• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 21:12:36 följande:
    Jahapp, hemma från läkaren då :( CRP låg på 72.. inge vidare! Ska på lungröntgen imorn samt nytt CRP för o se hur vi går vidare, om de är lunginflammation eller om de är ngt annat.. blä!

Jag får absolut inte jobba nu heller, jävla skit rent ut sagt!!

Och imorn ska ja in till gyn för o kolla upp hur grabben därinne mår, tydligen. Dom vill se så han inte är påverkad av mitt höga CRP samt min tokhöga feber? (Brukar ha 40 och uppåt.. så även idag!) äter alvedon för o trycka ner den. Vadå, hur kan han påverkas av min feber o infektionsvärde nu? :/
    Glöm inte att säga ifrån att du är gravid!!! Och säg att du vill ha ett blyförkläde över magen...fast man sätter det på ryggsidan till ;P Så att personalen där är nogranna med att blända in så du får så lite styrålning på dig som möjligt. Om du har tur räcker det ev med en bild. Förhoppningsvis kan läkarna titta på den på direkten och bedömma om det behövs en sidobild också.
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-12-14 21:15:12 följande:
    *kram till dig med vännen*
    Tack fina du!! {#emotions_dlg.flower}

Har du nån koll på varför dom vill kolla upp honom därinne? =/ Vad exakt kan hända me honom pga mina värden? Förstår inte riktigt..
  • kajsalisa
    Odetta skrev 2010-12-14 21:12:17 följande:
    Tack...kramen behövs *kram tillbax*

Ja, och jag vill ju inte att han egentligen ska veta hur jobbigt jag tycker att det här är. Han vet det redan och går ju redan aldrig ut....så den enstaka gången som han går ut så vill jag ju inte förstöra det för honom liksom. och han har inte så många vänner som han umgås med utan har bara nu senaste månaden börjat umgås med några kollegor och jag är så glad för hans skull att han hittat några killkompisar han trivs med...och det är ju med dem som han är på julbordet. Men endå.

Dickandet är socialt...jag fattar det. Han dricker inte för att bli full utan för just den sociala biten....men fan, jag har levt med en alkolist som drack för berusningens skull och som inte kunde hantera det alls och det har satt sina spår. Då tar mina hjärnspöken över

Är det ok om jag ringer honom och ber honom att inte dricka så mycket mer eller blir jag den där jobbiga frun då som förstör kvällen med sina spöken?
    Det där är så svårt. Handlar det om att du inte gillar att han dricker eller handlar det om att du inte riktigt känner att du litar på honom när han är berusad? Ring om du tror att det får dig att må bättre...
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:15:55 följande:
    Glöm inte att säga ifrån att du är gravid!!! Och säg att du vill ha ett blyförkläde över magen...fast man sätter det på ryggsidan till ;P Så att personalen där är nogranna med att blända in så du får så lite styrålning på dig som möjligt. Om du har tur räcker det ev med en bild. Förhoppningsvis kan läkarna titta på den på direkten och bedömma om det behövs en sidobild också.
    Hahahaha tack för att du finns!! Jag är så off i skallen nu så jag inte ens hade tänkt på de.. suck! TACK!! ;)

Men han verkade lite förvirrad den där läkaren, över den höga sänkan o va de kunde va. Han skrev ju en remiss till läkaren ja ska till imorn o hans frågeställning är ju pneumoni.. hm! Men ändå säger han att lungorna låter ok! Jaja.. vi får väl se, frisk är jag ju inte iallafall :(
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-12-14 21:18:19 följande:
    Det där är så svårt. Handlar det om att du inte gillar att han dricker eller handlar det om att du inte riktigt känner att du litar på honom när han är berusad? Ring om du tror att det får dig att må bättre...
    Jag litar faktiskt på honom, det är verkligen inte det. Jag tycker bara det är obehagligt med drickandet...åh, svårt att förklara. Jag litar inte på spriten? Nä...det blir inte rätt det heller. Att höra honom berusad satte bara fart på mina spöken och allt gammalt jag bär med mig...minnen. Jag tycker inte om mina minnen alkohol och berusade människor väcker till liv. Typ. Svammligt...jag vet

Fan...jag ringde just och han svarar inte. Han hade jättesvårt att höra mig när han ringde så vi pratade ju bara jätte kort. Han hör nog inte mobilen nu...jag skulle inte ha ringt för sånnt här gör min ångest bara värre
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Cat79

Odd och Mabaja: Förstår att julen känns lite tung... Hoppas ni får det bra med de familjemedlemmar ni ska fira med.

Att männen är berusade känns sådär.... och nu när det börjar närma sig för oss... Min sambo får ta nån öl vid jul men inte mer ifall man måste åka in.

Imorgon ska jag följa med min svägerska på barnvagnsbio :) Tror jag som gravid ´får komma in med.

Ha det fint. KRAM

• rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 21:22:58 följande:
    Hahahaha tack för att du finns!! Jag är så off i skallen nu så jag inte ens hade tänkt på de.. suck! TACK!! ;)

Men han verkade lite förvirrad den där läkaren, över den höga sänkan o va de kunde va. Han skrev ju en remiss till läkaren ja ska till imorn o hans frågeställning är ju pneumoni.. hm! Men ändå säger han att lungorna låter ok! Jaja.. vi får väl se, frisk är jag ju inte iallafall :(
    Jag vet inte hur det är med det riktigt, vad som är värst äta pencillin i onödan eller röntgas. Men det är ju upp till läkaren att bedömma. Men som sagt hoppas jag att de tar en bild och får den utvärderad för att sedan se om det räcker med den eller om de behöver en till. Så brukar jag iaf göra med mina gravida patienter. Samt jag brukar fråga ALLA kvinnor i fertil ålder om graviditet och vid ev graviditet gå in till våran läkare för att få besked om vilka bilder som de kan "nöja" sig med. Samt blyförklädet och att man är snål med strålfältet.

Förstår att man inte alltid tänker i dem banorna. Men jag är yrkesskadad hahahahaha...hoppas det går över och att de hittar var problemet ligger. Du åt väl alldeles nyss en kur väl av pencillin för pneumoni?
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-14 21:29:08 följande:
    Jag vet inte hur det är med det riktigt, vad som är värst äta pencillin i onödan eller röntgas. Men det är ju upp till läkaren att bedömma. Men som sagt hoppas jag att de tar en bild och får den utvärderad för att sedan se om det räcker med den eller om de behöver en till. Så brukar jag iaf göra med mina gravida patienter. Samt jag brukar fråga ALLA kvinnor i fertil ålder om graviditet och vid ev graviditet gå in till våran läkare för att få besked om vilka bilder som de kan "nöja" sig med. Samt blyförklädet och att man är snål med strålfältet.

Förstår att man inte alltid tänker i dem banorna. Men jag är yrkesskadad hahahahaha...hoppas det går över och att de hittar var problemet ligger. Du åt väl alldeles nyss en kur väl av pencillin för pneumoni?
    Jag ska absolut säga till om det! Jag TROR den görs uppe på Capio vårdcentral i centrum, så ska va noga me o påtala de iallafall.. =/ Känns inge vidare me röntgen i de området, men om de måste göras så..

Joo de gjorde jag, exakt en månad sen idag jag va inne för de, 14 nov.. men då va både CRP o temp lägre än denna gång..
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-14 21:33:43 följande:
    Jag ska absolut säga till om det! Jag TROR den görs uppe på Capio vårdcentral i centrum, så ska va noga me o påtala de iallafall.. =/ Känns inge vidare me röntgen i de området, men om de måste göras så..

Joo de gjorde jag, exakt en månad sen idag jag va inne för de, 14 nov.. men då va både CRP o temp lägre än denna gång..
    Hur diagnostiserade dem den förra gången då? Kan det vara den som inte läkt ut utan kommit tillbaka igen?
  • kajsalisa

Odd; om han känner till ditt förflutna så tycker han förhoppningsvis att det är förståeligt att du mår dåligt när han dricker. Ingen lätt situation vännen. Följ ditt hjärta och prata, prata, prata. (fast inte när han är onykter förstås...)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma