• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-23 18:01:45 följande:
    Samma här- 39, och Stockholmare... Är bara här inne och spanar. Fick missfall för två veckor sen och har då...som ni nog förstår.. inte plussat än (vilket ju den här tråden handlar om). Men! Snart så hoppas jag vara på plus-spåret igen...
    BULLEN! Åh vad jag hoppas att du kommer hit snart och stannar kvar!
    Tredje gången gillt!?
  • färnik

Jag ringde sjukvårdsupplysningen för att fråga om "mensvärken" som ökat under dagen, och de hänvisade till förlossningen. De ville att jag skulle komma in, men iom snökaoset som råder kunde jag vänta tills i morgon bitti om jag orkade och ville... Och vi har väl inget val, nu går verkligen inte att köra. Tom plogbilarna ligger i diket. Obestämd Fan, nu är jag jätteorolig att ngt ska vara fel!!! Gråter

• Smålands jänta i storstaden

Färnevik: försök ta det lugnt! Bebisen mår inte bättre av att du oroar dig, jag VET lättare sagt än gjort! Det är säkert ingen fara men det är ju bättre att de kollar dig! Testa med alvedon och LIGG ner! Hoppas det blir bättre för dig.

• mallanis
    Lallan skrev 2010-11-23 16:32:18 följande:
    Grattis

Panncakes det är bara några procents risk när man sett hjärtat slå men visst händer det tyvärr. Håller tummarna för att allt ser bra ut!

Apropå ålder igen så tycker jag att det känns bra att se att såpass många ändå blir gravida vid relativt hög ålder, det dämpar min stress även om jag nu inte ska ha fler barn nu En som fick barn samtidigt som jag fick min minsting är nu beräknad till samma dag som mig och hon är 46
    Lallan- Ja man hör ju alltid att det är liten risk när man sett hjärtat slå... Men var finns det information som bekräftar detta? Har inte letat massor men skulle vara intressant om någon har någon bra källa!

hihi vid 46 då är nog jag också klar... ni andra som har första på gång, är ni säkra på att ni vill ha fler? Gå igenom all oro igen..?
    Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-11-23 20:50:25 följande:
    Lallan- Ja man hör ju alltid att det är liten risk när man sett hjärtat slå... Men var finns det information som bekräftar detta? Har inte letat massor men skulle vara intressant om någon har någon bra källa!

hihi vid 46 då är nog jag också klar... ni andra som har första på gång, är ni säkra på att ni vill ha fler? Gå igenom all oro igen..?
    vi kommer försöka på syskon. kommer börja redan i vår och kör på oskyddat redan nu men nu för nöjes skull, :)...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik

Natten här har varit skitjobbig, har haft så jäkla ont och har många gånger tänkt väcka maken och försöka ta oss in. Nu har det dock lugnat sig, har fortfarande "mensvärk", men mkt svagare, och är öm i magen som om jag fått en regäl smäll. Jag åker in och kollar ändå för säkerhets skull nu när jag ändå har en tid, även om det är bättre nu... Annars kan man ge sig tusan på att de blir värre igen när det är mörkt eller har börjat snöa igen, och vi saknar barnvakt...

Bebis är iaf vid liv, för den sparkar och har sig som vanligt. Håll nu tummarna att allt ser bra ut!

• mallanis
    färnik skrev 2010-11-24 07:34:41 följande:
    Natten här har varit skitjobbig, har haft så jäkla ont och har många gånger tänkt väcka maken och försöka ta oss in. Nu har det dock lugnat sig, har fortfarande "mensvärk", men mkt svagare, och är öm i magen som om jag fått en regäl smäll. Jag åker in och kollar ändå för säkerhets skull nu när jag ändå har en tid, även om det är bättre nu... Annars kan man ge sig tusan på att de blir värre igen när det är mörkt eller har börjat snöa igen, och vi saknar barnvakt...

Bebis är iaf vid liv, för den sparkar och har sig som vanligt. Håll nu tummarna att allt ser bra ut!
    Håller tummarna för att allt är bra!
    Tredje gången gillt!?
  • rontgensyrran
    Tejj skrev 2010-11-23 16:12:58 följande:
    Tittar in o hälsar på alla gamla o nya vänner...
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge
    Åhhhh vad roligt Tejj! Jag har tänkt på dig för ett tag sen och undrade hur det gick. Så tänkte jag att du säkert kommer tillbaka med ett pluss här någon gång :) Så härligt att jag "tänkte" rätt. Ja snart är det babyboom i tråden :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma