-
GRATTIS CAT79 och PÅVÄG!!!! Wooohoooooo!!!!!
-
Dumma snöskottare! Våran brukar skyffla igen våran infart! Då är jag också ute och skäller.Happiness skrev 2011-01-05 16:13:31 följande:2barnsmamma: Du och din dotter är så himla lika. Häftigt att ha enkopia av sig själv

Ego:Imorse var en stor traktor här och skövlade snö på våran gata. Han är typ 18 år killen. han har fått för sig att det är helt OK att skotta in våran brevlåda. Satt i min skrik-rosa morgonrock och fick syn på hur han fullständigt begraver våran brevlåda i snö
. Slänger på mig jackan och rusar ut..hoppar över snövallar och isklumar med morgonrocken fladdrandes
.
Jag sträckte framsidan av bäckenet på något sätt. Något ligament,muskel eller nått efter mina gasell hopp. Fick så jä..la ont så jag gick och la mig. Har ju inte haft foglossning och dylikt så jag vet inte rikigt hur det ska kännas. Skulle bara vända mig i sängen. Då bara det brakade till i hela bäckenet. Haha! Det gjorde inte ont men jag b lev ju så jädra rädd....men nu har jag ont. Kan ju för tusan inte gå. Är lip-färdig. Ska det verkligen kännas så här? Hur känns riktig foglossning/bäckenuppluckring ni som haft det?
Tur att jag ska till BM på fredag för nu vill jag veta hur den här lilla skruttan ligger i magen. Jag är hundra på att hon ligger på tvären och det är därför jag mår så illa. Hon vägrar rotera eller flytta på sig. Även om jag ligger på sidan io sängen. Går ju in i v 31 imorgon och jag tycker hon gärna får börja rotera nu. Dels för att det är så fruktansvärt obehagligt poch dels för att så som sjukvården är uppbyggd här så kan det ta en herrans tid innan man får UL för att inte prata om vändningsförsök. Det är ingen här i tråden som gjort det eller?
Har en massa frågor nu som jag känner att jag vill ha svar på. Ibland kan min BM vara väldigt seg av sig så jag hoppas hon skärper till sig imorgon. Hoppas hon kan snurra runt min lilla flicka
Men att du har så ont nu är ju inte kul. Foglossning känns liksom fram mitt på blygdbenet och bak i svanken, men kan också kännas på sidan strålandes ner i benen. Sedan kan man känna (jag gör det i alla fall) hur det poppar ur och i plats när jag rör mig....INTE skönt!
Tänk på att röra dig symetrisk nu när du har ont i beckenet. Alltid benen ihop och inga vridande rörelser, sitt .
absolut inte i skräddarställning och undvik att ha benen i kors. Hoppas din BM på fredag kan ge dig fler tips.
Och angående bebisens läge. I v31 har de små liven fortfarande så mycket plats (särskillt när man inte är förstföderska) att det är helt OK att dem ligger lite hur dem vill. Visst är det obekvämt när de ligger på tvären, men det är absolut ingen fara eller brådska med att vända sig rätt, jag lovar!
*kramar om* -
Min mage har nog sjunkit rejält för när jag hämtade lilleman på förskolan så var det första en av pedagogerna sa "OJ vad din mage har sjunkit ner, nu är det inte långt kvar va?"
Gör ju inte att jag blir mindre nojjig att vi kanske inte hinner till igångsättningen. Tycker att min mage sedan igår har kännts mycket mindre och lillebror buffar inte på som vanligt. Han är aktiv, så det är inte att han inte märks, han märks bara lite annorlunda. Och så kände jag själv på tappen och dels känner jag huvudet så han har verkligen borrat ner sig och sedan tappen, den känns ju nästan borta.
Tycker att det känns lite tidigt allt det här...
-
Man kan känna tappen med ett finger, men det kan vara svårt om den är högt upp och om man inte har någon övning. Jag har haft spiral (3 stycken) och då ska man känna efter snöret efter varje mens, så jag har fått lite övning.färnik skrev 2011-01-05 17:36:05 följande:Förstår det! Hoppas han stannar ett tag till, men det låter ju onekligen lite misstänkt.
Hur känner man på tappen själv? Jag har nog dålig kroppskännedom eller något, jag har inte en aning om den saken.
Och att man kan känna huvudet!? *förvånad*
Tappen ändrar karaktär beroende på vart i cykeln man är, och är man gravid så känns den annprlunda också. Som gravid brukar den vara svårare att hitta då den är högt upp och lutar bakåt. då känns den som en nästipp ungefär, med en grop i mitten. Min tapp känns mjukare än en underläpp och är som sagt nästan borta med ett hål i mitten eftersom jag börjat öppna mig (1cm ungefär enligt BM i måndags, men då fannt det ca 3cm kvar av den enligt henne och det känner jag att det gör det inte nu)
Huvudet på bebisen känns som en hård boll genom vävnaden liksom...svårt att förklara, men det känns och det är ingen tvekan på att det är just huvudet
-
Vilken knasboll..."skön lirare" Haha!needtobreathe skrev 2011-01-05 17:43:48 följande:Jaa, sist jag va inne på julafton hade jag en skitbra barnmorska OCH läkare! Som tog sig tid, tittade med både VUL, UL o lyssnade på hjärtat samt gjorde en vanlig undersökning.
Igår vare liksom en läkare som va "ball". Enligt honom själv då, kändes så iallafall. Kom in, slängde sig i fåtöljen me armarna i kors o ba "Jahapp, va äre för fel på dig rå?" EH? Så frågade han om min blödarsjuka och så sa jag att ja skulle till spec mvc på fredag, då sa han att läkaren jag ska träffa är "En jävla skön lirare.." hm, ok. Va bra? Haha. Han kändes jättestressad och tog sig inte alls tid o förklara eller undersöka mig, inte alls. Ok, jag är inte öppen nerifrån - skitbra. MEN de är ju knappast de enda dom ska kolla, dom ska ju kolla me VUL för o mäta tappen igen, se om jag öppnat mig uppifrån, om den är hård eller mjuk, göra någe åt alla mina SD jag har, typ skriva ut bricanyl eller någe. Men nä, "Kom tillbaka om de blir värre". Vadå, jag gjorde ju nyss de? Men vafan hjälpte de då? Inte ett jävla skit.
Nä, bra att du ska till SpecMVC på fredag, där får du den vård du ska ha!
*kram* -
GRATTIS VÄNNEN!!! Och vilken "liten" goding du bakade då!!!! ÅÅHHH han är ju ljuvlig!!! Skönt att allt verkar ha gått bra också, trots moderkaksbiten. Du låter nöjdPåvägMotSyskon skrev 2011-01-05 19:42:05 följande:
*bamsekram* -
Nä, har faktiskt inte ringt till dem, men tänker göra det i morgon om det fortsätter. Då är mannen min ledig och allt känns lite mindre stressigt...acure skrev 2011-01-05 19:41:09 följande:Odd: tänker på dig. Förstår att det känns konstigt men lillebror kanske känner sig färdig nu. Har du ringt till förlossningen och hört vad de säger? Stor kram
Nu ska vi titta på film
*kram på dig med* -
Men vilken liten gooooding! Och vilket fint namn ni har valt!!!Cat79 skrev 2011-01-06 11:24:02 följande:
Vår älskade Lovis 5 dagar gammal
Vet du vad vår lilleman sa när han såg bilden nu på er Lovis? Han sa "krama!" och så kramade han datorn
*kramkram* -
Stora stora kramar till dig! Förstår att du känner dig less nu *kram*Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-06 15:20:34 följande:Ännu mera suck, slemmiga flytningar nu... Har bara haft vattniga innan... 31+4 idag....
PS:slemmiga flytningar kan man ha, helt normalt
-
Åh jag är sååååå tröööööött!!!
Jag vet att mitt hb är det lägsta jag någonsin har haft och det är därför jag är så trött, men jag vet inte alls vad jag ska göra nu. Jag har 2 alternativ...
1. Låta det vara precis som det är och då kanske få sluta med Trombylen i tid
2. Äta vitaminer med järn i för att höja mitt hb igen, men då helt klart äta Trombylen ända till förlossningen
-alternativ 1 innebär att jag förblir supertrött till förlossningen, men att jag kommer få ta eda som bedövning och blödningsrisken för min del minskar
alternativ 2 innebär att jag blir piggare, men förblir lättblödande pga Trombylen och förlossningen kommer bli som hittils planerat helt naturlig
Magen känns annars lite lugnare igen, men hela min kropp känns ur balans och ja...bara skittrött.