• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-07 11:14:03 följande:
    Visst är det typiskt. Men då är det ju "bara" kroppen som tränar lite, så du hinner nog ner till Malmö igen Fast det skadar ju inte att packa väskan redan...det är faktiskt jul om 16 dagar

*kramisar*
    Nu är projektet packa förlossningsväska igång :D Lägger fram allt jag ska ha med mig i barnrummet, så är det bara att hitta en lagom väska till det sen när jag lyckats få fram allt .

Skitsnygg Odd, antar att det var hyfsat billigt när du säger så, men vågar mig inte på nån gissning.
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-07 11:23:43 följande:
    men vännen då. inte ska du känna dig det.. fast alla har ju sina dåliga dagar, o under mina dåliga dagar så skrev du till mig o muntra upp mig. Du får lyda dina egna goa råd =)

Min bebis hickar långt ner till vänster på sidan. Han ligger med huvudet neråt fixerad. Men bökar en del under höger sida av revbenen när man ligger på rygg... märklig känsla då jag bär så långt ner, så har ja inte upplevt de allt för ofta. =)

KOppla av med en te i soffan och mys ner dig ett tag o känn på lillbebis, för snart kommer han ut till er

*Kram*

Åh gulle dig! Ja...jag borde lyssna på mina egna råd ibland Ska fika snart och faktiskt bara vara lat idag...ja....det är väl inte så långt kvar nu egentligen...typ 49 dagar bara. ÅH jag LÄÄÄÄNGTAR!!!!! Men jo, jag borde njuta lite av magen också, detta kommer vara vår sista bebis vilket ju innebär att detta kommer vara sista gången jag kommer vara gravid i hela mitt liv!

*bamsekramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Cat79 skrev 2010-12-07 07:22:14 följande:
    Snart får Mabaja lite mer besök i tråden som fått barn Flört En och en kommer med stormsteg. Hoppas allt är bra med dig och din lilla familj. Kram
    JAAA snart får jag sällskap. Än lyser de nya mammorna med sin frånvaro. Så jag hänger här ett tag till!

Vi mår bra, Wilda har åkt på sin första förkylning så hon har varit lite arg och förtvivlad, men nu är hon piggare! Sen har vi fått hem vår vagn så nu får hon åka på barnvagnspromenader och sover gott på eftermiddagarna igen! gick inte med lånevagnen då den var så stum, vi har stötdämpning på vår så hon vaggas till sömns! :)

Hoppas att du och magen (bebisen såklart) mår bra! Kraaam!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 11:26:08 följande:
    Nu är projektet packa förlossningsväska igång :D Lägger fram allt jag ska ha med mig i barnrummet, så är det bara att hitta en lagom väska till det sen när jag lyckats få fram allt .

Skitsnygg Odd, antar att det var hyfsat billigt när du säger så, men vågar mig inte på nån gissning.
    jooo. gissa!

Angående förlossningsväskan: tänk på att inte packa för mycket Jag tror nog att jag vartendaste gång har lyckats packa ner för mycket...och då har jag packat mindre och mindre för varje förlossning 
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-07 11:33:29 följande:
    jooo. gissa!

Angående förlossningsväskan: tänk på att inte packa för mycket Jag tror nog att jag vartendaste gång har lyckats packa ner för mycket...och då har jag packat mindre och mindre för varje förlossning 
    hahahaa...kan jag tänka mig att man gör. Har tänkt att lägga min fokus på godsaker, ex burk med julmust och chokladkaka och sånt hahahahaaa....Än så länge, en Kent-skiva, 2 par trosor, 1 par mjukisbyxor, 3 par strumpor, bebisoverall i fleece, en bebispyjamas.

Jag är kass på att gissa pris. Totalt värdelös. Men kostar inte en mjuklift runt 2000 ??
  • Pancakes

Hejsan tjejer! Vilken aktivitet i tråden! Kul att det händer massor! Så avis på er som känner sparkar och sånt. Jag är så väldigt tydligt i spökveckorna så jag har absolut ingenting att rapportera. Känner mig bara pluffsig,
    +4 kg i vecka 15, känns mycket :(

Muffe, oroa dig inte för det där med broccoli och sånt. Jag tror alla gravida har för avsikt att vara sååå himla duktiga med lax och broccoli och sånt men så blir det var det blir och man får äta det som funkar. För min del har det inte blivit alls som jag tänkt mig. Äter massa kött som jag inte brukar äta annars och älskar dåliga kolhydrater i form av vitt bröd och pasta och sånt.

• Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 11:37:13 följande:
    hahahaa...kan jag tänka mig att man gör. Har tänkt att lägga min fokus på godsaker, ex burk med julmust och chokladkaka och sånt hahahahaaa....Än så länge, en Kent-skiva, 2 par trosor, 1 par mjukisbyxor, 3 par strumpor, bebisoverall i fleece, en bebispyjamas.

Jag är kass på att gissa pris. Totalt värdelös. Men kostar inte en mjuklift runt 2000 ??
    medelpris på en mjuklift ligger väl runt 800 kr tror jag...och så uppåt så klart om det är nått extra bra märke eller så. Men Phil & Teds kostar dryga 800 spänn i alla fall.

det här är en Rock Star Baby mjuklift som orginalpriset låg på 89 Euro....men den var utread för......35 Euro!!!! Haha, så med frakten från tyskland till sverige har det gått på 433 kronor bara! Hihihi, jag är så grymt nöjd! 2 veckor ska frakten ta (kanske längre nu när det är jultider) så jag räknar med att få den till mellandagarna

Låter som lagom i väskan nu förresten. En tröja till dig också och så kan jag rekomendera att ta med egen duschtvål och schampoo för det är så skönt att duscha med eget efteråt
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-07 11:37:13 följande:

och var förberedd på att du kanske inte hinner med att mumsa julmust och chokladkaka! Vi fick allt vänta till när vi kommit upp på bb. HAHA. Vi fick ju inte ens in kameran så Wilda var 2.5 timmar när första bilden togs!

Ett tips är kanske att ha med en dator eller nåt som man kan titta på uppe på bb när bebisen sover (vilket Wilda gjorde nästan hela eftermiddagen och kvällen). Är jätteskönt att kolla på film när man är lite sliten efter förlossningen.

Jag hade med mig två mjukisbyxor, ett par som jag hade under dagen på bb och ett par som jag hade när jag åkte hem! ;)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta

Nu ska vi äta lite lunch och sedan får vi fikabesök....syns sen kära vänner!

*bamsekram*

• rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-07 11:43:28 följande:
    medelpris på en mjuklift ligger väl runt 800 kr tror jag...och så uppåt så klart om det är nått extra bra märke eller så. Men Phil & Teds kostar dryga 800 spänn i alla fall.

det här är en Rock Star Baby mjuklift som orginalpriset låg på 89 Euro....men den var utread för......35 Euro!!!! Haha, så med frakten från tyskland till sverige har det gått på 433 kronor bara! Hihihi, jag är så grymt nöjd! 2 veckor ska frakten ta (kanske längre nu när det är jultider) så jag räknar med att få den till mellandagarna

Låter som lagom i väskan nu förresten. En tröja till dig också och så kan jag rekomendera att ta med egen duschtvål och schampoo för det är så skönt att duscha med eget efteråt
    Ojdå det var billigt! Skibilligt, och så snygg dessutom. Riktigt kap.

Nu har jag lagt till tandborste, amningsbehå, tandkräm och ytterligare en pyjamas till bebis, strumpor, tjockmössa 3 par byxor och lika många bodys och en mjuk filt.

Schampoo, balsam duschkräm och deo och sånt ska jag ha med också. Och kamera såklart. Funderar även på att låna min brors digitala videokamera och filma förlossningen. Det är ju för min egen del som jag vill ha videon, för att minnas sen och se hur det ser ut från en "annan vinkel" hahahahaa...Lagom nyfiken va????
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma