggravid" mage... och jag vill ha hem min vagn! saknar den...

odd: fin pojke! hur blir det med vår fika?

• miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 21:27:07 följande:
    hahaha, jag har "rallydäck" på min emmaljunga och det är ju bra att den passar för terräng och vinter.. bor ju på vischan och vintern står ju för dörren! skönt att du är nöjd med vagnen...
    Cat79 skrev 2010-11-18 19:36:35 följande:
    Muffe80: Du ska stolt visa upp din lilla kula på magen. Ha en tajt tröja och kjol på kalaset. Vänta bara några veckor så kan det smälla till och det händer massor med magen.

Mabaja: Tråkigt med krångel med vagnen.... Kan inte tänka mig att du har stor mage kvar och som sagt du fick en dotter för några veckor sedan. Stor kram till dig.
    Haha jaa! ;) De är ju den tiden nu, o ni verkar knata mer i terräng än va ja nånsin gjort ;D Som sagt, jättebra vagn för vissa ändamål, men passar inte mig/oss alls..

Jag e supernöjd! Du gillar den inte va? Hah ;)
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-18 21:32:23 följande:
    Haha jaa! ;) De är ju den tiden nu, o ni verkar knata mer i terräng än va ja nånsin gjort ;D Som sagt, jättebra vagn för vissa ändamål, men passar inte mig/oss alls..

Jag e supernöjd! Du gillar den inte va? Hah ;)
    jag har ju en brio lånevagn och den är inte alls rolig.. visserligen lättkörd, men det är nog det enda. jag kör lite mer i terräng ja. brum brum över stock och sten, det är jag det! haha. vi var upp på nån bergskulle för några veckor sen och funkar jättebra. men det skulle inte gå med den här lånevagnen, den har inga stötdämpare så Wilda lär ju få hjärnskakning om jag ska ut på såna äventyr. :) Bålsta och Emmaljungavagn med stötdämpare är en bra kombination. Synd bara på mitt handtag!
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 21:36:33 följande:
    jag har ju en brio lånevagn och den är inte alls rolig.. visserligen lättkörd, men det är nog det enda. jag kör lite mer i terräng ja. brum brum över stock och sten, det är jag det! haha. vi var upp på nån bergskulle för några veckor sen och funkar jättebra. men det skulle inte gå med den här lånevagnen, den har inga stötdämpare så Wilda lär ju få hjärnskakning om jag ska ut på såna äventyr. :) Bålsta och Emmaljungavagn med stötdämpare är en bra kombination. Synd bara på mitt handtag!
    Haha, vilken modell brio då? ;) Hahahahaha, nä de är ju ingen skogsvagn direkt ;D Men jag bor ju i förorten me betong o asfalt överallt, o plan på Älvsjö framöver vilket e precis samma sak, smidig o få in i bilen, lätt, o me alla funktioner vi önskade. Ja kanske ångrar mig bittert senare men just nu e ja nöjd o efter att ha provkört massa teutonia också så kändes den här stabilare! =)

Jaa, de va ju jäkla osis att de skulle va sönder direkt!! :( Inte direkt nå vidare.. man vill ju helst ha sin egen vagn..
  • kajsalisa

Miraclee; jag var också inne på en Brio Sing, tycker den är supersnygg. I slutändan fick jag ändra mig då singen var för bred över bakhjulen för att få in i vår bil. Nu blev det en Teutonia istället...

• miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-18 21:47:07 följande:
    Miraclee; jag var också inne på en Brio Sing, tycker den är supersnygg. I slutändan fick jag ändra mig då singen var för bred över bakhjulen för att få in i vår bil. Nu blev det en Teutonia istället...
    Jaa, jag tycker den är jättefin också! Var HELT inne på teutonia i ALLA butiker, tills vi kom till Babyland.. pratade maassor me dom o den första vagnen ja såg när ja kom in va Brio Sing, de kändes bara "Där är den, min vagn!!" för med teutonian kände jag inte så, jag gillade inte chassit på Fun, de va för "smalt" o vagnen kändes ranglig, Cosmon va ju snyggare så sett men de fanns ingen färg jag va intresserad av o den är också så smal, skiljde 2 cm sa hon me Fun men näe, de klickade inte mellan oss, haha! ;) Dock en superfin vagn annars!! Och BRA enligt alla ja pratat me!

Sing e ju bred bak, absolut.. men de fungerade me dom måtten vi "kräver" o den känns stadigare tycker jag, kanske inbillning.. men den blev såå fin! :D
  • kajsalisa

Huvudsaken är ju att man hittar en vagn som lever upp till ens krav och både du och jag behöver ju nåt smidigt med tanke på att vi bor i stadsmiljö och inte kommer köra nån terräng direkt...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma