• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 11:17:08 följande:
    Åhhh herregud tjejer. De som har mycket får ännu mer!!! Jag har fortfarande 80 b. Mins tuttar har inte växt nåt alls, bara blivit bredare runt bröstkorgen. Jag vill också ha BOOOBS!!!! Inte alls avis ;P
    Sötis!! Mina är inte heller så mycket större än vanligt. Ligger mellan b och c i vanliga fall och är nog typ c nu. Får se vad som händer när det är mjölkdags...
  • Muffe80

Förresten, v 21 på lördag och nu 3 stabila kilon plus på vågen Lite läskigt är det att gå upp, jag som alltid varit smal och vill så gärna bli det efteråt också. Kollar som en tok efter bristningar på magen varje dag haha!

Någon som har roligt förslag på julklapp till sambon? Har köpt saker som han önskar sig, men skulle vilja ge ngt som han inte tänkt sig att få.... kom gärna med förslag. kan ha med bebis att göra

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 11:17:08 följande:
    Åhhh herregud tjejer. De som har mycket får ännu mer!!! Jag har fortfarande 80 b. Mins tuttar har inte växt nåt alls, bara blivit bredare runt bröstkorgen. Jag vill också ha BOOOBS!!!! Inte alls avis ;P
    hahaha... jag har 75dd i vanliga fall så de har växt på bra... Innan Wilda kom hade jag 80 F så utifrån det har mjölken ökat med en storlek!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-12-14 00:41:35 följande:

Wilda är inte jätteliten längre! :) Älskade skruttfia!
    OOOJJJ!!!! Knappt man känner igen henne ju!!! Pluttan, vad hon har VUXIT!   
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-14 11:49:30 följande:
    OOOJJJ!!!! Knappt man känner igen henne ju!!! Pluttan, vad hon har VUXIT!   
    hon är jättestor! :) Upptäckte idag att HMs kläder stl 62 börjar bli för litet! :) Hon blev två månader i fredags. haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Bjornis

Oj vad ni skrivit på 1,5 timma. Pratade lite i telefon med min mor och sen däckade jag i soffan tills det ringde på och en karl som skulle köpa vårt xbox vi haft till salu. Helt yrvaken känner jag mig fortf. Men nu har vi fått in lite extra pengar och är av med lite extra grejer så det är ju skönt.
    Nu ska jag hålla mig vaken också. Haha.

Rontgen: Vilken söt lekfilt. Avancerad också måste jag säga. Jag har köpt lite röd velour och vadd och pinglor, tänkte sy nån slags skallra. Köptes innan jag gick hem på ledighet för alla sa "du kommer ju dö av tristess". Jo hejsan. Inte ens packat upp den där påsen men så hittar jag på annat att göra istället. Hehe. Som att baka å så. Mmm.. Det är godare. Och kommer ju också bebben till "nytta". Eh.

Mabaja: Å glömde ju kommentera bilden. Gud så söt hon är och det där håret!! Helt crazy. Är det efter dig eller pappan? Vår bebis kommer va skallig. Typ hela livet om det är en kille och lite flygigt hår om det är en tjej. Haha.

Ang amnings-BH
    Jag köpte min amnings-BH på LaRedoute. Jag är inte nåt fan av att ha BH i vanliga fall. Brukar köra med en mjuk topp till makens förtert, som han tjatar! Haha. Jag har alltså eg noll på koll på BH-strl men gissar på 85B men till detta köpet fick jag mäta om då ju Laredoute har franska konstiga strl men oj va skön den är. Ska beställa mig minst en till. Fick tipset från MVC att va utan bygel iaf i början. Woho. Ska öva mig på att ha BH nu. Denna är iaf mjuk.
    http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=39496&productId=249445&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-14 12:19:55 följande:

Oj vad ni skrivit på 1,5 timma. Pratade lite i telefon med min mor och sen däckade jag i soffan tills det ringde på och en karl som skulle köpa vårt xbox vi haft till salu. Helt yrvaken känner jag mig fortf. Men nu har vi fått in lite extra pengar och är av med lite extra grejer så det är ju skönt.
    Nu ska jag hålla mig vaken också. Haha.

Rontgen: Vilken söt lekfilt. Avancerad också måste jag säga. Jag har köpt lite röd velour och vadd och pinglor, tänkte sy nån slags skallra. Köptes innan jag gick hem på ledighet för alla sa "du kommer ju dö av tristess". Jo hejsan. Inte ens packat upp den där påsen men så hittar jag på annat att göra istället. Hehe. Som att baka å så. Mmm.. Det är godare. Och kommer ju också bebben till "nytta". Eh.

Mabaja: Å glömde ju kommentera bilden. Gud så söt hon är och det där håret!! Helt crazy. Är det efter dig eller pappan? Vår bebis kommer va skallig. Typ hela livet om det är en kille och lite flygigt hår om det är en tjej. Haha.

Ang amnings-BH
    Jag köpte min amnings-BH på LaRedoute. Jag är inte nåt fan av att ha BH i vanliga fall. Brukar köra med en mjuk topp till makens förtert, som han tjatar! Haha. Jag har alltså eg noll på koll på BH-strl men gissar på 85B men till detta köpet fick jag mäta om då ju Laredoute har franska konstiga strl men oj va skön den är. Ska beställa mig minst en till. Fick tipset från MVC att va utan bygel iaf i början. Woho. Ska öva mig på att ha BH nu. Denna är iaf mjuk.
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=

Även jag har fått det tipset av min barnmorska att vara utan bygel. Även nu under graviditeten, då jag fått en liten knuta i börsten vid bygelkanten i storlek av en ärta. Jag är inte orolig och inte heller min barnmorska, troligvis en mjölkgång som det blivit nåt kludd med av trycket från bygeln.

Det var inte lätt att hitta bygellösa bh:ar med vaddning i. Jagade runt i alla affärer. Jag använder ju normalt sätt alltid push med vaddning. Har man inte mycket så får man ju ge en illusion av att man har aningens mer iaf ;P Tillslut fick jag nöja mig med en bh från lindex med minimalt med vaddering. Däremot hittade jag amningsbh med vaddering, men tyckte det inte var lönt att köpa i min storlek nu, då jag troligvis inte kommer att kunna ha den sen.

Tänk så olika vi är. Jag hade aldrig gått utanför dörren i en mjuk topp isf till träning med tjcoktröja utanpå. Hade kännt mig vrålplatt!
  • Cat79

Vilken action det är i tråden :)

Mabaja: Vilket fint kort på din prinsessa, så stadig nu och är verkligen en liten tjej!
    Rontgensyrran: Är med nyfiken på de fina bilderna? Har också tagit många bra men kan inte lägga upp dem på famliljeliv? Konstigt format? Oteknisk som man är. Var också på sista föräldrargruppen idag och nu är det snart på riktigt att man själv är mitt uppe i att med förlossning, bebis, amning.....
    Kajsalisa: Sista veckan nu då?
    Smålands jänta: Skönt att du tittar in då och då men tycker synd om dig ang sängläget men vad gör man inte för bebis.
    Bjornis: Som sagt inte länge tills din tur.... inga känningar ännu?

Angående amningsbehå så köpte jag två stycken i Ullared och får se hur dem är annars får jag titta efter annat, så svårt att veta hur stora tuttar men få.

Hoppas alla får en härlig tisdag. KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma