• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-13 22:16:58 följande:
    Vilka fin fina bilder röntgen!!
    Tack så mycket :D
  • Happiness

Skitsnygga bilder Rontgen...sen var ju din BH supersnygg. Du påminner om en gravid underklädesmodell typ. Som vanligt smal (sitt vanliga jag) med en stor kula på magen....Säger det igen orättvist. Haha! Tror ganska bestämt att det INTE blir några underklädes bilder på mig i vecka 37. man vill ju inte ansvara för de konsekvenser det kan medföra...(hjärtattack och dy)

• Happiness
    rontgensyrran skrev 2010-12-13 22:16:21 följande:
    Åhhh lyllos dig! Jag tar 2 st om dagen!!! Íngen höjdare för magen, men måste man så måste man :(
    Du har en plåtmage Rontgen...2 st om dagen för mig och det som kommer ut där bak, skulle vara svart som natten....hemorojder here we come.
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-13 22:13:11 följande:
    Är det samma BM som mätt dig hela tiden? Alla mäter ju olika.
    Nä, det är det ju inte....åh, hoppas det är så då för jag tycker allt att siffrorna är lite skrämmande. Fast tittar jag på vikten så blir jag inte förvånad...har vid alla mina förlossningar vägt ca 92 kilo...och det väger jag ju också redan nu. Jaja...stor bebis eller liten är ju skit samma...bara det blir en levande bebis

Funkar det med 2 stycken Niferex i veckan? Jag vill inte ta niferex för jag mår verkligen inte bra av dem. inte att magen kraschar eller så som det gör för dem flesta andra, utan jag blir skakig, får huvudvärk och allmän sjukdomskänsla....helskum. ska som sagt prova leverpastejen först, tror faktiskt att det räcker

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-13 22:18:41 följande:
    Skitsnygga bilder Rontgen...sen var ju din BH supersnygg. Du påminner om en gravid underklädesmodell typ. Som vanligt smal (sitt vanliga jag) med en stor kula på magen....Säger det igen orättvist. Haha! Tror ganska bestämt att det INTE blir några underklädes bilder på mig i vecka 37. man vill ju inte ansvara för de konsekvenser det kan medföra...(hjärtattack och dy)
    hahahhahahaa...underklädes modell. Jo jag tackar jag :D Jag hävdar dock fortfarande att jag har gått upp 15 kg förra veckan och är dösvullen om benen och händerna. MEN med rätt kamera, vinkel och svartvitt så kan vem som helst se bra ut :) Sen så klart en bra vännina som säger ifrån när man gör konstiga miner eller ligger osmickrande.

Såklart du ska ta några fina foton på dig! Du kommer att bli hur het som helst! Jag har ju sett tidigare bilder på dig och de har ju vart kanonfina juh!!! Hjärtattack av snygghet!
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-13 22:21:32 följande:
    Nä, det är det ju inte....åh, hoppas det är så då för jag tycker allt att siffrorna är lite skrämmande. Fast tittar jag på vikten så blir jag inte förvånad...har vid alla mina förlossningar vägt ca 92 kilo...och det väger jag ju också redan nu. Jaja...stor bebis eller liten är ju skit samma...bara det blir en levande bebis

Funkar det med 2 stycken Niferex i veckan? Jag vill inte ta niferex för jag mår verkligen inte bra av dem. inte att magen kraschar eller så som det gör för dem flesta andra, utan jag blir skakig, får huvudvärk och allmän sjukdomskänsla....helskum. ska som sagt prova leverpastejen först, tror faktiskt att det räcker

*kram*
    Jaha det visste jag inte, att man kan få sånna jobbiga biverkningar av järn. Usch då! Nä då förstår jag att du vill hålla dig till leverpastejen

Vi kommer få levande bebisar ODD...vad säger du ska vi inte fixa var sin till? Som en slutkläm? Jag som gammal tant och du som 6 barnsmor? Nä jag ska inte fresta mig själv...men man är ju faktiskt lite sugen.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-13 22:20:32 följande:
    Du har en plåtmage Rontgen...2 st om dagen för mig och det som kommer ut där bak, skulle vara svart som natten....hemorojder here we come.
    Det är det med :/ Jag kan väl säga som så att toalettpappret går åt mer nu än när vi levde två i detta hushållet Tyst

Min mage är definitivt inte av stål...jag slarvade mycket med dem pga att jag hade så mycket problem och fick då som straff äta dubbeldos då mitt hb sjönk till 105.
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-12-13 22:25:23 följande:
    Jaha det visste jag inte, att man kan få sånna jobbiga biverkningar av järn. Usch då! Nä då förstår jag att du vill hålla dig till leverpastejen

Vi kommer få levande bebisar ODD...vad säger du ska vi inte fixa var sin till? Som en slutkläm? Jag som gammal tant och du som 6 barnsmor? Nä jag ska inte fresta mig själv...men man är ju faktiskt lite sugen.
    nääähäääää du kära Happiness, vill du ha en till så varsågod, men här blir det stopp efter denna

Haha, jag längtar efter att inte vara gravid längre, kunna röra på mig, träna upp min slitna kropp...PROMENERA...ha min kropp för mig själv igen....bara få tillbaks min ork! Jag tycker inte det är kul att vara gravid längre och räknar jag med alla mf som vi fått på raken så har jag varit gravid i över 1 år nu....nä, iiiiiiinga fler barn efter denna.

Sedan vet jag att jag kommer att sakna magen den dagen minnet sviker, men den bebislängtan får jag ta hand om då. Just NU känns det att vi är MYCKET färdiga med detta
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran

Då har även majmamman08 fått sin bebis. Kom idag läste jag i en annan tråd. En liten Albin. Har fyllt i uppgifterna i våran BF lista. Nästa på tur är du Bjornis :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma