• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-12-13 20:53:27 följande:
    Tackar.
    Tjusigt värre!! Önskar man såg så fin ut att det ens var värt att knäppa såna bilder. Haha. Jag tar gärna kort fullt påklädd.

Så fint när man håller händerna som ett hjärta på magen men med mina svullna korvfingrar så är det inte så hett. Haha.
    Tack vännen! Jag känner mig ärligt talat inte speciellt het. Men har man en hyfsad kamera och vinklar sig lite granna och en ärlig kompis som dirigerar en lite så kan man bli rätt fin på bild :) Även mina fingrar har blivit svullna. Därav lite ring och lite mörknagellack som träder fram så de ser lite smalare ut hahahahaa...

Tror nog att du blivit jättefin på bild! Är kanonkul att ha sen och titta tillbaka på :)
  • PåvägMotSyskon

ODD - mena att den ökat 6cm på 25 dagar, skrev fel sist

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-13 20:58:25 följande:
    vilken vecka är du i?  i v 35+3(36) så låg mitt sf på 34.. och hade ökat 1cm på 15 dar typ. men innan hade den hoppat 3cm på 25 dar =)

Ska dit imorgon få se vad måttet är på nu.. intressant.
    Jag är i v31+5 bara...förra gången i v27+5 låg sf på 27 cm.....shit, det är ju 7 cm på 4 veckor!!! Ojoj...vart ska detta sluta då? Fast BM tyckte inte det var nått att oroa sig över...femte barnet får tydligen ta plats :-S
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • FruW

Röntgen - nu blev jag nyfiken, får jag också se dina bilder??

• rontgensyrran
    FruW skrev 2010-12-13 21:19:20 följande:
    Röntgen - nu blev jag nyfiken, får jag också se dina bilder??
    Absolut Mimmi80! Nu ligger du också i listan :)
  • Odetta

Altså...nu vart jag lite nojjig här om hur stor den här bebisen kommer att bli Förvånad 

Kollade mitt sf mått med lilleman och då hade jag i v31 ett sf mått på 27cm och i v35 hade jag ett sf mått på 31.5 cm. Ut kom en liten pojke på 3085 gram i v38+

med minstingtösen....hon som vägde 4540 gram när hon kom på bf+3....då hade jag sf mått 34 i v35! Och det har jag ju redan nu i v32!!!

Ska bli spännande att se hur magen har vuxit till nästa besök som är den 3/1...om den har vuxit lika mycket så vill jag nog göra ett till TUL...shit. Inte undran på att jag känner mig stor som ett hus....det ÄR jag ju också!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-12-13 19:16:20 följande:
    Jaa, han låg inte direkt på plus i den situationen kan jag säga. Jag var riktigt arg, får blackouter i de läget o ja, backade i ett körfält, in på enkelriktad väg o upp på trottoar - galet.

Men jag är sån som person, alltså han VISSTE att han gjorde fel, han skämdes ju öronen av sig på kvällen - men jag orkar heller inte lägga min energi på o gå runt o tjura på något som inte går att ändra på liksom, kanske lite vrickat men sån är jag ;) Har så svårt o va arg längre stunder också, alldeles för nära till skratt ;)

Men tro mig, jag är ingen liten fjant som inte säger ifrån - utan det gör jag verkligen. Han blir rädd för mig ibland när de bara svartnar, men i just de här läget förtjänade han ingen respekt från mig alls. Jag skrek rakt ut att han va en stor jävla idiot bla och jag tror han förstod varför jag sa så ;D
    Haha ja nu måste jag få skratta lite för jag ser dig i bilen ratta som en galning genom Stockholm centrum....som värsta filmen. Med en komplett idiot hängade ut genom fönstret livrädd för att hans sista stund är kommen. Haha! Bra skräm på bara!!!!!

Tur att inte polisen kom med in i bilden för du måste ha pengar till bebisen nu... ..Barnvagn och grejer...no tickets. Jag fick ju en fortkörningsböter för en månad sen ca. Så jäkla surt...körde 70 på 50 sträcka cirka..2000 kr kronor i böter...no fun!

Men till din man vill jag bara säga: -" lek inte med elden om du inte kan hantera den" Haha!!!! Lite rädd kan han gått få vara efter sånna dumheter ligga bakfull. Sicken stil....Det bästa med att man bråkat så är ju att det sen är så gott att bli sams igen...och att han gått kan fjäska lite nu...lite städning och uppassning TACK!!!!

P.S Tror du är en suverän bilförare D.S
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-13 19:35:27 följande:
    Hemma igen efter besök hos BM:

Vikt: 92 kilo
    bt: 120/75
    glukos: 7.6
    hb: 121
    sf: 34cm  (inte undran på att magen kännts stor, den ÄR stor....gjorde ett jättehopp på kurvan!)
    Bebishjärtat: 145
    läge: huvud ner och rörlig

Ja, angående mina trötthetsanfall kunde BM inte säga så mycket mer än att det kan hänga ihop med att mitt hb helt plötligt har bestämt sig att sjunka till en normal nivå. Jag tänkte prova lite nu att sluta undvika precis allt med järn i och kanske äta en smörgås med leverpastej om dagen...mer vågar jag inte med tanke på att min kropp verkar tycka om järn dock. Nästa BM besök ska vi ta ett nytt ferritinvärde för att se hur det står till och fortsätter mitt hb att vara såhär "lågt" så ska jag prata med läkaren på SpecMVC om att kanske sluta med Trombylen i v36 ändå. Men det får ferritinvärdet och nästa hb avgöra.

Nu ska denna tjockis äta kvällsmat, macka med stekt ägg och ost
    Finfina siffror!!!!! Jag tar 2 st Niferex i veckan för ferritinet. Mår också super kass av järntabletter med 2 i veckan går bra ..Väldigt bra blodtryck
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-13 21:38:20 följande:
    Altså...nu vart jag lite nojjig här om hur stor den här bebisen kommer att bli Förvånad 

Kollade mitt sf mått med lilleman och då hade jag i v31 ett sf mått på 27cm och i v35 hade jag ett sf mått på 31.5 cm. Ut kom en liten pojke på 3085 gram i v38+

med minstingtösen....hon som vägde 4540 gram när hon kom på bf+3....då hade jag sf mått 34 i v35! Och det har jag ju redan nu i v32!!!

Ska bli spännande att se hur magen har vuxit till nästa besök som är den 3/1...om den har vuxit lika mycket så vill jag nog göra ett till TUL...shit. Inte undran på att jag känner mig stor som ett hus....det ÄR jag ju också!!!
    Är det samma BM som mätt dig hela tiden? Alla mäter ju olika.
  • rontgensyrran
    Happiness skrev 2010-12-13 22:09:50 följande:
    Finfina siffror!!!!! Jag tar 2 st Niferex i veckan för ferritinet. Mår också super kass av järntabletter med 2 i veckan går bra ..Väldigt bra blodtryck
    Åhhh lyllos dig! Jag tar 2 st om dagen!!! Íngen höjdare för magen, men måste man så måste man :(
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma