• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-22 08:49:32 följande:
    V 18 idag och RUL denna vecka, tiden går verkligen snabbt nu

Har inte kräks på ca 6 dagar nu, jippie!!

Miraclee- du har RUL snart va?
    Yep, har RUL på fre, 14.00 :) Har ganska sent, men fick tidigare skulle varit i v 20 annars men nu ere v 19 :)
  • Pancakes

Hej mina vänner! Tillbaka från semestern. Lite chockartat att gå från sol och bad till snöblandat regn och grått grått grått. Men mår bra i alla fall! FÖR bra kanske. Alla symtom är borta typ och jag är lite nojig igen. UL på onsdag...nervöst. Är i vecka 14 då.

Hoppas ni mår bra! Kram på er!

• Längtan efter liten

grattis på födelsedagen 2barnsmamma84 :)

Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-11-22 10:49:34 följande:
    Skönt att du förstår.... man har ju liksom vant sig vid vissa saker som man inte gärna vill sluta med...men det får väll bli på ett annat sätt fortsättningsvis...
    Muffe80 skrev 2010-11-22 09:03:45 följande:
    Mallanis, förstår din oro, känner exakt samma sak nu när det börjar bli lite mer verkligt att man är gravid... hur kommer livet bli sen? kommer vi kunna resa så mycket som vi gjort och kommer vårt samliv att bli sämre? Är livrädd för denna förändring... hoppas det kommer gå bra! :)
    Vet ni, det abslut bästa rådet jag kan ge er är att NI kommer inte in i erat barns liv, utan erat barn kommer in i ERAT liv! livet behöver inte alls förändras så dramatiskt, man kan fortfarande göra det mesta precis som man gjort innan man fick barn...det krävs bara lite mer planering

Och en sak till. DELA på allt som har med barnet att göra...bara för att mannen inte gör precis som man själv betyder inte att han gör det sämre. Mammor gör på ett sätt och pappor på ett annat (jag påminner mig själv om detta ibland)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    {#emotions_dlg.flower} HIPP HIPP HURRAAAA, IDAG ÄR DET 2 BARNSMAMMA84´s DAAAAAAG!!!!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Bjornis

Grattis på födelsedan 2barnsmamma84!!!

Odd: Mycket bra råd! Måste mest också ta till mig det att mammor och pappor gör saker olika och att det är OK båda två. Kan ibland stå och snegla över axeln på min man när han är i köket. Får bita ihop ordentligt ibland för att inte lägga mig i. Det blir ju alltid gott!

Jag minns att min svensklärare på högstadiet berättade att hennes föräldrar hade varit himla kärvänliga mot varann jämt. Hennes pappa kunde klämma mamman på rumpan och pussa på mamman framför alla hennes kompisar och så. Hon berättade nog det för att visa att ibland känns saker pinsamt och så men det enda jag tänkte var: "så ska jag också ha det när jag blir stor". Det är ju fortf jag och min man som är utgångspunkten. Ska vi ha nåt att prata om när kidsen är utflugna får vi se till att vara VI i fortsättningen också. Klart knodden har våra hjärtan men maken ska ha minst lika mkt kärlek från mig och jag från honom. Vi pratar rätt mkt om detta hemma då vi, liksom ni Mallanis, funderar på vad händer sen? - Vi är också 30-plussare som rest mkt, vi går ut och äter typ var och varannan dag, har jobb som kräver mkt engagemang och tid av oss och vi njuter av att vara bara VI. Men bullen i ugnen är ju såååå efterlängtad! Det kommer bli bra det här. Bara man pratar om det och vågar vara ärlig mot varandra!

Rontgen: Du och jag verkar ha samma "krämpor", inte så många men härliga! Haha. Men kom på när du skrev att du får knipa när du nyser att jag nyst kanske 10 ggr sen jag blev gravid. Jag nyser aldrig längre?! Haha. Men susanne Lanefeldt lär komma till användning sen.
    Tänkte prova köpa sån kulor man kan stoppa in som jag förstått "jobbar av sig själva". Verkar lagom. Är lite för lat för knipövningar även om jag ska jobba på dem sen. Gör jag knipövningar nu får jag bara sd. Haha.

Idag var vi hos bm. Bra hjärtslag (han sparkade och var uppe i 180 ett tag men det sjönk snabbt och effektivt när han insåg att dopplern var där för att stanna), SF-mått 34,5. Nä, känns bra. Vi skrev förlossningsbrev igår också. Nästa gång hos bm ( om 2 veckor) ska vi skriva in lite i journalen så förlossningn kan kolla på det när vi åker in och så får förlossningsbrevet vara extra som vi hoppas de har tid att läsa. Men nu måste vi börja öva avslappning och läsa klart Susanna Heli-boken. Lätt att tänka "det är ju länge kvar". Men nu är det en månad bara... Shit.

• Odetta
    Bjornis skrev 2010-11-22 15:33:38 följande:
    Grattis på födelsedan 2barnsmamma84!!!

Odd: Mycket bra råd! Måste mest också ta till mig det att mammor och pappor gör saker olika och att det är OK båda två. Kan ibland stå och snegla över axeln på min man när han är i köket. Får bita ihop ordentligt ibland för att inte lägga mig i. Det blir ju alltid gott!

Jag minns att min svensklärare på högstadiet berättade att hennes föräldrar hade varit himla kärvänliga mot varann jämt. Hennes pappa kunde klämma mamman på rumpan och pussa på mamman framför alla hennes kompisar och så. Hon berättade nog det för att visa att ibland känns saker pinsamt och så men det enda jag tänkte var: "så ska jag också ha det när jag blir stor". Det är ju fortf jag och min man som är utgångspunkten. Ska vi ha nåt att prata om när kidsen är utflugna får vi se till att vara VI i fortsättningen också. Klart knodden har våra hjärtan men maken ska ha minst lika mkt kärlek från mig och jag från honom. Vi pratar rätt mkt om detta hemma då vi, liksom ni Mallanis, funderar på vad händer sen? - Vi är också 30-plussare som rest mkt, vi går ut och äter typ var och varannan dag, har jobb som kräver mkt engagemang och tid av oss och vi njuter av att vara bara VI. Men bullen i ugnen är ju såååå efterlängtad! Det kommer bli bra det här. Bara man pratar om det och vågar vara ärlig mot varandra!
    Kloka ord från en klok kvinna! Det var det jag ville få fram också, men du lyckades bättre

Och fint med lyckats BM besök...alltid kul att få höra lilla hjärtat slå, det är ju sådan ljuvlig musik!

*kramisar*
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-11-22 15:52:07 följande:
    Kloka ord från en klok kvinna! Det var det jag ville få fram också, men du lyckades bättre

Och fint med lyckats BM besök...alltid kul att få höra lilla hjärtat slå, det är ju sådan ljuvlig musik!

*kramisar*
    Solig
  • 3 barns mamma84

Någon mer som är deprimerad av att vara höggravid less på att inte orka inte kunna och bara ööööh var ska man ta vägen !! Gråter
    Jag är rent ut sagt helt knäckt jag kan och vill och orkar inte längre !
    Kommer banne mig inte änns på en jävla cykel ja då e man banne mig stor som ett jävla lastbild lika stor och tjock

Tack för alla gratulationer vad snälla ni är.

Hoppas ni alla har det bättre och gladare än jag är idag.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • PåvägMotSyskon

idag är ingen vanlig dag, för idag är det 2(3)barnsmammans födelsedag

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma