Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 13:46:30 följande:
    När jag fick ma 15 dec så sa läkaren att jag skulle vänta 1 mens innan och det gjorde jag 12 jan kom mensen tillbaks igen och jag och sambon vi pippade på men igen försök då jag var rädd hade inte smällt detta då.
    Och mensne kom inte i hela feb månad sen mars pippade vi på som kaniner när mensen kom 10 mars så pippade vi efter sen med då jag fick stegring och vipps så blev jag gravid
    ok, jag fick inga restriktioner alls att vänta, så när jag hade slutat blöda efter ma t så började jag försöka igen.

småland: Skönt att du fått Tavegyl, det lindrar kådan, men tänk på att man kan bli väldigt trött av dom.
    kajsalisa skrev 2011-03-07 13:51:29 följande:
    Nu har vi sett till både Småland, Pinklove och Sofy idag. Men var är Happi? Hon kan inte ha mer än en vecka kvar till bf va?! Är hon iväg och föder barn månntro?
    Är du här Happi? Happi?
    hon har bf den 15 mars om jag inte missminner mig, alltså tisdag nästa vecka.
    Safireee skrev 2011-03-07 13:55:51 följande:
    Nu blir det VUL på onsdag. Är nervös och förväntansfull. Har verkligen längtat till detta. Alla tre missfall har ju skett innan vecka 7 och då har ju inget gått att se vid VUL. Men på onsdag SKA jag se ett hjärta slå! Solig

Har även tagit Lergigan sedan i lördags och det hjälper mycket! Men lite småillamående är jag fortfarande och aptiten är urdålig. Har gått ner 4 kg på ca 2 veckor.... värsta bantningskuren det här! (tränade intensivt i fyra månader precis innan jag plussade men då hände inte ett skit! (åt nog för mycket mat)). Har blivit väldigt darrig och svag och igår kunde jag knappt gå utan att allt snurrade. Men idag lyckas jag faktiskt jobba lite hemifrån samt lämna på förskolan. 

Första graviditeten var inte nåt alls i jämförelse med detta. Hoppas att det klingar av snart. Har så sjukt starka symptom (vilket iofs är bra). Har varit lite sådär levande-död i två veckor nu. Rynkar på näsan 

Men nu är det mindre än 5 veckor kvar till vecka 13 och om exakt två dygn har jag sett lillkotten i magen!  
    lycka till på onsdag, jag får hålla mig till tåls till nästa vecka
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-07 14:05:18 följande:

Ok, hemma igen.. vart ska jag börja..

Pinklove; Hoppas de sätter igång på riktigt snart! Håller tummarna!

Sugar; Jag sov skitdåligt i början, vaknade alltid tidigt också, runt kl 4 ;) Sover inte bättre nu heller.. blä!

Sötfilur; Jag sover fortfarande på mage, haha! Och ang matintag, jag äter typ 1 gång om dan, 2 kanske.. skitdåligt men men :)

Färnevik; Nje, jag hoppas de dröjer nån månad till men värkarna igår verkar ha påverkat tappen mer, den har sjunkit ner.. men jag väntar tills du är klar ;) Håller tummarna imorn!!

Telge; Nej de är inte farligt o höja me 25 mkg, prova det. De är ju ingen kraftig höjning om du skulle ha för låga värden nu. Jag har gjort det flera gånger, äter inget levaxin nu dock men innan ;)

Åhh äter du inget Levaxin alls nu? Jag ska avvakta tills på onsdag och ringa kliniken och höra hur mina provsvvar ser ut sedan kanske jag testar att höja på egen hand. Men är det då 1,5 tablett som är 75 mg? Har 50 mg tabletter så det borde bli 1,5 tablett.
  • telgebo

Nej stackars lilla Vidar och jädra rs-virus. Jag kommer vara jätterädd för det när jag får min lilla i oktober om allt går bra.

Min äldsta dotter var vråldålig hon när hon var 5 månader och jag trodde hon skulle dö, flera turer till akuten med henne innan hon blev så dålig att dom äntligen tog oss på allvar och hela familjen var sjula, dottern hade haemophiluz influanzae eller hur det nu stavas och jag hade det med+ lunginflammation och exet hade också lunginflammation och sonen som annars åker på allting han var frisk som en nötkärna tack och lov.

Hoppas Vidar blir bättre snart.

Men i kvällens avsnitt så är inte odd med va? Eller?

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-07 16:17:44 följande:
    nej hon är inte med ikväll. hon kommer vara med i trailern inför avsnittet hon är med i.. :)så håll utkik i trailern om du ser henne.. dvs inte ikväll.. men framöver
    Ska hålla utkik efter Odd, det kan du lita på, det ansnittet vill jag inte missa.

Tusan kan det inte bli den 15 mars nu!!! Jag vill veta att min lilla lever och att hjärtat slår och se det med egna ögon, jag kommer gråta dåav lycka, grät i onsdags, en del spänning och nervositet d. jag är så emotioenll denna graviditet, sitter och gråter av massa saker på TV och jag kommer väl gråta ikväll när jag ser på En unge i minuten ikväll så fram med en stooor näsduk blir alltid så rörd när bebisar föds, par gifter sig och så men nu är det ännu värre gråter när folk går vidare i mello tom, ha ha, sjukt.
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 16:40:41 följande:
    Telge: jo hon på apoteket varnade för trötthet men det känner jag inte av ett dugg just nu! Tog en tablett dirrekt vid 13.30 och har nu hunnit dammsuga hela lägenheten, städat hela toa och köket. Kan tillägga att jag inte städat sedan i sommras (har städerska som kommer och städar åt oss lyx javisst!) så tydligen kan man bli pigg av tabletterna oxå! men det värsta av klådan är borta!!!!!! Klart det kliar men till en rimlig nivå, nu behöver jag inte längra sitta med en gaffel och klia!
    Gaffel? Det ska jag skriva upp när klådan kommer på fötterna och ansiktet senare i graviditeten för jag kommer garanterat få Hepatos denna graviditet med? men man kan ju önska att man ska få njuta av det nångång också och slippa den skiten för det är tortyr med den klådan.

Sjönt att Tavegyl hjälper men tröttheten kommer ju inte pang bom utan det kan ta någon dag, jag var zombie ett tag tog ju 6 om dag, alltså maxdos.
  • telgebo

Jag måste bara tipsa om en så fin låt som jag bölar påt De oskattbara av One more time

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 16:44:20 följande:
    Stackars Odd. Hoppas lillkillen piggar på sig. Vi var med Agaton på akuten många gånger när han var liten när d e isstänkte RS men sedan var det inte så. Dottern däremot har fått kruppliknande andnöd 2 gånger men då trodde de första gången att det var virus typ RS. Då var hon 2 första gången och 3 andra...... (År alltså)

Telge: Jag tror att det är på vintern det är högsäsong för RS

Sofy: Vi bor på 120 kvadrat i ett hus från 1976. Det är egentligen större men man räknar ju bara golvytan där man kan stå rak! Vi kan ju inte jämföra priset med er för vi har betalat 295 000 för det. Så vill ni köpa ett billigt hus kan ni flytta till Kramfors! För det ni får betala där nere för ett ruckel får man värsta lyxvillan här

VI har haft underbart väder och varit ute och åkt pulka idag. Jätteskönt! Nu längtar jag till påsk när vi ska till fjällen för det är underbart där uppe då om det är sol såklart!
    Ja bebis är beräknad den 24 oktober och vintern kom till Stockholm den 16 oktober förra året
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 17:49:23 följande:
    Telge: jo men det brukar väl vara mest i januari - mars kanske. Så vinter var väl kanske att ta i.... Jag är ju av uppfattningen att man inte kan skydda sig mot baciller de finns ÖVERALLT. Det blir i alla fall svårare när man får barn nr 2 och förmodligen 3:an med.....

Min käre make är ju allergisk mot både det ena och det andra och vi trodde ju dottern var det med men hon reagerar inte någonting. Sonen däremot är väldigt pollen allergisk och när hans ögon och näsa rinner så är han även allergisk mot pälsdjur Nu är jag livrädd att nr 3 ska vara mest allergisk av dem allihopa för det är inte roligt...... Alla i vår omgivning har pälsdjur. Vi ska ju åka med mina för'ldrar till fjällen på påsk så då får vi se hur det är med allergin. Ska nog se om man kan få allergitabletter utskrivet till honom.
    Jo du har rätt men har man arttros så är vintern är ett rent helvete för mig och nu då...ISGATA är ju livrädd att halka och går som en gammal tanta och omvägar och mitt i vägen där bilarna åker för att där det mindre halt.

Jo RS virus är väl kanske från november men på BB får inte syskom komma in pga RS virus under hela hösten och vintern och på södetrtälje inte alls och man får inte ens gå ner i cafeterian utan då måste man skriva ut sig först, men jag lyckades faktiskt få in mina 2 barn där när jag hade mina värkar för femtielfte gången med 3:an.

Min son han var laktoskänslig som spädbarn och dotter 1 är laktosintoerans gud vad vi fickj hålla på henne för att få dignos och fick psylbryt på dagis gennes på personalen som gav henne mat som hennes mage reagerade. Mina barn var sjuka i 1 hl månad innan 3.an föddes och dagar innan dottern föddes så trodde läkarna att det var vattjkoppor på G men det var det inte. Min yngsta dotter har varit den som varit mest sjuk, förkyld från 5 månader och konstant nästan och 5 örininflammationer på 4 månader och så magsjuka och så grädden på moset förkylningsstama och nu senast vråldålig o vattjkopppor med koppor överallt tom i hårbotten, stackars liten.

Får se hur det blir med 4an menb ge sig ut i julhandeln känns ju lagom scary med en liten 2 månaders
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-07 17:51:32 följande:
    Fast sjukdomsvinter och vädervinter är inte riktigt samma sak...  Skrattande
    kanske inte nej, men det kändes som vinter med den kylan
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 18:06:18 följande:
    Hur vet man dom fått RS ??
    tungandad va
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma