• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-07 16:24:12 följande:
    Jag är värre...176 dagar kvar Flört

Har precis fått reda på att vi får julbonus! Hurra! Kan väl behövas nu antar jag. Vad kostar en barnvagn egentligen? Multum eller hur?
    Ja de är ju inte billiga direkt. Men det finns många fina på blocket som ser ut som sprillans nya :)
  • 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2010-12-07 15:44:40 följande:

Är det Danmark eller Norge eller var bor du nånstans? Låter ju jättehärligt!

Bor i danmark søger bara bøsta støllet
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • PåvägMotSyskon

jobbigt me så lång tid kvar. MEN vi alla har varit där, o tro mig, de går fortare än man tror!!!!

Så njuut nu =)

Ja har 13 dagar till spec mvc tiden då vi ska kolla tillväxt + hinnsvepning som kan göra så bebis kommer, de gjorde de sist =)  Men annars har jag 24 dagar till mitt riktiga bf

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • mallanis

2 barnsmamma- Åh vilket bra besök åhh så kul att få bebisen i morgon!!! Och åhhh så spännande det blir att se bilder och höra vikten!!!

Jag har varit på VUL idag OCH TRÅDEN DET BOR EN MÄNNISKA I MIN MAGE!!!! läkaren sa att hon först skulle kolla själv på skärmen och så satt hon där och log ett tag innan vi fick se!! Kändes så skönt när jag såg det och hon sa att allt såg bra ut, glömde be om bild men var bara så lättad! Nu ska jag försöka hoppas att det blir bebis, konstigt att man inte ska fatta att det är en bebis där inne förrän man är i 14+1?!

Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-07 16:24:12 följande:
    Jag är värre...176 dagar kvar Flört

Har precis fått reda på att vi får julbonus! Hurra! Kan väl behövas nu antar jag. Vad kostar en barnvagn egentligen? Multum eller hur?
    åååh jag vill bli gravid! Flört Jag saknar det! Är så avis på er även fast jag är så oerhört stolt och glad över att ha kommit till "andra sidan"... Får vänta till i vår innan vi hoppar på "bebisbakande" igen!

vår Emmaljunga Duo Edge inkl. skötväska gick på 8550... :) Men då har jag räknat med att använda den till Wilda slutar med vagn... :)

Lite info om mammalivet: Idag hade vi föräldraträff. Wilda var yngst men absolut STÖRST... De andra bebisarna var ju sååå små... Sen har jag nog hittat en promenadkompis med! :) Hon fick barn på vårt bf! Så hennes Vendela är 10 dagar äldre än min Wilda. :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    mallanis skrev 2010-12-07 17:51:33 följande:
    2 barnsmamma- Åh vilket bra besök åhh så kul att få bebisen i morgon!!! Och åhhh så spännande det blir att se bilder och höra vikten!!!

Jag har varit på VUL idag OCH TRÅDEN DET BOR EN MÄNNISKA I MIN MAGE!!!! läkaren sa att hon först skulle kolla själv på skärmen och så satt hon där och log ett tag innan vi fick se!! Kändes så skönt när jag såg det och hon sa att allt såg bra ut, glömde be om bild men var bara så lättad! Nu ska jag försöka hoppas att det blir bebis, konstigt att man inte ska fatta att det är en bebis där inne förrän man är i 14+1?!
    Jag fattar fortfarande inte, 20+3 ;) Och då sparkar han o härjar runt för de mesta.. går trögt däruppe i skallen trorja, haha!

GRATTIS förresten!! ;) Mys!!
  • Happiness

2barnsmamma: Jag kommer tänka på dig imorgonbitti kl o9.00. Tråden rikgt dallrar av spänning. Önskar dig ett stort Lycka till och våra vänner damskarna verkar göra allt för att ni ska få en sån fin upplevelse som möjligt.

Jag var på Aarhus rikshospital...inte långt ifrån där du befinner dig .  Imorgon har du Elias hos dig. Kram {#emotions_dlg.flower}

• Mabaja
    mallanis skrev 2010-12-07 17:51:33 följande:
    JAg sa ju det att det blir tredje gången gillt för er! Nu blir det bebis i stugan! Tjohoo! Stort stort grattis! Du ska bli FÖRÄLDER i sommar! Ååååh vad jag blir glad för din och din mans skull! Det här har ni verkligen förtjänat!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Happiness

Grattis Grattis Mallinis {#emotions_dlg.flower} ja visst är det en underbar känsla. Nu ska du bli mamma..

Soffan: Din hjärna kommer få det jätte svårt att förtränga graviditeten när magen är stor som en badboll, det är omöjligt att dra upp stövlarna, halsbränna som en eldsprutande drake, främmande människor som beundrar och klappar på badbollen, bristningarna, dubbelhakan, groparna på låren, ischiassmärtor från yttre rymden och bäcken  skrangligare än underedet på en  gammal Amazon. Då är du 100 procent gravid både till kropp och själ

• miraclee
    Happiness skrev 2010-12-07 18:19:30 följande:

Soffan: Din hjärna kommer få det jätte svårt att förtränga graviditeten när magen är stor som en badboll, det är omöjligt att dra upp stövlarna, halsbränna som en eldsprutande drake, främmande människor som beundrar och klappar på badbollen, bristningarna, dubbelhakan, groparna på låren, ischiassmärtor från yttre rymden och bäcken  skrangligare än underedet på en  gammal Amazon. Då är du 100 procent gravid både till kropp och själ
    HAHAHAHAHAHAHA!!!!

Tack.. verkligen.. tack ;) De va fina, stöttande ord! Hahaha! Så himla rolig Skrikandes
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma