• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Stort grattis på 30-årsdagen Havsklippan!!! Välkommen till klubben på andra sidan 30-strecket... ;)

Röntgensyrran; Skönt att allt såg bra ut. Blir uppdatering sent ikväll för min del eller möjligtvis imorgon. Ska till bm halv fem och sen direkt till sista föräldragruppen efter det...

• Pancakes
    mallanis skrev 2010-12-06 11:22:24 följande:

EGO- VUL i morgon och jag är lika nervös som tidigare....åhh vad jag hoppas allt ser bra ut! Hade ju tänkt att vänta med att berätta på jobbet till v 18.... men om allt ser bra ut i morgon så tänker jag berätta nästa vecka för chefen...  Var på julfest i helgen och "körde" hade kläder som inte kunde avslöjat mig men ändå kom det komentarer från mannens kollegor..... jobbigt när man inte vill berätta än....
    Åh, är det VUL-dags igen. Spännande! Är det nummer tre? Vad roligt! Men gör de inte UL nu, eller varför gör de VUL? Ser man bättre så?

Jag har inget förrän RUL i vecka 19 nu. Är också i vecka 15 och senaste UL var för två veckor sen. Har försökt vara ganska lugn sen dess ändå och har berättat på jobbet nu. Läskigt...
  • Pancakes

Usch, nu nojar jag mig igen..  Sorry äckelvarningen men har haft väldigt skumma flytningar idag. Först alldeles vattniga som om man läcker fostervatten eller nåt och sen massa slem, precis som vid ÄL-flytningar. Och inte bara lite utan mycket, precis så där som det blir vid ÄL. Normalt?

• Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-06 13:27:51 följande:
    Usch, nu nojar jag mig igen..  Sorry äckelvarningen men har haft väldigt skumma flytningar idag. Först alldeles vattniga som om man läcker fostervatten eller nåt och sen massa slem, precis som vid ÄL-flytningar. Och inte bara lite utan mycket, precis så där som det blir vid ÄL. Normalt?
    Allt är typ normalt i en graviditet, speciellt flytningar! :) kolla inte på dem, är du orolig att det är fostervatten så sätt på en binda och känn efter om det lägger sig ovanpå eller åker ner i bindan.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik
    Pancakes: med största sannolikhet normalt! Mina flytningar har också varit rikliga och väldigt varierande under mina graviditeter!

EGO: Fick just ett samtal från FK. Min sjukskrivning är godkänd! Skrattande Visserligen bara fram till 19:e december, sedan krävs nytt läkarintyg, men ändå, när de väl har godkänt det en gång så borde det ju inte vara ett problem sedan heller, om jag fortsätter må dåligt!
  • PåvägMotSyskon
    det är nog väldigt normalt. Jag har haft väldigt varierande flytningar under hela graviditeten kan jag lova. Å på sista har de varit vattnig-aktigt lite.. o jag är i v37, då kan man ju aldrig veta om det är fostervatten på riktigt o vattnet sipprar? men man känner de på konsistensen om det är vatten.. jag har 1 vattenavgång bakom mig vid samt 1 värkavgång eller hur man ska säga =)

Är du orolig, fråga bm, men jag är väldigt säker på att det tillhör graviditeten i sig och att dina flytningar helt enkelt är vattniga just nu en period.
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    färnik skrev 2010-12-06 13:34:38 följande:
    Pancakes: med största sannolikhet normalt! Mina flytningar har också varit rikliga och väldigt varierande under mina graviditeter!

EGO: Fick just ett samtal från FK. Min sjukskrivning är godkänd! Skrattande Visserligen bara fram till 19:e december, sedan krävs nytt läkarintyg, men ändå, när de väl har godkänt det en gång så borde det ju inte vara ett problem sedan heller, om jag fortsätter må dåligt!
    Grattis till sjukskrivningen, eller hur man ska säga. Skönt o få de godkänt då dem e så kräsna utav sig.

Själv fick man lov o ojobba till typ v 36 (slutade 29nov) å bf e ju 31.dec... men hemma nu iaf =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-06 13:38:27 följande:
    Grattis till sjukskrivningen, eller hur man ska säga. Skönt o få de godkänt då dem e så kräsna utav sig.

Själv fick man lov o ojobba till typ v 36 (slutade 29nov) å bf e ju 31.dec... men hemma nu iaf =)
    skönt att gå hemma och förbereda för bebisen och jul och allt däromkring nu innan det är dags! Jag jobbade ju till bf, men det gör jag nog inte om det blir fler barn! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Muffe80
    Har/hade samma sak :)
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-12-06 13:17:33 följande:
    Åh, är det VUL-dags igen. Spännande! Är det nummer tre? Vad roligt! Men gör de inte UL nu, eller varför gör de VUL? Ser man bättre så?

Jag har inget förrän RUL i vecka 19 nu. Är också i vecka 15 och senaste UL var för två veckor sen. Har försökt vara ganska lugn sen dess ändå och har berättat på jobbet nu. Läskigt...
    Japp nummer tre... jag tror iaf att det blir ett VUL? Vet faktiskt inte... får se i morgon? =) När du tog senaste vul så var du ju i v 13 så det är ju en milstolpe... när jag var senast så var jag i vecka 10.  Men ser det bra ut nu ska jag börja hoppas!
    Apråpå flytningar så är mina också konstiga och varierar massor....

Har ni andra gjort VUL i v 15 eller UL?

Muffe - hur är allt med dig idag då?
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma