• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-18 21:56:41 följande:
    Huvudsaken är ju att man hittar en vagn som lever upp till ens krav och både du och jag behöver ju nåt smidigt med tanke på att vi bor i stadsmiljö och inte kommer köra nån terräng direkt...
    Precis ! Alla har ju olika behov, o ja blev påhoppad av "Emmaljunga-maffian" igår på FB när ja skrev om mina åsikter, haha. Nästan alla mina vänner har såna men de är för dom flesta har hund, är ute o knatar mycke i skog o mark - och jag gör ju inte det. Så jag vill inte ha en "stor och klumpig" vagn då när jag behöver en smidig, lättkörd och "liten".. :D Du e så klok!
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-18 21:40:00 följande:
    Haha, vilken modell brio då? ;) Hahahahaha, nä de är ju ingen skogsvagn direkt ;D Men jag bor ju i förorten me betong o asfalt överallt, o plan på Älvsjö framöver vilket e precis samma sak, smidig o få in i bilen, lätt, o me alla funktioner vi önskade. Ja kanske ångrar mig bittert senare men just nu e ja nöjd o efter att ha provkört massa teutonia också så kändes den här stabilare! =)

Jaa, de va ju jäkla osis att de skulle va sönder direkt!! :( Inte direkt nå vidare.. man vill ju helst ha sin egen vagn..
    chassit på lånevagnen är en brio kombi... men med hel liggdel...

jag har konstaterat iaf att jag är sämst på att köra i affärer med min vagn. klonk, bånk, rassel... "ingen fara på taket det är bara jag som är på väg fram"... som min syrra säger "du har inte körkort på den där". hahaha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 22:03:34 följande:
    chassit på lånevagnen är en brio kombi... men med hel liggdel...

jag har konstaterat iaf att jag är sämst på att köra i affärer med min vagn. klonk, bånk, rassel... "ingen fara på taket det är bara jag som är på väg fram"... som min syrra säger "du har inte körkort på den där". hahaha
    Aah, okej! :D Hahahaha, me brion eller me din?

Jag skulle behöva ha hem chassit i typ januari för o lära mig hur allt fungerar, haha herregud va ja kände mig borttappad i butiken idag när ja skulle prova allt..
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-11-18 22:14:08 följande:
    Aah, okej! :D Hahahaha, me brion eller me din?

Jag skulle behöva ha hem chassit i typ januari för o lära mig hur allt fungerar, haha herregud va ja kände mig borttappad i butiken idag när ja skulle prova allt..
    med båda! fast är smidigare att komma loss med min vagn för lufthjulen är ju mjuka så hjulem sjunker in lite för att sen slå tillbaka.. så då är det bara att knata vidare... med den här brion måste man ju göra jobbet själv, backa-ändra läge- gå vidare. haha.. jag hade behövt träna lite jag med.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-11-18 20:57:35 följande:
    Vet ni (Cat och Påväg) vad ni väntar? Om inte, någon känsla? Jag har trott hela tiden att vår är en kille... Såg att vi har bf den 31, 1 och 2...
    Komiskt att vi har BF 31, 1 och 2. Undrar om det blir bebis 2010 el 2011??? Har haft en känsla att det är en tjej men sen har det ändrats lite då och då, är så nyfiken vem som är i magen? Vi måste verkligen ta tag i namnfrågan och då blir det ju att ha för båda könen.
  • kajsalisa

Jag veeet. Jag inbillar mig att det finns gott om tid att hitta namn, men så är det ju verkligen inte. Har ni några bra förslag än så länge?

• Längtan efter liten

Ska också köpa en teutonia.

Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa
    Längtan efter liten skrev 2010-11-19 11:22:27 följande:
    Ska också köpa en teutonia.
    Fick mail idag att min kommer nästa vecka. Sååå spännande.... :)
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-11-18 18:10:20 följande:
    hej odd.

Jätteroligt att de vvart lyckat ul!!!!

angående vanlig flörlossning hade jag de me båda pojkarna. Ja vågar inte ta epu bedövning... samt de hämmar ju lite förlossningen, s¨å ja har kört på såhär

1.an lustgas o tens. 4960g 55cm o de använde olika verktyg, yttre press + klipp m,m pga han fastnade.
    2.an bara lustgas.
    3.an tror ja blir som 2.an om ja nu inte anser att ja behöver tens, att värkarna kommer i ryggen som me 1.an. man får liksom se.

=)
    Tack vännen!
    Funkade TENS bra på dig?

Mina förlossningar har sett ut såhär:

1:an TENS, akupunktur, lustgas och epidural....epiduralen var det enda som funkade mot mina värkar som satt i ryggen. Ut kom efter 18 timmar en tös på 52cm och 3890 gram

2:an epidural som knappt hann verka (värkar i magen). ut kom efter 8 timmar en tös på 48cm och 3635 gram

3:an helt naturlig förlossning (ryggvärkar), ut kom efter 4 timmar en tös på 56cm och 4540 gram

4:an epidural som knappt hann verka(ryggvärkar), ut kom efter 6 timmar (fler om man räknar den tröga igångsättningen, men ordentligt satt det igång ca 6 timmar innan han föddes....varav en timme från 4cm till krystning) en pojk på 49cm och 3085 gram

Tycker inte att TENS, lustgas och akupunktur har hjälpt mig alls utan efter första så har jag kört med andning och epidural när andingen inte känns kontrolerbart längre.

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma