• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    kajsalisa skrev 2010-12-06 20:03:36 följande:
    Jo, nog har jag gjort 36 veckor och är inne på tredje dagen idag... :o Jag byter vecka på lördagar, dvs har gjort fulla veckor på fredagar. När byter du vecka Påväg?
    ja byter på lördagarna också. Dvs lördags va jag i v 37 (36+0) och idag måndag är jag i 36+2 å har bf nyår  enligt rul o tulFörvånad
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 20:02:16 följande:
    Tack börjar ju att gråta av din lugna fina inlägg tack ska du ha jag hoppas denna gången att när jag kommer hem så kommer jag förhoppnings viss säga
    ''fy fan detta vil jag göra 1 gång till woohooo det var det underbaraste jag någonsin gjort''
    Hoppas ..
    Borde bli bättre nu faktist.
    Ja jag säger ju det man förstår dk men när man väl ligger groggy hahaha av all medicin så är det som varm potatis i munnen och bara öööh vad sa du igen ?? Hahaha

Innan jag fick snitt på pappret så sa överläkaren till mig att om jag ville tänka igenom att ha snittet eller igångsättningen så skulle igångsättningen vara samma dag som BF dagen och då tänker man ju ALDRIG inte vill ja uppleva så en gång till o sen ta sig till op då han e förstor.
    Då sa hon näh det var bäst med att få snitt mkt tidigare och ringde upp och jag fick en tid direk.
    Alla här i Dk är imponerade av att jag får stora barn visst e jag det oxå men jag e rädd av att få det då min kropp inte kan vad som hällst får ju ont och det går likom inte hur som hällst då livmodern också ska kunna hålla i månader.
    men nu förstår dem och vet att förra gången var det så nära att dö.
    nu e jag ju självklart rädd då allt sitter i huvet o minnet men man kan inte dömma snittet man varit med om utan ge en chans till ett nytt och kanske mkt bättre
    Så e lugn men oxå rädd men FAN vad jag längtar att bara sen ligga där och bara titta på honom tror fortfarande att detta bara är en dröm

Vilken sjukhus hade du kontakt på ?
    Vi ska få snitt i hardesslev sjukhus
    vi bor i agerskov södra gyllan

Vi kommer att ta bilder haha men jag måste då be Bm att filma hela förloppet haha då sambon inte vill titta utan hålla mig i handen
    Men nu har vi bara en mobil med kamera o video så vi får se men många bilder blir det tro mig haha inte ska jag glömma att ta kort på honom inte
    att ge dig igångsättning på bf är helt absurt av läkarna. DÅ förstår jag att du valde sniti stället.

Du kommer få en jättefin välkomnande när Bus bebis kommer ut och skriker åt dig, MAMMA =)))
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • rontgensyrran

Härligt att allt var bra Kajsalisa hos bm.

Idag var exet här och lämnade katten, åååh vad jag har saknat min lille kisse. Just nu ligger han på Ines och njuter av tillvaron framför dator :)

• Muffe80

åh det är både mysigt och lite läskigt när man känner de små kickarna i magen, hihi! Det är häftigt att man verkligen vet att ngt lever där inne

I dag har varit en riktig seg och dålig dag, trötthet och illamående. Har nog fått i mig 3 limpskivor, 1 clementin, 2 morötter, lite tårta, två smörgåsar med paprika, 2 glas mjölk och lite fil med flingor.... inte direkt ngt att stå sig på va? Stackars liten i magen....

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-06 20:24:13 följande:
    åh det är både mysigt och lite läskigt när man känner de små kickarna i magen, hihi! Det är häftigt att man verkligen vet att ngt lever där inne

I dag har varit en riktig seg och dålig dag, trötthet och illamående. Har nog fått i mig 3 limpskivor, 1 clementin, 2 morötter, lite tårta, två smörgåsar med paprika, 2 glas mjölk och lite fil med flingor.... inte direkt ngt att stå sig på va? Stackars liten i magen....
    Hahaha, varje gång du skriver att du "knappt ätit något" så tycker JAG att det är massor jämfört med mig när jag mådde/mår sådär. Då har de varit typ två rostmackor på sin höjd..
  • Muffe80

Haha, ja det är olika... men det är nog för att jag är mer nojjig än dig och tycker att man ska äta frukost, lunch och middag och massa nyttiga mellanmål.. men jag är extrem säkerligen!
    alla säger ju att bebis mår bra ändå, men den b o r d e ju faktiskt sakna saker om jag nu inte får i mig något... eller hur?

Jag vill må bra på morgonen, älskar ju frukost och nu kan jag inte ens dricka ett glas vatten innan kl. 10 på fm för då kräks jag.... eller ja, jag kräks nog i alla fall iofs...

• kajsalisa

Hahaha, Påväg, förvirringen är total. Hur som helst har jag bf 1 Jan och enligt min app på telefonen är jag på 36+3 idag. 31 december är ju en fredag så jag antar att du borde byta dag på fredagar då?! Skitsamma, bebis blir det ju runt årsskiftet någon gång. Spännande, spännande!!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-06 20:36:40 följande:
    Haha, ja det är olika... men det är nog för att jag är mer nojjig än dig och tycker att man ska äta frukost, lunch och middag och massa nyttiga mellanmål.. men jag är extrem säkerligen!
    alla säger ju att bebis mår bra ändå, men den b o r d e ju faktiskt sakna saker om jag nu inte får i mig något... eller hur?

Jag vill må bra på morgonen, älskar ju frukost och nu kan jag inte ens dricka ett glas vatten innan kl. 10 på fm för då kräks jag.... eller ja, jag kräks nog i alla fall iofs...
    Haha joo, kan vara så ;) Jag har aldrig varit nån mat-människa, än mindre frukostmänniska. Men som sagt, jag vet ju att han mår bra, han var "lite tunn" sa dom på RUL men han var också lååång så det oroar mig inte heller, han lägger på sig snart :) Köp näringsdrycker på apoteket o drick lite då och då. Det gör jag nu :) Alla viktiga ämnen och goda!
  • Bev

Här inne och bara kramar om er alla!

Allt bara bra men galet trött! Tänker på er! Kram Bev

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2010-12-06 20:03:36 följande:
    Jo, nog har jag gjort 36 veckor och är inne på tredje dagen idag... :o Jag byter vecka på lördagar, dvs har gjort fulla veckor på fredagar. När byter du vecka Påväg?
    men du byter ju vecka när du är i fulla veckor, t.ex 36+0, 37+0, 38+0... så du ska ju byta på fredagar då om du har fulla veckor då. Det är ju bara att familjeliv har bf i 39+6 och sjukvården 40+0. :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma