• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-12-14 12:26:50 följande:
    Vilken action det är i tråden :)

Mabaja: Vilket fint kort på din prinsessa, så stadig nu och är verkligen en liten tjej!
    Rontgensyrran: Är med nyfiken på de fina bilderna? Har också tagit många bra men kan inte lägga upp dem på famliljeliv? Konstigt format? Oteknisk som man är. Var också på sista föräldrargruppen idag och nu är det snart på riktigt att man själv är mitt uppe i att med förlossning, bebis, amning.....
    Kajsalisa: Sista veckan nu då?
    Smålands jänta: Skönt att du tittar in då och då men tycker synd om dig ang sängläget men vad gör man inte för bebis.
    Bjornis: Som sagt inte länge tills din tur.... inga känningar ännu?

Angående amningsbehå så köpte jag två stycken i Ullared och får se hur dem är annars får jag titta efter annat, så svårt att veta hur stora tuttar men få.

Hoppas alla får en härlig tisdag. KRAM
    Då är du med tillagd :) Jag fick ändra om storleken på dem för att de tog för mycket plats. En bild får ju inte vara större än 2 mbit??? Usch jag är så dålig på data termer, men jag vet att de inte fick vara större än 2 nåt iaf...hahahaha..de flesta av mina bilder jag tog var ju på 4 så då kopierade jag samt beskar bilderna och sparade om dem i en annan mapp. Så funkade det :) Är nyfiken på att se dina bilder. Hoppas du lyckas få in dem!
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 12:26:00 följande:
    Även jag har fått det tipset av min barnmorska att vara utan bygel. Även nu under graviditeten, då jag fått en liten knuta i börsten vid bygelkanten i storlek av en ärta. Jag är inte orolig och inte heller min barnmorska, troligvis en mjölkgång som det blivit nåt kludd med av trycket från bygeln.

Det var inte lätt att hitta bygellösa bh:ar med vaddning i. Jagade runt i alla affärer. Jag använder ju normalt sätt alltid push med vaddning. Har man inte mycket så får man ju ge en illusion av att man har aningens mer iaf ;P Tillslut fick jag nöja mig med en bh från lindex med minimalt med vaddering. Däremot hittade jag amningsbh med vaddering, men tyckte det inte var lönt att köpa i min storlek nu, då jag troligvis inte kommer att kunna ha den sen.

Tänk så olika vi är. Jag hade aldrig gått utanför dörren i en mjuk topp isf till träning med tjcoktröja utanpå. Hade kännt mig vrålplatt!
    Jag älskade BH:ar när jag var yngre, jag vill inte ens tänka på hur ofta jag köpte ny nr jag var typ 15-20. Oj, vad mina pojkvänner på den tiden hade tur. Haha. 
    Sen hittade jag en skön topp (och fin!) på Åhlens för nåt år sen och köpte upp mig på såna under några år och sen var jag hooked! Då gick inte brösten med på att klämmas in i kupor eller pushas upp längre. Eller jag tycker det klias och skaver osv. Men nä, jag ska för min mans skull försöka göra en liten make over undertill när knodden är ute och jag fått gått och tränat igen! Längtar verkligen efter ett hårt träningspass nu!
    Btw, bröst har jag eg inga heller. Har väl fått lite mer nu under graviditeten, men mariginellt. Sen om jag har min vikt som jag vill ha (typ 10-15 kg mindre än när jag plussade) så är jag lagom fjortistoppig så.
  • Bjornis
    Cat: tyvärr inte några känningar. Lite lätt mensvärk till och från nu i kanske två veckor men så lite att jag inte tror det räknas. Haha.
    I Paint (det har ju "alla" i sin dator iaf) kan du beskära och spara om/döpa om ("save as" och inte "save" för då skriver du över originalbilden) dina bilder så borde du kunna lägga in dem. Tänkte om du inte ha Photoshop eller så. Som Rontgen skriver så vill vi ju se bilder!

I min fotomapp finns lite mer bilder än tidigare, iof ingen ny på magen men en på mig och maken och en från bebisens rum.
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-12-14 12:19:55 följande:

Mabaja: Å glömde ju kommentera bilden. Gud så söt hon är och det där håret!! Helt crazy. Är det efter dig eller pappan? Vår bebis kommer va skallig. Typ hela livet om det är en kille och lite flygigt hår om det är en tjej. Haha.

Ang amnings-BH
    Jag köpte min amnings-BH på LaRedoute. Jag är inte nåt fan av att ha BH i vanliga fall. Brukar köra med en mjuk topp till makens förtert, som han tjatar! Haha. Jag har alltså eg noll på koll på BH-strl men gissar på 85B men till detta köpet fick jag mäta om då ju Laredoute har franska konstiga strl men oj va skön den är. Ska beställa mig minst en till. Fick tipset från MVC att va utan bygel iaf i början. Woho. Ska öva mig på att ha BH nu. Denna är iaf mjuk.
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=

TACK! Ja håret är efter mig! Daniel var skallig tills han var två.. och hon är jättesöt när håret är blött för då är det afrokrull! :)

Ang amningsbh... Lindex har upp till F, Twilfit har upp till F, Triumph har upp till E, Change har endast med bygel men då upp till J (jag måste ha bygel för annars hålls inte automaterna uppe)... HM har några med men där har jag inte kollat för där vet jag att det inte finns till mig! Kapp Ahl har några med... Och de flesta är utan bygel på alla utom Change då...
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik
    Bjornis skrev 2010-12-14 12:34:09 följande:
    Btw, bröst har jag eg inga heller. Har väl fått lite mer nu under graviditeten, men mariginellt. Sen om jag har min vikt som jag vill ha (typ 10-15 kg mindre än när jag plussade) så är jag lagom fjortistoppig så.
    Här är en till bröstlös. Obestämd

Har samma gamla a-kupa, graviditet eller inte. Inte heller när jag ammade växte mina bröst ngt direkt, den lilla skillnaden som var, var verkligen marginell. Hade jättekomplex för mina bröst när jag var yngre, jag är ändå rätt stor i övrigt; 183 lång och bred i kroppen (axlar, höfter etc) men nu för tiden har jag lagt ner det. Har viktigare saker att tänka på än mina små bröst. Flört
  • toksnippa

Amningsbh'ar... jag körde under graviditeten med Lindex egna amningsbhar, lite vadderade var dem. Riktigt sköna. Sen kom ju lillskrutt med buller o bång, mjölken sprutade och sörjade ner mina bh'ar snabbt. Enda shoppingalternativet blev apoteket på sjukhuset där vi var inlagda. Deras amningsbh'ar är såååå sköna! Dem sover jag även i. Inte särskilt snygga men jag är så nöjd med dem så det kvittar.

underbargava.blogg.se - Mileon 3/12-10
  • Cat79
    färnik skrev 2010-12-14 13:18:05 följande:
    Föresten, idag är jag nere på 2-siffrigt! 99 dagar kvar till BF! Glad
    Under 100 dgr nu.... tiden springer iväg!
  • färnik

Njae, det vette tusan om jag tycker, mina dagar går så långsamt när jag mår dåligt... Men visst går det framåt! (Känns dock alldeles för långt kvar... )

• Pancakes
    färnik skrev 2010-12-14 12:55:37 följande:
    Här är en till bröstlös. Obestämd

Har samma gamla a-kupa, graviditet eller inte. Inte heller när jag ammade växte mina bröst ngt direkt, den lilla skillnaden som var, var verkligen marginell. Hade jättekomplex för mina bröst när jag var yngre, jag är ändå rätt stor i övrigt; 183 lång och bred i kroppen (axlar, höfter etc) men nu för tiden har jag lagt ner det. Har viktigare saker att tänka på än mina små bröst. Flört
    Det är lustigt det där...man vill alltid ha de man inte har och är alrig nöjd liksom. Jag BÄVAR för att få jättebröst sen och vill absolut inte ha det. Vill inte ha en mm större än jag har och tycker det är jobbigt att bh:n spänner. Nej, var glad över dina små bröst! Stora bröst är jobbigt och ser lätt vulgo ut och kommer bli hängiga sen och jag har dessutom alltid varit avundsjuka på de som kan gå utan bh och det ser bra ut!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma