• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Tack underbara tjejer för era svar! Vad skulle man göra utan er!!! Det är klart man anar att det är normalt men blir lite skraj varje gång nåt "nytt" händer..

Mallanis, jamen då förstår jag att du vill göra ett till VUL. Även om man får se parveln i vecka 10 så kan man ju inte lugna sig förrän man både passerat vecka 12 OCH fått se att den lever. Efter imorn kan du också lugna dig och njuta och vara glad! För det kommer gå jättebra och du kommer se små fingrar och fötter och bli alldeles lycklig Glad

• PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-06 13:39:44 följande:
    skönt att gå hemma och förbereda för bebisen och jul och allt däromkring nu innan det är dags! Jag jobbade ju till bf, men det gör jag nog inte om det blir fler barn! :)
    vad jobbade du med då? ja va inom vården o de e tungt o inget man ska jobba me för långt in i graviditeten... =(
    Ja de e skönt o flumma runt hemma hihi.

bytt tid, Troligen så blir det om 2veckor tul & hinnsvepning om allt går som det ska..

Vill ja ha  tidigare tid så får jag ringa o kolla om de kommit in nån de dagar som är aktuell för hinnsvepning + tul.... hoppas på det.
    Snart är bebis här BabyHjärta

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-06 15:28:34 följande:
    vad jobbade du med då? ja va inom vården o de e tungt o inget man ska jobba me för långt in i graviditeten... =(
    Ja de e skönt o flumma runt hemma hihi.

bytt tid, Troligen så blir det om 2veckor tul & hinnsvepning om allt går som det ska..

Vill ja ha  tidigare tid så får jag ringa o kolla om de kommit in nån de dagar som är aktuell för hinnsvepning + tul.... hoppas på det.
    Snart är bebis här BabyHjärta

Jag jobbar som personlig assistent till en autistisk tjej. Men som sagt, nästa barn kommer jag inte jobba lika länge med! :)Då har man ju ett liv vid sidan om med!
    mallanis skrev 2010-12-06 15:18:29 följande:
    Japp nummer tre... jag tror iaf att det blir ett VUL? Vet faktiskt inte... får se i morgon? =) När du tog senaste vul så var du ju i v 13 så det är ju en milstolpe... när jag var senast så var jag i vecka 10.  Men ser det bra ut nu ska jag börja hoppas!
    Apråpå flytningar så är mina också konstiga och varierar massor....

Har ni andra gjort VUL i v 15 eller UL?

Muffe - hur är allt med dig idag då?
    Jag gjorde vul i v 8 och 13.... Ul i 12, 18, 19, 29 och 38... Hmm har jag glömt något ul nu? jag vet faktiskt inte! :) De gjorde vul i v 13 pga att jag blödde och de ville se var blodet kom ifrån och det ser man bäst genom vul. :) Kommer gå galant och du kommer få njuta av bebismage under julen! Tjohoo!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Äntligen hemma. Här kommer dagens egouppdatering; 36+3 och besök hos bm. Magen hade växt alldeles förträffligt, nästan 3 cm på tio dagar och nu är s/f uppe i drygt 34 cm. Bra blodtryck, bra blodsocker, men något låga järnvärden. Bebis hjärta 140 bpm och en total viktuppgång hittills på 11 kg. Jag alltså, inte bebis... ;)

• Happiness
    kajsalisa skrev 2010-12-06 18:35:55 följande:
    Äntligen hemma. Här kommer dagens egouppdatering; 36+3 och besök hos bm. Magen hade växt alldeles förträffligt, nästan 3 cm på tio dagar och nu är s/f uppe i drygt 34 cm. Bra blodtryck, bra blodsocker, men något låga järnvärden. Bebis hjärta 140 bpm och en total viktuppgång hittills på 11 kg. Jag alltså, inte bebis... ;)
    Oj magen växer så det knakar . Skönt att allt såg bra ut. Jag har fått börja med Niferex nu. Fast bara två kapslar i veckan. Läkaren sa att järndepåerna var låga i början av graviditeten och då skulle jag ta det i förebyggande syfte, trots att Hb ligger högt (137). Tänk att du bara gått upp 11kg helt otroligt.

EGO: Fick klartecken idag från FK att jag blir sjukskriven fram till BF 15 mars. Är väldigt lättad!
  • Muffe80

Hur mycket hade ni gått upp kring vecka 20, tjejer?

Jag har hittills gått upp ca 2 kg, tror det mesta måste sitta i magen faktiskt för i övrigt syns det inget.

Hela jobbet har påpekat att jag ser sååå blek ut och att jag måste kolla upp det... men, ja... kanske kan blekhet vara tecken på järnbrist? Är ju extremt trött också!

• Cat79

Hipp hipp hurra till Havsklippan idag. Stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Lycka till imorgon med, håller tummar och tår.

mallanis: Gjorde VUL fram till v 12 och sen UL

Kajsalisa: Du ligger ju precis som du ska och det är ju helt normalt ang järnvärdet. Imorgon ska jag till BM så då får vi se hur likt vi ligger till??? :) Så nu har ni gått på er sista föräldrargrupp? Vi ska på nästsista imorgon.

Happinsses: Kul att se dig här för uppdatering.

Pancakes: Jag har haft en hel del flytningar till och från så det är helt normalt.

Påvägmotsyskon: Vi får se när du, jag och Kajsalisa blir mammor 2010 el 2011? Spännande...

4 dagar kvar på jobbet...... så skönt!

• Happiness
    Pancakes: Jag har också haft väldigt vattniga flytningar. Det började i vecka 23. På sjukhuset sa de att innan dess är det extremt ovanligt att man läcker fostervatten. De ville ändå kolla upp om så var fallet på mig då det verkligen var blött i trosorna. Det luktade inte heller urin utan sött, lite sperma. Skulle man läcka så finns det inget att göra för att stoppa det. Som sagt BM och jag ville inte gå och undra så jag fick undersökas då kollade de fostervattenmängd med hjälp av ultraljud och en gynundersökning då de undersökte flödet från livmodermunnen. Så efter v 23 har jag haft kraftiga vattenflytningar, som fyller ett trosskydd ca. utan att det betyder något och läk.förklarade att det är väldigt vanligt. Men kolla du upp det om du fortsätter vara orolig.
  • FruW

Havsklippan - stort grattis på födelsedagen o välkommen över till "andra sidan"! Flört Hoppas du har en härlig födelsedag o att du får världens bästa present i morgon med bra testresultat!

Kram till dig o till er andra kämpar
    //Mimmi

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma