• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Mallanis: Det är ju såååå underbart och verkligen, som Mabaja skriver, er tur nu! En liten en, det låter som det ulet vi gjorde i 17+0. Då var jag så säker på att allt skulle gått snett men så levde den. Det var en perfekt liten en och jag bara tokgrät i bilen därifrån. En tyngd som bara släppte. Lite lättare att njuta efter det! 
    Nu är det ju inte så långt till rul heller för er del?!

Jag har varit hos bm idag. SF-måttet är 37! Är ju i 37+5 idag... Bebis nästintill fixerad nu. Var ruckbar för 2 v sen. Bt var på 130/75... Kändes så där. Det har iofs stigit lite hela tiden under graviditeten. När jag skrev in mig hade jag nånstans runt 100/65. Och sen har det gradvis hoppat uppåt. Bm sa att det var normalt. Men de säger ju att allt är normalt så jag kommer fortsätta noja över havandeskapsförgiftning... 

Fick no no på att sova på rygg iaf efter att ha försökt att förklara att jag sover så dåligt och ibland vaknar upp med ont i magen, illamående och kallsvettningar. Jag som älskar att sova, hatar numera att gå och lägga mig, det är enda gången jag verkligen KÄNNER mig gravid. Det är obekvämt, jag får sura uppstötningar och ibland får jag det där skumma "ontet" i magen. När jag är uppe och går eller sitter så mår jag toppen. Skumt.

Det som var bäst var hb: 132. Utan järntabletter eller nån vitamin. Ja och bebbens hjärtljud var stabila och fina. Nu har vi lagt in lite till förlossningen i min journal (plus att vi packar med vårt förlossningsbrev) och bokat in två till besök hos bm som jag hoppas vi slipper gå på, ett i v 39+4 och ett i 40+4. 

Jag misstänker en stor unge så dags att komma ut nu!! 
  • miraclee

Justja, jag va hos BM idag.. gick kanon :)

p-glukos; 4,5

blodtryck; 100/70

hjärtljud; 155 (som sist)

han e så rolig vår lilla galning därinne! han va vaken innan hon skulle lyssna, han buffade omkring kände jag.. o när hon satte dopplern på magen hörde man bara "BOM, BOOOM, BOM" hahaha.. han låg o sparkade rejält mot den.. så hon fick stänga av ljudet o bara se hur snabbt hjärtat slog ;) lyssnade kanske 3 sek på det bara, mer gick inte. han är återigen konstaterad att vara vild.. no shit..

och så kände hon på livmodern, den va stoor sa hon! haha ;) ligger tydligen ca 2-3 cm ovanför naveln.. "ska" ligga vid naveln nu.. blir kul när vi mäter nästa gång! 

och så skickade hon iväg remiss till spec mvc för förlossningsplanering också, ska väl dit i januari i guess. då konsulteras min smärtläkare + koagulationsläkaren som jag pratade med idag, när det gäller "såna som mig" med blödningsrisken så vill dom ha planerad igångsättning och helst inte KS! gött. hon sa 2v innan, om de "inte går" så 1 v innan. GÖTT! helt plötsligt blev de massa dagar mindre o gå, haha!

• kajsalisa

Underbara nyheter Mallanis. Känner igen det där med att vara så chockad att man glömmer fråga om bild... ;)

• Cat79

Mallanis: 3:e gången gillt och nu ska det gå bra. För mig är det också 3:e gången gillt och nu ska det bli bebis!!!!

Var hos BM idag v 36+1:
    Järnvärde 127 utan tabletter :)
    Blodsocker 6,6
    Blodtryck 120/75
    Bebis hjärtslag 136
    Viktuppgång totalt + 11,5 kg
    S/f-mått 32
    Bebis fixerad!

Känns så skönt att allt visar så bra. Lite likt dig igen Kajsalisa Flört

• Mabaja

Alltså, borde vi inte göra en sån där liten gissningslista om när bebisarna kommer? Speciellt när det gäller er som ligger så tätt som 31a, 1a och 2a? Ni hade ju en i samband med att Wilda skulle komma! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84

Stort tack alla nu jävlar närmar man sig haha har till och med gjort klart MIN väska haha härligt
    Ska bara ta bort nagellacken och raka mig hihi lite så dom ser att snitta mig
    Nu ska vi äta och sen ta tablett som tar bort halsbränna och sura uppstötningar osv ..
    Sen äta ja passa på att äta jätte mkt haha innan kl 00.00 är över.
    Vi går upp kl 07.00 imon lämnar barnen och åker kl 08.00 och ska vara inne sen
    Näh nu måste jag gå men jag kommer in senare

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-07 17:55:10 följande:

2barnsmamma: Jag kommer tänka på dig imorgonbitti kl o9.00. Tråden rikgt dallrar av spänning. Önskar dig ett stort Lycka till och våra vänner damskarna verkar göra allt för att ni ska få en sån fin upplevelse som möjligt.

Jag var på Aarhus rikshospital...inte långt ifrån där du befinner dig .  Imorgon har du Elias hos dig. Kram {#emotions_dlg.flower}

ååh det var ju nära va kul haha men kan du danska ? inte jag haha bara liiiite
    Åh jag se så nervös tror fortfarande inte jag har fattat men det slår nog till när vi åker Tungan ute

Ska se till att ge er massa kort och sen berätta vikt o längd på denna lilla kille
    Vi höses i kväll men vi hörs sen igen på Lör-Sön men iaf 100% på måndag
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 19:16:10 följande:
    ååh det var ju nära va kul haha men kan du danska ? inte jag haha bara liiiite
    Åh jag se så nervös tror fortfarande inte jag har fattat men det slår nog till när vi åker Tungan ute

Ska se till att ge er massa kort och sen berätta vikt o längd på denna lilla kille
    Vi höses i kväll men vi hörs sen igen på Lör-Sön men iaf 100% på måndag
    KOmmer sakna dig nu när du ska in imorgon. men de kommer gå superbra och han kommer va danmarks sötaste kille imorgno som tittar ut

Hälsa sambo din grattis i förskott, o grattis till dig med såklart till imorgon när han kommer ut.. glöm inte BILD på mms.. hihi, LÄNGTAR =)  när du känner dig okej =)))
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • kajsalisa

Fortfarande väldigt likt Cat. Coolt. Jag har dock sämre hb än dig, trots dagliga järntabletter och lägre blodtryck, 115/70....

• Cat79
    Mamma till W skrev 2010-12-07 19:12:15 följande:
    Alltså, borde vi inte göra en sån där liten gissningslista om när bebisarna kommer? Speciellt när det gäller er som ligger så tätt som 31a, 1a och 2a? Ni hade ju en i samband med att Wilda skulle komma! :)
    Jo det hade varit skoj Flört. Har inte riktigt koll på vilka som redan vet kön?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma