3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 10:20:43 följande:
Inte snabbt alls

jag delammade honom och gav honom flaska så det var väl en lång period 2 dagar innan hans 2 månads dag är helt okej
Det har jag fått med ebba och amadeus med
Jag hade kraftig mensvärk innan jag väntade ebba det var så kraftiga att jag inte kunde stå upp och jag bara höl om magen och grätt floder av smartan
Men när ebba föddes försvn allt bort

än idag känner jag inte mensens besök och den kan bara komma plötsligen
Det är skönt iaf ..
Ja jag har inte p piller inte koparspiral ingenting men vill inte ha häller bara ta ut när det går haha
Blir inte så lätt gravid häller

så vi tar det som vi alltid gjort ta ut haha
Jag tycker jag läser så många som får tillbaka mensen 6 månader eller 1 år efter barnet föddes. Jag fick tillbaka min 5 månader efter men då har den varit oregelbunden och kommit 1 gång och sedan dröjt 2-3 månader till nästa gång.
Jag ville inte ha för tätt mellan barnen så jag hade p-medel fram tills barnets 1 års dag sedan var exet sugen på syskon så då så gav vi oss på det och hade tur att det tog sig på 1 försök.
När barn 2 föddes så hade jag ju kopprspiral (som är gratis) men fick så mycket problem så efter 6 månader tog jag ut den, fick p-piller iställer men mådde asilla av dom och var inte människa så efter 4 dagar funkade det inte längre så jag la det på hyllan.
Körde med kondom men så slrvade vi 1 gång exet och jag med avbrutet så vips gravid och nu 19 månader så man undrar vad exet har för superspermier.