• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-21 23:28:47 följande:
    Gumman hahahaha jag kommer givet viss byta nick till 3 barns mamma84 men jag tror inte dom tar ut honom då men jag HOPPAS då han borde nu vara en bebis på 4,500g om han väljer att gå samma forstår som sin storebror Haha då hoppas jag att han tittar ut innan BF så han inte är större.

Men du vore det inte liiiite coolt att få en nu på 7 kg istället för 6 kg kanske värds rekord hahaha

Och ja 30 jösses jag skulle på panik hahahaha (förslåt) haha men skönt att min dröm gick i uppfullelse 3 barn INNAN 30 haha men jag vill ju ha 5 barn men,men man kan inte ändra sin Nick hela tiden
    Klart man kan Jag fick min 3:a när jag var 25 och så fyran när jag var 28 och femman nu när jag är 30..så 5 barn hinner du med

Jag håller mina tummar att dem vill plocka ut er lillkille då, tycker inte du ska satsa på en 7 kilos michelingubbe...även om det är himlans sött
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

grattis på födelsedagen 2barns mamma84! välkommen till 26 år!

ja nu är det dags att komma in lite bebisar i andra tråden, det ekar tomt där!! känner mig lite ensam. Flört

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    Graaattis 2barnsmamma! :)

Ego;

Nyss lämnat mannen på jobbet, de måste varit ett svagt ögonblick jag gick me på o köra honom på mornarna eftersom ja behöver bilen sen på dagarna o då har ju han firmabil, haha. Gah! Har sovit MAX 1 tim inatt, båda låg och vred o vände på sig heeela tiden, puh. Lillen har legat o sparkat o buffat hela morronen men nu tänkte jag vi skulle sova lite till så man e människa senare! :) Fast vi skrattade lite ändå åt den sömnlösa natten o sa att de är bra att vi vänjer oss i tid ;)

Och justja.. han va så jävla go också min grabb, han såg på mig hur förstörd jag va när vi väl gick upp strax före 5.. (han fungerar bättre utan sömn än vad jag gör..) o så sa han "De e ju synd att jag inte ammar.. för om du gör de så kan ju inte ja gå upp på natten o mata, då får ju du göra de o då är du ju så trött sen.. jag vill ju kunna hjälpa" haha, gulle!!
  • Muffe80

V 18 idag och RUL denna vecka, tiden går verkligen snabbt nu

Har inte kräks på ca 6 dagar nu, jippie!!

Miraclee- du har RUL snart va?

• mallanis

Grattis 2 barnsmamma!!!  Kul att du har nått ditt mål... vi har alla olika mål i livet !

Odd- =) Jag hoppas ju att den lille klimpen just kommer ge guldkant. Jag är nog äldst i tråden? 33 bast, de ni! Det är bara så att jag jag visst har en längtan efter en liten bebis...annars hade man ju inte orkat med detta året med bim, äl missfall och om igen och om igen...
    . Men nu när man sitter här så är jag lite skraj för den jobbigt biten...trivs oerhört bra med mitt/vårt liv och rädd att verkligheten kan vara ganska tuff... Tiden med min man, tiden för mig, tiden för mitt jobb...tiden för mysiga midagar, resor, lata söndagar, sex, jobbande med mina hundar....
    ..... kan låta som detaljer men det är saker jag uppskattar idag!
    Nu känns det lite som att man ska släppa sig "själv" för att helt gå upp i ett annat liv.... Mysigt MEN åh så skrämmande!! 33 år och på väg in i något helt nytt...

Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

Mallanis, förstår din oro, känner exakt samma sak nu när det börjar bli lite mer verkligt att man är gravid... hur kommer livet bli sen? kommer vi kunna resa så mycket som vi gjort och kommer vårt samliv att bli sämre? Är livrädd för denna förändring... hoppas det kommer gå bra! :)

• rontgensyrran
    Lallan: Idag är det bara 10 dagar till snittet...wooooohooooooo!!!! Sen vet du att bebisarna dina kommer :)

Tvåbarnsmamman: Stort grattis på din födelsedag. Hoppas du får en toppen dag. Snart är även din nya lille prins ute.

Mabaja: Snart är du inte så ensam i tråden längre :)

Ego: Idag är jag i v 33+3. Tiden går verkligen undan. Känns så overkligt att bebis inte ska stanna kvar i magen utan faktiskt komma ut någon gång, och dessutom någon gång snart :) Än så länge är jag faktiskt inte trött på att vara gravid, har bara en massa halsbränna, sover dåligt, får knipa när jag nyser ;P osv osv....hahahaha...trodde inte att man skulle behöva det sist nämda. Känner mig som en gammal kärring. Jag som alltid haft en bra knipförmåga. Vad hände med den. När bebis är ute så får jag nog köpa nån gammal video av Susanne Larnefeldt :P
  • 3 barns mamma84

Tack alla shit bara 4 år nu till 30 jösses haha tänk idag ploppade min mamma ut mig med kejsarsnitt

Undrar nu bara varför i hela friden drömmer jag om Tul nu hela tiden och att dom ger mig olika svar på hur stor han är och att han måste ut nu.
    Nu börjar jag bli lite orolig faktist.
    Drömmde inatt om att han var redan 5 kg nu jag måste tänka på något annat nu heregud annars blir jag knäpp.
    Men nu så igår när vi lämnade sambon syster till skolan så sa hon att Ja snart kommer han blir det snitt frågade hon mig och jag svarade jag tror med 100% tyvärr att det blir fast jag hade hoppas på vaginalt.
    Då tar hon upp om döden om att jag höl på att dö med honom då ränkte jag shit tänk om det blir samma sak nu med Gråter
    Det vill jag inte upleva igen.

Mitt mål är mkt men jagvet inte vad jag vill bli som stor de har jag aldrig vetat i mitt liv jag tror jag kom till värden för att bara prova och testa mig fram
    Men vad har du för mål gumman i dit liv ?
    Mallanis

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 09:57:13 följande:

Tack alla shit bara 4 år nu till 30 jösses haha tänk idag ploppade min mamma ut mig med kejsarsnitt

Undrar nu bara varför i hela friden drömmer jag om Tul nu hela tiden och att dom ger mig olika svar på hur stor han är och att han måste ut nu.
    Nu börjar jag bli lite orolig faktist.
    Drömmde inatt om att han var redan 5 kg nu jag måste tänka på något annat nu heregud annars blir jag knäpp.
    Men nu så igår när vi lämnade sambon syster till skolan så sa hon att Ja snart kommer han blir det snitt frågade hon mig och jag svarade jag tror med 100% tyvärr att det blir fast jag hade hoppas på vaginalt.
    Då tar hon upp om döden om att jag höl på att dö med honom då ränkte jag shit tänk om det blir samma sak nu med Gråter
    Det vill jag inte upleva igen.

Mitt mål är mkt men jagvet inte vad jag vill bli som stor de har jag aldrig vetat i mitt liv jag tror jag kom till värden för att bara prova och testa mig fram
    Men vad har du för mål gumman i dit liv ?
    Mallanis

Ach det kommer gå bra inga funderingar på döden nu!!! Bara för att du oroar dig kommer allt säkert gå hur lätt och smidigt som helst och "bara" väga strax över 4 kg ;)

hahha just nu är mitt mål att hålla modet och hoppet uppe till v 14 då det är VUL.... ;)

Har väll inga prettomål mer än någon annan... men att skaffa barn innan 30 har inte varit en av dem...  Mina mål har varit att resa, leva livet, utbilda mig och hitta ett jobb jag trivs med (har jobbat inom massa olika innan jag hittade mitt gebit) och en karl som var något att behålla.  Först som 26 åring!  träffade jag rätt man som jag kunde tänka mig att behålla ;) på riktigt och familj har jag alltid tänkt...det kommer om det kommer....

Jag är nog en typiskt 30 plussare som ville förverkliga sig själv....nya mål... jo visst har jag det Har jag inte mål att se fram mot blir jag tokig... måste ha något att sikta och längta efter.  Just nu är ett mål att få en bebis och bli en bra mamma och kunna njuta av att man får gå hemma med en liten...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-11-22 09:03:45 följande:
    Mallanis, förstår din oro, känner exakt samma sak nu när det börjar bli lite mer verkligt att man är gravid... hur kommer livet bli sen? kommer vi kunna resa så mycket som vi gjort och kommer vårt samliv att bli sämre? Är livrädd för denna förändring... hoppas det kommer gå bra! :)
    Skönt att du förstår.... man har ju liksom vant sig vid vissa saker som man inte gärna vill sluta med...men det får väll bli på ett annat sätt fortsättningsvis...
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma