Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

fy satan vad ont det gör nu då i magen känns som en kniv körs i in i sidan vid äggstocken på höger sida ocjh kan inte böja mig och mår sjukt illa.

Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 06:45:07 följande:
    Mabaja: Stackars liten. Inte kul när de små är sjuka!

Sofy: Hur har det gått för dig?

Telge: Jag har som sagt varit väldigt frusen. Jag har kört med en massa kläder. Det har funkat för mig eller jag har frusit ändå men det har varit bättre!

Konstaterade nu när vi vaknade att det är otroligt skönt att titta ut och se att det är ljust ute! IDag och imorgon är jag ledig. Känns fantastiskt skönt!
    Det kanske har med graviditeten att göra då, men jag ska se vad provsvaren visar ändå, men tack för ditt svar.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-07 09:02:15 följande:
    Haha, ska försöka komma ihåg de till nästa gång.. igår hade ja mest lust o hoppa från balkongen, slita av mig håret eller slänga grejer i väggen för de gjorde så ont ;)

Ja alltså, dom flesta jobbar ju, varför inte lägga de typ 17.30 nånstans o 1,5 timme typ 4 ggr isåfall.. helt värdelöst o ha de dagtid, o speciellt eftersom vi bara hade en gång! Nästa gång är nångång i mitten av april men då är de ju redan försent..
    BM som håller i fUB vill ju också gå hem från jobbet nångång därför är det oftast på dagtid
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-07 09:27:57 följande:
    Du kan ju höja levaxin själv om du är orolig tills du har provsvaren. Va står du på nu? Gå upp 25 mkg o se om de blir ngn skillnad..
    Jag står på 50 mg och då ska jag höja till 75 mg i så fall. Trög nu men blir det 1,5 tablett då? Så jädra svårtt att dela de små tabletterna bara

De är inte farligt att göra så va?

Sedan måste jag få småjubla lite här inne hos er som förstår: Jag är i v.7+1 idag, förra gången slutade det här, men så tänker jag direkt, ni är inte överraskade, tänk om bebisen inte lever, men symtonen har ju ökat mår illa från morgon till kväll.  så jag försöker tänka att det är bra för förra gången kände jag ingenting.
  • telgebo

Sofy: Kan tipsa om bibblan dom har böcker om Profylax, just har står det still vad boken heter som Anna Wilsby skrivit  Innan du föder  TROR jag den heter, dom kanske har DVD:n också.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 09:59:45 följande:
    Sofy:
    Snart bebbe men nu hus haha

Jag har det piss jag mår bar men blöder som en gris ..
    Inatt blödde jag genom lakanet nu idag blödde jag genom nattbindan jag tog på mig SUPER + likom men hmmm näh jag blödde igenom bindan + trosorna + byxorna när jag kom hem efter jag lämnade barnen.
    Blöder som FAN det ända som fungerar är om jag sitter ner !
    Min mens är regelbunden 2 gången jag fick denna nu.
    Förra gången 2 dagar innan elias blev 2 månader nu 3 dagar innan elias blir 3 månader så regelbunden är den så det är skönt då vet jag när jag har ägglossning men SHIT vad jag blöder ..
    Hade tabletter mot blödningar innan men nu är dom slut så jag måste be mannen min köpa igen ..

Har alltid blött kraftigt det gjorde min mamma med
    Dom första menstruationerna efter att jag fött barn så blödde jag också asmycket och när jag satte in kopparspiral s var det tusen gånger värre, blödde igenom kläder, hade riktig ond mensvärk varje dag utom 1 dag i månaden och hade mens i 12 dagar, förstår inte hur jag stod ut.

Vad jag hört så brukar menstruationsblödningen bli bättre efter man fött barn och även mensvärken bli bättre, men så har det inte varit för mig. Får se hur det blir efter denna graviditet.

Vad snabbt du fick tillbaka din mens förresten efter Elias föddes.
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:13:52 följande:
    Sofy: det verkar inte vara några lätta förvärkar du har! Hoppas du ringer in igen om det blir för jobbigt! Men igår verkade de ha fullt upp...

Mabaja: va skönt att ni åkte in med Wilda! Men stackars lilla tjej! Hoppas hon mår bättre idag!

Telge: klart den lille lever! Härligt att passera "dåliga tider"!
    Hoppas hoppas, men med tanke på illamåendet från morgon till kväll som började i lördags så. Än så länge står jag ut med det.

om 8 dagar vid denna tid är det snart dax för vul 2.

Hur har det gått med klådan småland?
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:16:49 följande:
    Ego: haft en vidrig natt, har det inte varit kissepaus eller mensvärk så är det förvärkar och en massa jävla kli på magen, sovit lite, vankat lite, vilat lite och kiat som ett as!!

Ska ringa BM nu när de har teletid och KRÄVA hjälp för jag håller på att bli galen!
    Fyy stackare, en klen tröst men jag hade likadant i 5 veckor och höll på att avlida, lätt och komma åt fötterna med en stor mage i vägen
  • telgebo
    kajsalisa skrev 2011-03-07 10:18:57 följande:
    Håller med, det går alldeles utmärkt att föda barn utan profylax. Jag tyckte lustgasen hjälpte mycket på så sätt att man automatiskt fokuserar på andningen då.
    Bm på vår föräldrakurs sa att det viktigaste är inte HUR man andas utan ATT man andas så att man inte börjar hålla andan när det börjat bli jobbigt...
    Jag blev så yr och full av den så jag fixade inte lustgas, tyckte det var jätteobehagligt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 10:20:43 följande:
    Inte snabbt alls jag delammade honom och gav honom flaska så det var väl en lång period 2 dagar innan hans 2 månads dag är helt okej
    Det har jag fått med ebba och amadeus med

Jag hade kraftig mensvärk innan jag väntade ebba det var så kraftiga att jag inte kunde stå upp och jag bara höl om magen och grätt floder av smartan
    Men när ebba föddes försvn allt bort än idag känner jag inte mensens besök och den kan bara komma plötsligen
    Det är skönt iaf ..

Ja jag har inte p piller inte koparspiral ingenting men vill inte ha häller bara ta ut när det går haha
    Blir inte så lätt gravid häller Oskyldig så vi tar det som vi alltid gjort ta ut haha
    Jag tycker jag läser så många som får tillbaka mensen 6 månader eller 1 år efter barnet föddes. Jag fick tillbaka min 5 månader efter men då har den varit oregelbunden och kommit 1 gång och sedan dröjt 2-3 månader till nästa gång.

Jag ville inte ha för tätt mellan barnen så jag hade p-medel fram tills barnets 1 års dag sedan var exet sugen på syskon så då så gav vi oss på det och hade tur att det tog sig på 1 försök.

När barn 2 föddes så hade jag ju kopprspiral (som är gratis) men fick så mycket problem så efter 6 månader tog jag ut den, fick p-piller iställer men mådde asilla av dom och var inte människa så efter 4 dagar funkade det inte längre så jag la det på hyllan.

Körde med kondom men så slrvade vi 1 gång exet och jag med avbrutet så vips gravid och nu 19 månader så man undrar vad exet har för superspermier.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma