• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    Happiness skrev 2010-12-14 16:07:30 följande:
    Påväg: Hade du fått tid för igångsättning annars eller hur var det?

Är tappen bara mogen så är det ju kanon om detta funkar och det gör det ju tydligen på dig eftersom du gjort det tidigare. Ja vem vet det kanske skulle vara något för mig också. man kan ju alltid be BM snällt. Men min tant vägrar nog. Hon vägrar det mesta.

Ego: Sofia trycker så himla mycket neråt nu så varje gång jag nyser ( är sjuk) så kommer det en skvätt urin i trosan. Är bara så trött på det. jag känner ju inget heller och det går absolut inte att knipa bort detta. Tradigt att hålla på och tvätta byxor stup i kvarten. Haha! Tog en always binda idag. Längtar till förkylningen gått bort för jag vill INTE ha mer KISS i trosorna. Så himla ofräscht....Ska man skratta eller gråta?
    Nej jag hade ingen igångsättningstid, då hinnsvepning funkat utmärkt på mig sist.

jag har tid på tor för hinnsvepning igen hos min bm om de ej startat, sedan har ja ju min remisstid som min bm fixat (ja ändrat datum dock på ) på måndag till hinnsvepning + tillväxtkoll, så de känns rätt bra o ha spikade tider på rad =)

Ja hon kände nu att de va moget och centrerat me huvudet/tappen, vilket den ska vara om den e mer redo =)

ja min bm sa att de inte va nå problem, bebisen e ju fullgången som hon sa, ja e idag 37+3 så då har du lite o gå på. =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Happiness
    PÅväg: Tack,,ja det ska jag hålla i åtanke Skriv så fort du börjar känna något.

Sitter här i sista stund med årets julkort. Förra året blev så här. Ska föreställa en bioposter/bioreklam. Hoppas ingen blir sur för att jag lägger in detta i Plus tråden ....Suddade bort efternamnen. Det i år blir inte lika roligt menmen jag visar när det blir klart.
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-14 16:10:46 följande:
    En till som är sjuk....ja det är INTE roligt...Har du tagit febern? Bra att de skickade hem dig. Bra att du visade upp dig. Håller tummarna att det inte är den där lunginflamationen som spökar. Skulle du till läkaren ikväll?  Att du inte kan andas är ju allvarligt. Någon form av bronkit? Vad är steget efter lunginflamation? Finns det något steg efter? hmmm....och du som har astma på det också....KRAM och Lycka till!
    Nej de är nog de enda jag kan lessna ordentligt på. Är fasen sjuk heeela tiden! Blir frisk och är i ngn vecka, sen sjuk igen. Yiho! Jag som har sämst immunförsvar innan också. Yes, 19.30 har jag läkartid, men funderar på om de ens är värt o gå till dom, ringde upp Huddinge närakut (ligger i centrum, är inte knutet till Huddinge sjkh) o bad om en tid, hon frågade va de gällde o jag berättade, då frågar hon "Vad ska vi göra då?" EH? "Ja, ni kan väl lyssna på lungorna, kolla halsen, ta snabbsänka..?" - "Jaa, de kan vi ju iofs göra.. 19.30 då" SKA JAG BERÄTTA VAD DOM SKA GÖRA? Herreminjävlagud va less jag blir. De va ju på samma ställe där idioten skrev ut fel medicin sist också, suck. Får se om de ger ngt, annars söker jag upp ngn annan imorn.

Ja, tempen låg på 39,9 efter alvedon.. jag får alltid hög feber när jag är sjuk :( Så min kropp är helt paj. Jag har astma/kronisk bronkit sen innan så hostar gör jag ju mer eller mindre alltid, men nu äre värre.. Blä!! Vill ju jobba!!
  • Bjornis
    Happi: Å vilket sött "julkort"!! Ser fram emot att få ett gäng ungar att indesigna in i nåt juligt i framtiden!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-12-14 13:44:13 följande:
    Det är lustigt det där...man vill alltid ha de man inte har och är alrig nöjd liksom. Jag BÄVAR för att få jättebröst sen och vill absolut inte ha det. Vill inte ha en mm större än jag har och tycker det är jobbigt att bh:n spänner. Nej, var glad över dina små bröst! Stora bröst är jobbigt och ser lätt vulgo ut och kommer bli hängiga sen och jag har dessutom alltid varit avundsjuka på de som kan gå utan bh och det ser bra ut!
    Jag var väldigt nöjd över mina 75DD, men nu bävar jag efter resultatet när jag slutat amma! :) Men samtidigt så tänker jag att det går ju faktiskt att ta till kniven! Men det får ju visa sig när barnaåren är avklarade! Nu har jag ju utrymme för MASSOR av mjölk! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 18:05:34 följande:
    Nej de är nog de enda jag kan lessna ordentligt på. Är fasen sjuk heeela tiden! Blir frisk och är i ngn vecka, sen sjuk igen. Yiho! Jag som har sämst immunförsvar innan också. Yes, 19.30 har jag läkartid, men funderar på om de ens är värt o gå till dom, ringde upp Huddinge närakut (ligger i centrum, är inte knutet till Huddinge sjkh) o bad om en tid, hon frågade va de gällde o jag berättade, då frågar hon "Vad ska vi göra då?" EH? "Ja, ni kan väl lyssna på lungorna, kolla halsen, ta snabbsänka..?" - "Jaa, de kan vi ju iofs göra.. 19.30 då" SKA JAG BERÄTTA VAD DOM SKA GÖRA? Herreminjävlagud va less jag blir. De va ju på samma ställe där idioten skrev ut fel medicin sist också, suck. Får se om de ger ngt, annars söker jag upp ngn annan imorn.

Ja, tempen låg på 39,9 efter alvedon.. jag får alltid hög feber när jag är sjuk :( Så min kropp är helt paj. Jag har astma/kronisk bronkit sen innan så hostar gör jag ju mer eller mindre alltid, men nu äre värre.. Blä!! Vill ju jobba!!
    Usch hoppas du snart är på bättringsvägen. Kom ihåg när jag flyttade till Malmö för ca 8 år sedan, jag var sjuk heeela tiden. Var en himla massa skit hela tiden. Jag kan tillägga att jag rökte på den tiden och sen var det ju blåsigt här på ett rått sätt som jag inte alls var van vid. Har hört det från flera andra också som flyttat till Malmö. Blåshåla! Men sen efter jag slutade och vänjde mig vid klimatet, så har mitt immunförsvar blivit bättre. Även sen jag började jobba på sjukhus, där stöter man ju på en massa bakterier och virus hela tiden, så jag tror det har gjort mig mer tolerant.

I ditt fall är det nog bristen på näring och graviditeten som gör att ditt immunförsvar är nedsatt.

Usch jag bävar redan för dagis tiden, där snackar vi mean-killer bakterier!!! Då lär man mnog vara sjuk för jämnan.
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-12-14 18:09:21 följande:
    Jag var väldigt nöjd över mina 75DD, men nu bävar jag efter resultatet när jag slutat amma! :) Men samtidigt så tänker jag att det går ju faktiskt att ta till kniven! Men det får ju visa sig när barnaåren är avklarade! Nu har jag ju utrymme för MASSOR av mjölk! :)
    Usch på tal om att ta till kniven så känns det otroligt läskigt efter den där incindenten i Polen. En svensk kvinna som fick det i morgongåva från sin man till bröllopet och det uppstod problem efter narkosen. *ryser* när jag tänker på det. Man vet ju att det är en risk med alla operationer, men ändå så är det inget som drabbar mig tänker man. Och att då operera sig för skönhet och ta risken är något som jag tänker minst en gång extra över just nu. Innan dess tänkte jag inte så mycket på det och skulle inte haft nåt problem med att korrigera lite här och där.
  • Cat79

rontgensyrran och bjornis: fina bilderna var i era gallerier. tack för tips att göra om korten, ska se om jag klurar ut det för att visa mig med....

• maria204

Vilket härligt julkort!!!!

Vad "kul" att ni pratar om bröst. Jag har 75D/E i vanliga fall och nu känns det som att de är proppade med silikon. Hårda, spända och ömma Inte alls roligt tycker jag. Det känns lite ofräscht när de inte riktigt får plats i bh:n. Och jag som bara är i v. 11!!  Jag vet att mina bröst kommer att bli enorma när jag ammar, men jag väntar gärna tills dess.

På väg mot syskon: Vad spännande! Nu måste du gå och vara ganska så pirrig va?

rontgensyrran skrev 2010-12-14 18:16:20 följande:
    Usch på tal om att ta till kniven så känns det otroligt läskigt efter den där incindenten i Polen. En svensk kvinna som fick det i morgongåva från sin man till bröllopet och det uppstod problem efter narkosen. *ryser* när jag tänker på det. Man vet ju att det är en risk med alla operationer, men ändå så är det inget som drabbar mig tänker man. Och att då operera sig för skönhet och ta risken är något som jag tänker minst en gång extra över just nu. Innan dess tänkte jag inte så mycket på det och skulle inte haft nåt problem med att korrigera lite här och där.
    Det där såg jag också! Fy vilken mardröm! 
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 18:16:20 följande:
    det är väl det som är felet på mig, jag kollar inte på sånt! :) Första jag faktiskt kommer att fixa till om det går så är det min syn. Jag ser så dåligt att jag inte kan utskilja en toarulle som står på toaletten nattetid (jag går upp utan att sätta på mig glasögon på nätterna och tänder inga lampor)... Sen när jag och Daniel tjafsade en gång så var det för att han tyckte att jag skulle hämta nånting som inte jag såg vad det var.. Hade tagit ur linserna men inte satt på mig glasögonen så det blev bråk istället! haha.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma