• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 22:12:02 följande:

Flickor nu säger jag godnatt och sov gott nu hehe det kommer inte jag göra herregud haha kl 7 ska vi upp i morgon och lämna barnen på dagiset kl 8 och sen ÅKER vi !! puss o kram hör av mig sen jag kommer hem igen

Lycka till! KRAM
  • Cat79

Snart får Mabaja lite mer besök i tråden som fått barn Flört En och en kommer med stormsteg. Hoppas allt är bra med dig och din lilla familj. Kram

• Muffe80

Haha, när jag vaknade i morse hade jag gått upp ett kilo och magen putade ut massor, nu syns det verkligen i mina kläder på jobbet

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-07 08:11:43 följande:
    Haha, när jag vaknade i morse hade jag gått upp ett kilo och magen putade ut massor, nu syns det verkligen i mina kläder på jobbet
    HAHAHA!! Ja nu kommer de serru ;) Vilken vecka? Ny bild tack!! :D
  • Muffe80

V 20 på lördag enligt RUL, men v 20 i går enligt mig

Kommer en ny bild nu i veckan!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-07 08:21:00 följande:
    V 20 på lördag enligt RUL, men v 20 i går enligt mig

Kommer en ny bild nu i veckan!
    Okaj! :D Så hmm.. 18+ (?) Eller är ja ute o cyklar då?

Bra! :)
  • Muffe80
    miraclee skrev 2010-12-07 08:28:53 följande:
    Okaj! :D Så hmm.. 18+ (?) Eller är ja ute o cyklar då?

Bra! :)
    Jag får väl gå efter RUL så då blir det 18 + 3

Jag är huuuungrig!! Magen bara skriker efter mat, men det går inte att få ner ngt än för då kommer det upp...
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-07 08:59:34 följande:
    Jag får väl gå efter RUL så då blir det 18 + 3

Jag är huuuungrig!! Magen bara skriker efter mat, men det går inte att få ner ngt än för då kommer det upp...
    Okaj! :) Exakt 2v efter mig då! :) 20+3 idag!

Jag brukar inte äta på morronen.. äter väl först runt lunch typ, men äter bara lite åt gången, o tar nån näringsdryck på morronen de brukar räcka, sen dricker ja vatten i omgångar.

Jag mår mer skit om jag INTE följer mina nya rutiner, alltså sova mellan 22-05, går jag o lägger mig senare eller sover längre mår jag åt helvete, eller om jag sover lite på dan/kvällen typ. Då vaknar jag me huvudvärk o tokillamående.

Men prova köp nåra näringsdrycker på apoteket, de är iallafall något på morgonkvisten och drick de i omgångar, då har du någe o starta på. De blir liksom en ond cirkel allting, om man inte äter blir man skithungrig, o äter man då kommer de upp - samma här. Men jag är så jävla envis så jag gav aldrig upp utan körde på tills jag säckade ihop, allt för o slippa ligga inne igen haha ;) Typ soppa, milda smaker o inget starkt. Och näringsdrycker. Vatten. Allt lite åt gången.
  • Muffe80

Är dryckerna goda? Ska kanske ge dem en chans!

Nu kom kollegan idag igen och undrade hur jag mådde, sitter nämligen invirad i en filt och myser på jobbet, och FRYSER! Hon tyckte jag skulle kolla mina värden haha!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-07 09:17:55 följande:
    Är dryckerna goda? Ska kanske ge dem en chans!

Nu kom kollegan idag igen och undrade hur jag mådde, sitter nämligen invirad i en filt och myser på jobbet, och FRYSER! Hon tyckte jag skulle kolla mina värden haha!
    Jag tycker faktist det.. jag har Fresubin, Fortimel (finns både som yoghurt style & "vanlig milkshake" typ). Jag brukar dricka jordgubb, choklad är skitgod och sen citron/vanilj. Dom ska va KALLA (!!) Viktigt. Annars smakar dom inte alls lika bra. Du köper 4 st för 80 kr på apoteket, och du ber om dom i kassan :) Som sagt, drick INTE för mycket på en gång, lite i taget - annars brukar de komma upp här ;D Men dom innehåller ALLT!

Fryser gör jag också skitlätt nuförtiden, men vi får se hur mina värden är hos BM idag.. haha :) Om du känner av huvudvärk, trötthet osv kan du ju alltid äta extra järn i tablettform eller köra på blutsaft, jag brukar blanda den me apelsinjuice för bättre smak ;) Det skadar ju aldrig liksom.

Har även druckit mivitotal plus, brukar finnas i stora matbutiker eller på hälsokost- den har också alla vitaminter man kan tänka sig! Min BM som rekommenderade den. Man får lite extra energi av den.

Läkaren på kvinnokliniken rekommenderade även en promenix i frisk luft 20-30 min om dagen för o minska illamående, inte snabb takt då men bara ut o få luft o knata på i din egen takt - de hjälper faktist lite :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma