• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Godmorgon fina tjejer!

Åh, röntgen, får jag också se dina bilder?

Vaknade i morse och mådde helt ok, ända tills jag råkade svälja lite vatten när jag hade borstat tänderna... så nu mår jag illa...! Blä! Någon mer än jag som vill ha tillbaka sin EGEN kropp utan inneboende haha?

Jag känner mig superstressad över julklappsinköp, fika hit och dit, julafton, julfest och middag med jobbet och andra saker som är inplanerade... puh. Hur ska man hinna? Vad ska man köpa? Undrar om pyret känner av detta...

• Pancakes

Godmorgon Muffe och alla andra! Trist att ni är less på att vara gravida, varför ska det vara så mycket biverkningar som inte är roliga. Jag ska vara riktigt tacksam att jag mår som jag gör. Men man vet aldrig, det kanske blir eländigare längre fram. Odd, jag kan inte fatta att det snart är dags för dig. Minns när du höll på och testa och tempa i andra tråden och det känns som igår.

Muffe, känner igen det där. Jagade också runt igår efter julklappar och nåt att ha på mig på julmiddagen. Usch, hittar inget. Provade mammajeans och mammaklänningar men det är för tidigt att köpa det. Men kan heller inte ha mina vanliga jeans. Känner mig inte nöjd med kroppen just nu, är bara allmänt pluffsig liksom. Ser inte gravid ut utan är bara tjock :(

Åh, söta Wilda! Verkligen ingen nyfödd längre, nu är hon ju en liten person ju :)

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-12-14 08:29:58 följande:
    Godmorgon fina tjejer!

Åh, röntgen, får jag också se dina bilder?

Vaknade i morse och mådde helt ok, ända tills jag råkade svälja lite vatten när jag hade borstat tänderna... så nu mår jag illa...! Blä! Någon mer än jag som vill ha tillbaka sin EGEN kropp utan inneboende haha?

Jag känner mig superstressad över julklappsinköp, fika hit och dit, julafton, julfest och middag med jobbet och andra saker som är inplanerade... puh. Hur ska man hinna? Vad ska man köpa? Undrar om pyret känner av detta...
    Japp det är såklart du får. Du finns nu i listan och kan se bilderna. Trist att må illa igen. Hoppas du mår bättre under dagen och hinner får massa uträttat! Kram
  • rontgensyrran

Mabaja, Wilda har ju blivit hur stor som helst! Fortfarande lika söt. :) nÄr jag ser hennes hår så kan jag inte sluta tänka på det som hon sa till mig som utförde ultraljudet att min bebis hade mycket hår, det kommenterade hon flera ggr under UL. Så nu undrar jag kommer hon se lite ut som din Wilda?

• Pancakes
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 09:12:45 följande:
    Mabaja, Wilda har ju blivit hur stor som helst! Fortfarande lika söt. :) nÄr jag ser hennes hår så kan jag inte sluta tänka på det som hon sa till mig som utförde ultraljudet att min bebis hade mycket hår, det kommenterade hon flera ggr under UL. Så nu undrar jag kommer hon se lite ut som din Wilda?
    Vad gulligt, en liten ulltott! Otroligt att de kan se det på UL. Kunde du också se att hon hade mycket hår?
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-14 09:14:57 följande:
    Vad gulligt, en liten ulltott! Otroligt att de kan se det på UL. Kunde du också se att hon hade mycket hår?
    Japp. Det var som vitt på bilden som rörde på sig vid huvudet. Man ser ju skallen på bilden och alla fårorna och framför det en mass vitt som fladdrar likaså på sidorna, det var tydligen hennes hår. Kommer att få ett litet hårigt monster som man kommer att behöva klämmor på från början hahaha...
  • Smålands jänta i storstaden

Varit lite off på senaste tiden. Känner inte att jag njuter av denna graviditet, jag älskar att ha detta lilla barn i min mage och jag älskar min fina mage men är ganska nere just nu då jag inte ens kan gå utanför dörren här hemma. Vilket resulterar i att jag är otroligt osocial, ja det blir en ond cirkel. Inte ens julhandla kan jag göra så jag tackat internet för hjälpen. Nu har jag fått klaga av mig men egentligen ville jag bara tala om för er att jag är här, läser varje dag men finner inte motivation till att kommentera. KRAM alla mammor!

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-14 09:24:37 följande:
    Varit lite off på senaste tiden. Känner inte att jag njuter av denna graviditet, jag älskar att ha detta lilla barn i min mage och jag älskar min fina mage men är ganska nere just nu då jag inte ens kan gå utanför dörren här hemma. Vilket resulterar i att jag är otroligt osocial, ja det blir en ond cirkel. Inte ens julhandla kan jag göra så jag tackat internet för hjälpen. Nu har jag fått klaga av mig men egentligen ville jag bara tala om för er att jag är här, läser varje dag men finner inte motivation till att kommentera. KRAM alla mammor!
    Förstår det, inte alls kul att tvingas ha sängläge. Det finns förresten en bok som ska vara kul som du kanske kan passa på att läsa. Finns att köpa på adlibris.se

Sängläge  Beskrivning:

Q är en smart, ambitiös - och gravid - New York-advokat som får inta sängläge i vecka 26 och inte lämna bädden förrän det är dags att föda ungefär tio veckor senare. Vad ska hon göra för att inte bli tokig? Detta är en humoristisk och berörande debut om vad som händer när 100 procentig aktivitet går över i - ja, vadå?

Finns mer info att läsa om boken på adlibris sida. Men den verkar himla bra, kanske kan du få dig ett gott skratt eller känna igen dig lite? :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma