• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Ja, det är trist... jag försöker verkligen, men det är bara spyor för hela slanten, och massa oro för att det inte ska gå vägen denna gången heller. Fortfarande, trodde det skulle bli bättre med tiden men...

Vår dotter tycker det ska bli jättekul med syskon, hon har väl tjatat om det i snart 2 år, att hon vill ha en lillasyster. Alla kompisarna på dagis har ju hunnit få både ett och två syskon sedan hon började där vid 2 års ålder. (hon fyller 5 i vår) Så hon väntar och längtar jättemkt, antagligen nästan lika mkt som jag.

• Pancakes

Tack för filmtipset Mabaja! Och tack ni andra för tips om vad man ska packa i väskan. Jag har ju väldigt långt kvar men ändå :)

Röntgensyrran, vet inte om du skrivit det men ska bebisens pappa vara med på förlossningen eller ska du ha med dig någon annan?

• Pancakes

Färnevik, så trist att du mår dåligt!!! Usch, vad många det är i den här tråden som mått dåligt. Kramar till er alla!

• PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 12:21:48 följande:
    Vi fyndar som bara den. Jag fyndade en fleeceoverall till bebisen på tradera. 12:- men 45:- i frakt så det blev sammanlagt 57:- Ska se om jag hittar nån bild på den. Den är rosa och röd randig i strl 56, min svärmor har nämligen sytt en fleeceoverall hon med men i strl 62-68 eller nåt. Kan ju vara bra att ha 2 st ifall det skulle ske nån olycka :) Jag tänkte enbart köra med fleeceoverall, då jag har vinteråkpåse i barnvagnen. Tänkte att det blir nog lite väl varmt annars.

Du har ju två barn sedan innan så nog har du mer erfranehet än mig alltid :D hahahahaaa...
    tack för tjpset =) JO men mina barn e födda på en annan del av året =) eller en i slutet av mars, en i mitten på maj.. å då va de ju inte riktigt samma sak =)))

Nu är de ju en nyfödd o man blir ju så velig... e väl lika velig nästan me pojkarna hihi

Sen tänkte ja mest vägen hem från bb vad som ska på.. har också åkpåse eller heter de mjuklift e APdålig på det där.. men den e lik ODD´s som e stabil me kanter som man kan bära
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-07 13:26:42 följande:
    Tack för filmtipset Mabaja! Och tack ni andra för tips om vad man ska packa i väskan. Jag har ju väldigt långt kvar men ändå :)

Röntgensyrran, vet inte om du skrivit det men ska bebisens pappa vara med på förlossningen eller ska du ha med dig någon annan?
    Både han och min bästa väninna ska vara med :) Så det blir nog bra.
  • Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 13:47:36 följande:
    Både han och min bästa väninna ska vara med :) Så det blir nog bra.
    Vad skönt :)
  • 3 barns mamma84

Hej Flickor
    Vi pratade med en sjuksyster en barnsmorska en läkare och en narkosläkare
    Herregud vilken tid vi åkte in klockan 09.00 och vi var klara kl 13.30
    Mina kläder ligger klart på sängen i mitt rum och är inskriven och sambons kläder med till op rummet.
    Nu är vi hemma och jag ska fixa min väska tycker nu att det börjar bli dag Tungan ute
    Fick ta blodprover och lyssna på elias hjärta och vägde mig och jag vägde 83 kg
     (kan till lägga det är inte jag som väger utan han)
    Hahaha

Vi ska vara inskrivna kl 09.00 och blir kopplad till kateter dropp får tabletter innan snittet och blir bedövad med spinalbedövning Eda liknande
    Och luft hahaha heter något konstigt på dk
    Sen ca kl 10-11.00 tittar vår Elias ut till värdenGråterSkrattande

Juste andra underbara regler haha i sverige när amadeus kom ut gick man ut och klädde och vägde och jag låg upp uppvaket ca 3-4 timmar och kom ner på BB
    Men här när elias kommer ut så blir han bytt och vägd och torkad i samma rum som jag och sen sitter sambon med elias med MIG till man tar mig ner till BB med sambon och elias
    UNDERBART !!!!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 14:31:53 följande:
    Hej Flickor
    Vi pratade med en sjuksyster en barnsmorska en läkare och en narkosläkare
    Herregud vilken tid vi åkte in klockan 09.00 och vi var klara kl 13.30
    Mina kläder ligger klart på sängen i mitt rum och är inskriven och sambons kläder med till op rummet.
    Nu är vi hemma och jag ska fixa min väska tycker nu att det börjar bli dag Tungan ute
    Fick ta blodprover och lyssna på elias hjärta och vägde mig och jag vägde 83 kg
     (kan till lägga det är inte jag som väger utan han)
    Hahaha

Vi ska vara inskrivna kl 09.00 och blir kopplad till kateter dropp får tabletter innan snittet och blir bedövad med spinalbedövning Eda liknande
    Och luft hahaha heter något konstigt på dk
    Sen ca kl 10-11.00 tittar vår Elias ut till värdenGråterSkrattande

Juste andra underbara regler haha i sverige när amadeus kom ut gick man ut och klädde och vägde och jag låg upp uppvaket ca 3-4 timmar och kom ner på BB
    Men här när elias kommer ut så blir han bytt och vägd och torkad i samma rum som jag och sen sitter sambon med elias med MIG till man tar mig ner till BB med sambon och elias
    UNDERBART !!!!
    Härligt att det gick bra. Låter bra att få stanna med bebis tycker jag. Vilken dag är det nu som gäller igen? Minnet är kort :)
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 14:37:43 följande:
    Härligt att det gick bra. Låter bra att få stanna med bebis tycker jag. Vilken dag är det nu som gäller igen? Minnet är kort :)
    i morgon är stora dagen i mon e jag mamma till tre Hjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma