• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-23 13:48:52 följande:
    Tack, gulliga du! Om allt ser bra ut imorn ska jag banne mig fira och vara glad. Det får vara slut på nojigheterna nu. Jag har till och med varit knäppare än jag trodde jag skulle vara :) Man får vara glad att man mår bra. Jag tränar en massa, både pump, aerobics, step och core och sånt och det känns toppen (det gjorde väl du också?) och det känns nästan oförskämt bra och då blir man nojig istället för att vara tacksam.

Hoppas allt är bra med dig och lilla Wilda! Hon är så himla söt :)
    Ja njut nu över att du mår så bra, att du kan träna så mycket som du gör fast du har en liten bebis i magen!

Jajemän jag tränade på. Spinning tränade jag sista gången i v 39, bodypump 37 eller 38, satsdans v 32 (fick så mycket sammandragningar så var helt galet) och afro och andra danser slutade jag kring halvtid pga foglossning. :)

Har nu börjat träna igen fast jag inte varit på någon efterkontroll. Det känns inte riktigt 100 i underredet så många dagar blir det inte, men tränade söndag och måndag. Ska träna ett pass till i veckan och sen på fredag ska jag till min pappa i Leksand så då blir det träningsfritt. :) Började träna igen när Wilda var tre veckor!

Vi mår bra, Wilda sover för första gången i sin säng ordentligt. Nu är vi uppe i två timmar! tidigare har rekordet legat på 20 min! Tjohoo vad jag är glad! :)

Snart har du din lilla knodd hos dig! :) För den här gången blir det bebis!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik

Hur är det egentligen? I början av graviditeten kan man ju ha "mensvärk" för att livmodern växer... Kan det kännas så i v 23 också? har en väldig "mensvärk" i dag, men känner inte av några sammandragningar utan det är bara konstant molvärk liksom?

• Tejj

Tittar in o hälsar på alla gamla o nya vänner...
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge

• Lallan
    Tejj skrev 2010-11-23 16:12:58 följande:
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge
    Grattis

Panncakes det är bara några procents risk när man sett hjärtat slå men visst händer det tyvärr. Håller tummarna för att allt ser bra ut!

Apropå ålder igen så tycker jag att det känns bra att se att såpass många ändå blir gravida vid relativt hög ålder, det dämpar min stress även om jag nu inte ska ha fler barn nu En som fick barn samtidigt som jag fick min minsting är nu beräknad till samma dag som mig och hon är 46
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-23 13:34:24 följande:
    Gaaah, är nervös för UL imorn. Trodde jag skulle vara lugn den här gången men icke. Mår hur bra som helst och är i vecka 14 nu. Hur stor risk är det att man får ett MA nu och det visar sig imorn på UL att den varit död flera veckor? Liten risk väl? Har inte haft några blödningar. Lugna mig, pleeeease :)
    Pancakes- åhhh jag förstår precis hur du känner och hoppas att du får super pepp och kvalificerade argument från tråden (så tänker jag suga i mig lite också) jag har samma tankar som dig!!!
    Min kvalificerade gissning är att risken är liten..... men har ingen fakta som hjälper upp....

Kom igen tråden....peppa nu stackars PC ;)

Mabaja- Jag har också hört att risken är mindre när man sett ett hjärta men hittar ingen info om detta? Oj va duktig du och Vilda är! Måste uppdatera mig i din blogg, var ett tag sedan nu!

gemig sinnesro- Nu börjar man förstå när släktingar sa till en när man var yngre...ja inte skulle jag vilja vara i din ålder igen.... Tyckte de var idioter som sa så....och tänkte att det var skitsnack! men det är ganska skönt när man är säkrare på sig själv och livet i allmänhet (bortsett att jag nojjar över att jag kanske verkligen ska bli mamma nu....) och livet är mer hanterbart. Jag är nog iaf den äldsta förstagångsmamman i tråden. =/... trots att jag bor i Norrland (får skylla på att jag inte är född norrlänning utan sörlänning!)

Tejj- Grattis till fint plus! Välkommen till tråden när du känner dig redo...vi vet ju alla att man inte riktigt vågar hoppas i början även om jag hoppas att det går fint fint för dig nu!!!
    Tredje gången gillt!?
  • Cat79

Kram så länge
    Stort grattis! Denna gången går det bra och du vet var vi finns när du känner dig redo för att komma hit igen. Kram
  • Saftmedbulle
    Pancakes skrev 2010-11-23 13:29:19 följande:
     Nej då, jag är lika gammal som du. Första barnet. Stockholmare, inte helt oväntat...
    Samma här- 39, och Stockholmare... Är bara här inne och spanar. Fick missfall för två veckor sen och har då...som ni nog förstår.. inte plussat än (vilket ju den här tråden handlar om). Men! Snart så hoppas jag vara på plus-spåret igen...
  • maria204

Kram så länge
    Grattis Tejj! Vi ses snart igen!
  • LillaMy3

Kram så länge
    Hurra och grattis! Nu tusan skall det minsan bli bebis!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma