Bjornis skrev 2011-01-07 23:34:02 följande:
Coolt!

Va spännande!!
Gemigsinnesro: Vilken sötnos!!
Bebisar är ljuvliga. Så också vår son men han har två nätter nu bråkat med oss nåt så oerhört. Jag har sovit totalt 8 timmar på 2 dygn nu, allt upphackat i max 2 timmarspass. Huvudet spränger, allt jag äter rinner igenom mig och jag känner att jag oroat mig klart för att mjölken inte räcker till. Köpte bröstpump idag och fick typ inte ut nåt alls efter att Sixten ätit "klart" på ena bröstet. Jag vet att det finns lite för jag kan handmjölka fram lite men nä, typ inget. Sen fick han proväta ändå och efter att han sugit ett tag så svämmade det nästan över... Varför kom det inte ut nåt med pumpen?
Köpte nya nappar också då han vägrat ta nån av dem vi har och nu så har vi en nappunge! YEY! Tror att han vill snutta och inte är hungrig när han kinkat. Än så länge är kvällen lugn men han är halvvaken i pappas knä nu och man är lite orolig att han snart ska vakna till och skrika och göra oss svettiga igen men samtidigt blir vi starkare och mer säkra på oss själva för varje natt som går. Vi ska klara detta. Men tänk att min unge fyller 2 veckor om ett par dar. 2 veckor har han varit hos oss, känns som både förevigt och så nyss. Go är han iaf.

Åh...Sixten! Vilket fint namn!!!
det där med pumpen är...ja, vad säger man. Jag har aldrig tyckt om pumpar för de funkar liksom inte lika bra som att handmjölka. När du handmjölkar så kan du ju mer efterlikna bebisens sugteknik (de suger ju egentligen inte bara utan jobbar med gommen och tungan) medan en pump ju bara just suger. Så jag tycker inte det är konstigt alls att pumpen inte funkade...
Men vad skönt att ni har hittat en napp nu

Ja, när dem är sådär snuttiga och får i sig mat fast de är mätta kan de lätt bli lite gasiga eller överfulla och då blir man ju lite grinig, vem blir inte det liksom. Så napp är bra...sedan, har ni en bärsjal? Det kan jag rekomendera vaaaaaarmt!
*kram*