• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Ja nu växer magen och det är såå mysigt!

Fick nyss frågan hur jag mådde och ett konstaterande att jag såg blek ut... roligt...
    Det känns som jag ändå får i mig saker, men ffrågan är om barnet tar stryk för att det inte är så mycket mat, men antar att den tar vad den behöver som alla säger

Däremot kanske man ska komma in på kontroll, det vet jag inte... ska till BM annars i januari. Vad skulle ni andra gjort?

• rontgensyrran

Stort grattis på födelsedagen havsklippan! Förstår att du är nervös inför morgondagen. Jag håller mina tummar och tår att det ska gå bra för er och er lilla bebis. Försök att aktivera dig så mycket som möjligt så går tiden lite snabbare och man kan förhoppningsvis glömma bort det för en liten stund.

Tack för all sympati tjejer, usch natten var verkligen ingen höjdare.

Kajsalisa din mage har säkert växt fint enligt kurvan. Jag nämde något om att min mage växt explosionsartat, det stämmer vågen hos bm visar idag +15 kg, redan!!!! jag har ändå snart 4 veckor kvar. Kommer nog landa på närmre + 20 kg i denna graviditeten. Bebisen har fixerat sig,hade bra rörelser, hjärtljud på 135-145. Mitt bltr var 120/70, Hb 117, Sf-mått 32,5.  Så än så länge ser allt kanon ut. Känns bra just nu :)

• 3 barns mamma84
    SkålSkål med ej alkohol och en stor kram och grattis på din stora dag som 30åring den bästa ålderSkålman kan önska sig som kvinna.
    Och jag håller tummar och tår och tänker på dig exrtra mkt i morgon hoppas du och bebisen har det bra.
    Havsklippan

Godmorgon alla morgonpigga höggravid och gravid som närmar sig höggravida tränden
    Hoppas ni alla har det bra.
    Min förskylning hmm ja jag hoppas den e på god bättrinsväg ''suck'' näsan är öm foglossning och huvudvärk (spännhuvudvärk) så inget hjälper längre har tagit alvedon med.
    Dricker tee och har fått i mig oboy och 2 makor med svamp smör GOTT och sen har jag en kall äpple jag ska ta och hugga in
    Elias i magen sover och jag kan LOVA er jag längtar snart håller jag om honomHjärtasnart håller jag om min pojk då jag äntligen har fått känna kärleken med honom oxå som aldrig kommer att ta slut!!

Idag ska jag väl ta och packa väskan eller kanske dag haha så jag ska nog göra det idag ..
    Imorgon sjukhset pirring men ja det e bara blodprover hmm inte så längtande men,men
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 10:45:25 följande:
    SkålSkål med ej alkohol och en stor kram och grattis på din stora dag som 30åring den bästa ålderSkålman kan önska sig som kvinna.
    Och jag håller tummar och tår och tänker på dig exrtra mkt i morgon hoppas du och bebisen har det bra.
    Havsklippan

Godmorgon alla morgonpigga höggravid och gravid som närmar sig höggravida tränden
    Hoppas ni alla har det bra.
    Min förskylning hmm ja jag hoppas den e på god bättrinsväg ''suck'' näsan är öm foglossning och huvudvärk (spännhuvudvärk) så inget hjälper längre har tagit alvedon med.
    Dricker tee och har fått i mig oboy och 2 makor med svamp smör GOTT och sen har jag en kall äpple jag ska ta och hugga in
    Elias i magen sover och jag kan LOVA er jag längtar snart håller jag om honomHjärtasnart håller jag om min pojk då jag äntligen har fått känna kärleken med honom oxå som aldrig kommer att ta slut!!

Idag ska jag väl ta och packa väskan eller kanske dag haha så jag ska nog göra det idag ..
    Imorgon sjukhset pirring men ja det e bara blodprover hmm inte så längtande men,men
    Åhh så spännande =) häftigt när det är planerat så man vet exakt när ens lill kommer att titta ut!  Ja det är nog tid att packa väskan *s* och hoppas du kryar på dig nu!
    Tredje gången gillt!?
  • LillaMy3

Havsklippan!!
    Hipp hipp hurra på din födelsedag. Skall dessutom hålla tummar och tår för att allt ser bra ut i morgon.

Kram

• airamanna

Hurra på din fölsedag Havklippan!!!! och liksom alla andra håller jag tummar och tår allt vad jag kan för imorgon! 
    kramar 

• mallanis

Oj sorry!  var lite snabb på posta inlägget knappen ;)

Toksnippa! Grattis!!!!!!!!!!!!!!

Havsklippan_ Grattis på födelsedagen!! Jag har inte heller börjat ta kort på magen =( v 15 idag om allt är bra....

Muffe- Det är nog ingen fara det är nog din kropp som får lida för att du inte får behålla maten ;) men det klart du ska ju inte vänta så du får näringsbrist!  Kul med växande mage! Min ser fortfarande bara fet ut =)

Happiness- Jag är egentligen inte så mycket för rosa men ÅHHHH va söt johnblund outfiten var!!

Kajsa lisa- Hoppas på uppdatering senare idag efter BM besöket!

Röntgen- Åhh vilken natt ! =( hoppas att det var trevligare hos barnmorskan!!!! =)

EGO- VUL i morgon och jag är lika nervös som tidigare....åhh vad jag hoppas allt ser bra ut! Hade ju tänkt att vänta med att berätta på jobbet till v 18.... men om allt ser bra ut i morgon så tänker jag berätta nästa vecka för chefen...  Var på julfest i helgen och "körde" hade kläder som inte kunde avslöjat mig men ändå kom det komentarer från mannens kollegor..... jobbigt när man inte vill berätta än....

Tredje gången gillt!?
  • PåvägMotSyskon
    Idag är ingen vanlig dag, för idag är det havsklippans födelsedag =) Cool

Hipp HIpp HURRAA!! =)SkålGravid
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma