• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Grattis till alla lyckade bm besök och VUL.

Är det nån som har hört något från Havsklippan??? Skulle inte hon få reda på snabbtestet idag??? Är orolig nu när hon inte hört av sig :(

• Dag och natt

Ååååh lycka till imorgon 2barnsmamma med lilla Elias!!  Äntligen är det dags!! KRAM

Och grattis mallanis till lyckat VUL!

Och tack så mycket för alla gratulationer på min födelsedag! Jag hade en väldigt trevlig dag och mycket fika så nu dröjer det innan jag äter tårta igen... inget jag ska svära på dock eftersom det står goda tårtbitar kvar i kylen Cool

Vi hade hoppats på att få svar på snabbtestet idag men det kom varken brev eller samtal så jag hoppas att vi får veta mer imorgon... Känns som att om de hade hittat något på snabbtestet borde de redan ha ringt, men jag vet inte utan det är bara mina egna spekulationer... Jag hoppar till så fort jag får ett sms/nån ringer/posten kommer så jag hoppas verkligen att vi får svar snart (läkaren sa tisdag...).

Nä nu ska jag börja avrunda kvällen och fortsätta läsa På smällen, underbart rolig bok! Glad KRAM på er alla!!

• rontgensyrran
    Dag och natt skrev 2010-12-07 22:36:21 följande:
    Ååååh lycka till imorgon 2barnsmamma med lilla Elias!!  Äntligen är det dags!! KRAM

Och grattis mallanis till lyckat VUL!

Och tack så mycket för alla gratulationer på min födelsedag! Jag hade en väldigt trevlig dag och mycket fika så nu dröjer det innan jag äter tårta igen... inget jag ska svära på dock eftersom det står goda tårtbitar kvar i kylen Cool

Vi hade hoppats på att få svar på snabbtestet idag men det kom varken brev eller samtal så jag hoppas att vi får veta mer imorgon... Känns som att om de hade hittat något på snabbtestet borde de redan ha ringt, men jag vet inte utan det är bara mina egna spekulationer... Jag hoppar till så fort jag får ett sms/nån ringer/posten kommer så jag hoppas verkligen att vi får svar snart (läkaren sa tisdag...).

Nä nu ska jag börja avrunda kvällen och fortsätta läsa På smällen, underbart rolig bok! Glad KRAM på er alla!!
    Skönt att höra från dig. Skrev precis ett inlägg innan och undrade över dig. Jag hoppas du har rätt och du slipper oroa dig och att det inte visar nåt. Håll oss uppdaterade vännen. Kram
  • 3 barns mamma84

Påvägmotsyskon:
    Du ska inte känna dig ensam kunde tagit denna dag till dig men nu går det inte men jag e nu liiiiite nervös snart e det din och ALLAS tur här inne att uååleva detta jag idag kommer att uppleva
    KÄRLEK för första gången jag träffar honom !!

Tack alla nu e jag uppe och ska ta ett bad och fixa till mig kram på er alla

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • miraclee
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-08 06:35:56 följande:
    Påvägmotsyskon:
    Du ska inte känna dig ensam kunde tagit denna dag till dig men nu går det inte men jag e nu liiiiite nervös snart e det din och ALLAS tur här inne att uååleva detta jag idag kommer att uppleva
    KÄRLEK för första gången jag träffar honom !!

Tack alla nu e jag uppe och ska ta ett bad och fixa till mig kram på er alla
    Lycka till idag!! Skrattande
  • kajsalisa

Lycka till idag 2barnsmamma. Stor kram!

• Mabaja

Sitter med nyhetsmorgon på och där berättade veterinären att är man tidigt gravid kan lussebullar orsaka missfall. Ni som inte kommit så långt, förät er inte på lussebullar är mitt tips! Saffran är tydligen inte bra för blivande foster och bebisar!

Lycka till och grattis i förskott till Elias 2barns mamma84!

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2010-12-08 09:26:11 följande:
    Sitter med nyhetsmorgon på och där berättade veterinären att är man tidigt gravid kan lussebullar orsaka missfall. Ni som inte kommit så långt, förät er inte på lussebullar är mitt tips! Saffran är tydligen inte bra för blivande foster och bebisar!

Lycka till och grattis i förskott till Elias 2barns mamma84!
    Men oj, vad trist. Nya grejer kommer upp hela tiden. LÄste det där om Godmorgon apelsinjuice häromdagen också, kan ge fosterskador stod det i DN. Bara pressa själv eller Brämhults var godkänt.

Men saffran, vad trist! Jag som precis bakat och ätit massor i helgen. Men vad menar de med tidigt gravid? Går in i vecka 16 imorn men kanske bäst att låta bli ändå.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma