• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-11-23 08:44:06 följande:
    Godmorgon alla!

Fick iaf vara spyfri i några dagar innan det kom tillbaka

UL imorgon, fasen så spännande och lite nervöst. Vad exakt kollar man?
    vi har ju redan på KUB kollat moderkakan, lite av hjärna och så vidare. Vad mer kollar de?
    Tror ni det är lätt för våra ögon att se om det är kille elhttp://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/sjukdomarochradgivning/graviditetforlossningefterforlossning/patientinformationgraviditetochforlossning/fosterdiagnostiklangversion.4.f28dd911df9a7649680009021.htmller tjej? Vi vill verkligen inte veta
    De kollar ju praktiskt taget allt. De mäter över huvudet, lårbenen och över magen. Tittar på hjärtats funktion, så att det finns fostervatten i magsäcken. Och kollar över alla organ. På vissa ställen kollar de kön om man ber dem, men det ska man gärna ha gjort innan man påbörjar ultraljudet.

Här kommer en länk till en sida där de beskriver vad de tittar efter och vad de kan upptäcka vid ultraljudet:
  • rontgensyrran

Jag blev stressade, någon som väntar på mig så länken hamnade givetvis helt fel....men är där iaf! hahahahaah

• 3 barns mamma84

Tack alla jora dagen var bra men idag är den BÄTTRE !!!!
    Det snöar ute marken är VITT och jag är överlycklig jag är som 5år gammal ååååh snart ska jag klä på mig och barne och ta oss ut !!!

Sen ååååh fan vad jag LÄNGTAR på Tisdag yess då kommer vi att se honom men TÄNK om vi får träffa honom på riktigt
    ååååh jag vet inet vad jag ska ta mig till jag är överlycklig spännd ååh jösse namn haha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-23 08:44:06 följande:
    Godmorgon alla!

Fick iaf vara spyfri i några dagar innan det kom tillbaka

UL imorgon, fasen så spännande och lite nervöst. Vad exakt kollar man?
    vi har ju redan på KUB kollat moderkakan, lite av hjärna och så vidare. Vad mer kollar de?
    Tror ni det är lätt för våra ögon att se om det är kille eller tjej? Vi vill verkligen inte veta
    jag tror inte att det är jättelätt att se vad det är för nåt... Vi gjorde ju 8-9 ul och jag såg då ingenting!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • gemigsinnesro
    Lallan skrev 2010-11-23 08:52:43 följande:
    Tack! Känns lite bättre faktiskt Bamsekramar tillbaks

Sov så gott som hela söndagen och somnade samtidigt som barnen igår vid 19,30 så nu är mitt humör något bättre men det är helt klart slutspurten nu!

2barnsmmamman: Grattis i efterskott, hoppas att du hade en bra dag!

Angående er åldersnojja, jag verkar vara näst äldst i tråden med mina 32år och kan känna igen mig emellenåt men tänker jag efter så var jag rätt nöjd med uteliv mm när vi fick första men visst lite mer barnvakt och vuxentid skulle helt klart inte skada.
    Hm...jag har en känsla av att jag är äldst härinne då jag kvalar in på hela 39 år  Glad. Fast någon vidare åldersnoja lider jag inte av...det var värre att fylla 25 eller 30 då i såna fall
  • Pancakes
    Lallan skrev 2010-11-23 08:52:43 följande:
    Angående er åldersnojja, jag verkar vara näst äldst i tråden med mina 32år och kan känna igen mig emellenåt men tänker jag efter så var jag rätt nöjd med uteliv mm när vi fick första men visst lite mer barnvakt och vuxentid skulle helt klart inte skada.
     Nej då, jag är lika gammal som du. Första barnet. Stockholmare, inte helt oväntat...
  • Pancakes

Gaaah, är nervös för UL imorn. Trodde jag skulle vara lugn den här gången men icke. Mår hur bra som helst och är i vecka 14 nu. Hur stor risk är det att man får ett MA nu och det visar sig imorn på UL att den varit död flera veckor? Liten risk väl? Har inte haft några blödningar. Lugna mig, pleeeease :)

• Pancakes
    gemigsinnesro skrev 2010-11-23 12:30:59 följande:
    Hm...jag har en känsla av att jag är äldst härinne då jag kvalar in på hela 39 år  Glad. Fast någon vidare åldersnoja lider jag inte av...det var värre att fylla 25 eller 30 då i såna fall
    Bra där! Varför ska man ha åldersnoja för? Man blir ju faktiskt bara snyggare, klokare och tryggare i sig själv med åren. Jag är mycket mer nöjd med mig själv och trivs bättre nu är när jag var 22.
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-11-23 13:34:24 följande:
    Gaaah, är nervös för UL imorn. Trodde jag skulle vara lugn den här gången men icke. Mår hur bra som helst och är i vecka 14 nu. Hur stor risk är det att man får ett MA nu och det visar sig imorn på UL att den varit död flera veckor? Liten risk väl? Har inte haft några blödningar. Lugna mig, pleeeease :)
    För det första, du är inne i spökveckorna! För det andra, de flesta ma är ju när embryots hjärta aldrig började slå... Det är ovanligare att det blir ma när man sett hjärtat ticka. Det förekommer, det har vi bevis på här i tråden men det är mera ovanligt.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-11-23 13:44:24 följande:
    För det första, du är inne i spökveckorna! För det andra, de flesta ma är ju när embryots hjärta aldrig började slå... Det är ovanligare att det blir ma när man sett hjärtat ticka. Det förekommer, det har vi bevis på här i tråden men det är mera ovanligt.
    Tack, gulliga du! Om allt ser bra ut imorn ska jag banne mig fira och vara glad. Det får vara slut på nojigheterna nu. Jag har till och med varit knäppare än jag trodde jag skulle vara :) Man får vara glad att man mår bra. Jag tränar en massa, både pump, aerobics, step och core och sånt och det känns toppen (det gjorde väl du också?) och det känns nästan oförskämt bra och då blir man nojig istället för att vara tacksam.

Hoppas allt är bra med dig och lilla Wilda! Hon är så himla söt :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma