Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 10:22:39 följande:
    Telge:
    Hur blöder du nu när du inte räknar med graviditeten du har nu blödde du mkt då ?
    Har du mensvärk då med eller slapp du ?
    Hur många dagar blöder du nu då inte 12 hoppas jag

Jag blöder 7 dagar
    Jag blöder asmycket dag 2 och 3 och så mindre och mindre. Första dagen så blöder jag sådär. Blöder i 6 dagar och har ingen mensvärk alls, kan känna lite ibland. Det som stör mest är att sömnen blir fucking up när jag har den där hemska nattbindan på mig och liksom känner hur det rinner blod och det stör mig och jag sover rrent allmänt sämre strax före mens och under den. Tänkte söka för det

Nu måste jag fråga er andra gravida för jag håller på att bli knäpp på detta ,men har ni märkt att ni vkanade tidigare på morgonen när ni var nygravida? Jag vaknade idag kl 05.45 pigg, ägg, inte normalt för jag är jättemorgontrött annars, så jag fattar inte. Såhär har det varit sedan nån vecka innan jag plussade. Jag tror det är mina drömmar som är ganska röriga som väcker mig.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 10:26:33 följande:
    Sugar: Usch för illamående. Mitt kom ju tillbaks igår. Var bara ogjort att jag inte behövde spy kan jag säga.

Småland: Hoppas du fpr hjälp nu då. Det enklaste har kanske varit att hjälpt förlossningen lite på traven så bebis kommer!

Sofy: Hoppas huset är fint!
    Jag mår illa från morgon till kväll.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-07 10:39:22 följande:
    Det gjorde jag tidigare men mest på kvällen. Jag har faktiskt klarat mig på jobbet även om jag spytt både på vägen dit och hem ibland

Ser att klockan är 10.40 och imorgon den här tiden är det RUL. Jag både längtar och är jättenervös!
    Jag har inte mått såhär mycket illa i mina tidigare graviditeter att det suttit i från morgon till kväll.

Tänkte just att om 8 dagar vid den här tiden så vet jag hur in lilla bebis mår.

Det komme rgå bra på RuL imorgon Prommis Håller tummarna, du får lova att rapportera sedan när du varit där.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 10:43:10 följande:
    Okej men då är det min kropp som vill ställa sig i bättre klass haha och som fungerar som den skulle
    Får bara vara glad att den gjorde det och att den kom igång snabbt efter min förlossning
    Kommer på punkt haha snäll Fröken röd man har

Jag blöder ocskå 2 dagar kraftigare och sen normalt
    men helt regelbunden är den ju inte, 6:e förra månaden och 5:e denna gång för dig, men det är ju ganska regelbundet.

Jag hade 29 dagars cykel, Äl CD 15 och 13 dagars lutelafas, man lär sig ett och annat när man tempar med FF
  • telgebo

ingen som sov sämre som nygravid?

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 11:05:01 följande:
    denna gången ??

ebba första ligg
    amadeus 5 månader
    ma 6 månader
    elias på första försöket efter ma

min mens är regelbunden har 28 i cykel
    Fick inte du ma i dec 09? Och så blev du gravid i mars 10? Det är ju 3 månader.

Denna gången tof det 19 månader.

Började försöka i juni 09 och blev gravid i april 10, det är ju 11 månader men gjorde 7 försök totalt och på sjunde tog det sig men ledde till MA i maj 10 i v.7+1 (som jag är i idag) och sedan började jag försöka igen i juni 10 och plussade i februari 11 så det tog 10 månader.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-07 11:35:29 följande:
    Jo jag! Jag gör det fortfarande. Men nuförtiden är det oftast för att jag måste kissa mitt i natten och efteråt är det svårt att somna om.
    Jo jag vaknar också av att jag är kissnödig trots att jag kissar precis innan jag lägger mig och innan jag blev gravid så klarade jag hela natten utan att kissa på natten. Nu vaknar jag av att jag måste kissa eller att solen lyser in i sovrummet vid 06 tiden (bor i österläge) smått ittiterande, men inatt vaknade jag av röriga drömmar diskussioner på Fl, mm och så går jag upp en stund och så försöker jag somna om och det går till slut., men jag brukar annars vara trött och seg ocg kunna sova till 10 på helger.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-07 11:44:01 följande:
    Jag tyckte om min mage fram till v 38.. Sen började mina förvärkar med 3-4 min mellanrum lite varje dag... Då var det inte lika roligt att gå i fyra veckor till... Jag var ju enorm jämfört med många andra här i tråden och jag trivdes fint med den jättemagen- folk frågade mig i v 25-27 om det inte var dags att föda snart... :) Men jag längtar till nästa jättemage!

Snart är min kropp redo med för nu börjar det onda i knäna släppa, det kom i v 41 för mig och har hållt i sig i fem mån...
    Jag hade jättemage med alla mina 3 och folk frågade flera månader innan bf har du inte åkt in än? Nää svarade jag det är 3 månader kvar och minen på personerna som frågade var ju rolig att se

Räknar med att jag kommer bli enorm denna gpngen med och jag kommer få bo i mina stoooora mammamysbyxor. Mina stooora snickarbyxor gick inte på på slutet, först knäppte jag upp alla knäppar och sket i att knäppa hängslena men till slut gick dom inte över magen fick då bo o maammysbyxor och dom var på bristningsgränsen och tröjor med världens glipa såg inte inte kul ut som tur var det med mild februari 2008 i stockhokm så det gick ju ocxh sedan låg jag mest inlagd på sjukan då.

På förlossningen gick inte skjortan att knäppa över magen och ctg banden fick dom förlänga, ha ha.
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-07 12:06:45 följande:
    Sofy: alltså jag tycker det låter som om Devin tänker komma ut och se på världen rätt snart, åtminstone inte om så lång tid som en månad... (men kom ihåg ditt löfte nu! =))

EGO: I morgon är det stor dag för mig, TUL (+flöde+ctg) och igångsättningsbedömning. Jag är så nervös! Livrädd att de ska bedömma mig helt omogen och inget kunna göra... Jag vill ha ut den här ungen NU, om jag ska lyckas behålla mitt förstånd, känns det som... =/

Först psykologen 10, och sedan det här kl 11. Mitt absolut högsta önskan är förstås att jag inte ska komma hem igen förän bebis är UTANFÖR magen, men det är väl att hoppas på för mycket... Men en igångsättningstid ett par dagar senare, kanske? Det kan också vara okej...
    Lycka till imorgon.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 12:13:57 följande:
    15 dec ma + på stickan början på apil månad bf enligt mens 15 dec men enligt ul o rul sen ägglossning enligt bm 22 dec
    blödde 7 dagar efter mitt ma och ägglossningen kom 4 dagar efter mense/ma bloder
    men det r 3 4 månader mellan dec och apr men du kanske inre gjorde försök att få bebis jan feb mars då.

Jag blödde i 12 dagar vid mitt ma och 3 dagar efter blödningen slutade så visade ägglossningstestet positivt men jag vet inte om jag hade det då men positivt var det iaf och tempen indikerade på det, men gravid blev jag inte.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma